Ha lehetne választani te melyik osztályba íratnád be a gyermekedet telefon szempontjából?
Ázsiai sulikban egyszerűen megoldják.
Óra előtt, kirakod egy a tanár asztalán lévő dobozba, kikapcsolva. Óra után viheted.
Rendezvényeken meg benyomják a blokkolót, és onnantól nincs jel.
De miért baj, ha telefonozik órán?
Nővérem gimis tanár.
Nála a szabály a következő: Az utolsó 2 padsorba ülve, BÁRMIT csinálhatsz az óráján, evés, alvás, telefon nyomkodás, másik órára készülés, ...
DE!!!
- Csak kussban, sem a többieket, és pláne őt nem zavarva!
- És soha nem jöhetsz azzal, hogy te akkor éppen hátul ültél, mikor ezt vagy azt tanította, ezért nem tudod! Ha nem tudod, kapod az egyest.
"De miért baj, ha telefonozik órán?"
Mert a normális, kulturált magatartás az, hogyha valaki beszél hozzám, akkor nem telefonozok. Egy munkahelyi értekezleten sem illik közben a telefont nyomkodni, akkor sem, ha amúgy nem érdekel az egész.
Természetesen, ha a tanár kifejezetten olyan feladatot ad, ahol szükséges a telefon használata, az egész más.
#15 Azért egy munkahelyi értekezlet más. De pl. egyetemen se figyel a halgatók fele előadásra. Sőt, ha már nem kötelező rajtuk részt venni, a hallgatók többsége egyszerűen be sem megy az órára, ahova meg kötelező bemenni, ott beülnek a hátsó sorokba és foglalkoznak a saját dolgukkal. Az a baj az oktatással, hogy sok tanár akkor is elvárja hogy figyeljenek az anyagra és arra amit mond, ha olyan érdektelenül és monoton módon ismételgeti az anyagot, hogy kifolyik az agyam a helyéről. Először meg kellene tanulni lekötni a diákok figyelmét.
Nekünk gimiben volt sok példánk, más kérdéshez már írtam a biológia tanárainkat. Első évben egy huszonéves csaj jött tanítani, előtte diplomázott le, ez volt az első munkahelye. Állandóan valami játékos feladatokat csináltunk, videókat néztünk, remekül magyarázott, példákat mondott, segített a tanulásban. Én is elöl ültem a 3. padban, és szerettünk órára járni. Sajnos rögtön az első év után fel is mondott, és jött helyette egy öregasszony, aki azt sem tudta hogy kell hangot adni a digitális táblára, és állandóan baja volt mindennel. 2. évben már a leghátsó padban ültünk, és kockás füzetben amőbáztunk egész órán. Ennyit számít, hogy a tanár mennyire ért a munkájához, és ha nem tudja lekötni a diákokat, az elsősorban nem utóbbiak hibája.
Megjegyzem idősen is lehet valaki jó oktató, a földrajz tanárunk egy idős bácsi volt, nagyobb szakállal mint a feje, több másik oktató anno az ő diákja volt. És minden egyes órán elmondott legalább 2 viccet, történeteket mesélt, jófej volt velünk, mégis megtanultunk mindent amit leadott. Az ő óráin csend volt, senki sem beszélgetett vagy idétlenkedett, mert hallgattuk amit mond. Tiszteltük, ha valamiért ránk szólt, nem beszéltünk vissza. A történelem tanárunk viszont nem volt ilyen szerencsés, ő állandóan kiabált velünk, volt hogy ő ment ki a teremből, mert elege lett :D
Ugyan arról az osztályról van szó. Nem a gyerekek változtak meg egyik óráról a másikra, hanem a tanárok voltak különbözőek. És a tanári oldalról is fel kellene fogni, hogy már nem a 20 évvel ezelőtti világ van, alkalmazkodni kell a mai elvárásokhoz, és nem a diákokat kell alkalmazkodásra kényszeríteni minden modern dolog betiltásával. Utóbbival az a baj, hogy ha leérettségiztek, pofán fogja őket vágni a valóság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!