Mégiscsak rossz befektetés volt a kormánytól idehívni a kínai akku gyárakat? Már most zuhan a termelés
Nem elég hogy környezetszennyező, de még ki sem épült, már most bebukni látszik az iparág. Az elektromos autók iránt a kereslet lezuhant világszerte, egyrészt mert túl drága, másrészt meg kilógott a lóláb, hogy igazából nem is környezetbarát. Jobban szennyezi a környezetet legyártani egy elektromos autót mint a benzines autó egy emberöltő alatt.
Orbán mégis mindent egy lapra tett. Kínára és az autóiparra, ami bedőlni látszik. Elpuskázott döntés ez, vagy lehet még benne potenciál?
Az autóipar (és az építőipar, bányászat) nagyon ciklikus szektorok, de ettől még nem lehet biztosra mondani, hogy nem érdemes ezekbe fektetni. A lényeg inkább a diverzifikáció.
Az akkumulátorszektort is még korai temetni. Az elektromobilitás mellett az elektromos hálózati energiatárolás, rendszerszabályozás is felvevőpiac lehet. Az igaz, hogy a vártnál lassabban szorulnak ki a fosszilis energiahordozók, a zöld átmenet akadozik az elképzelésekhez képet, versenyképességi gondokkal küzd a szektor, túlkapacitások jöttek létre, de ez nem azt jelenti, hogy az irány hibás, meg fog szűnni és visszatérünk majd a korábbi technológiákhoz az autóiparban, villamosenergia-iparban.
A környezetszennyezés mértéke továbbra is nő szerencsére!
2022-ben a magyarok többsége sajnos az akkumulátorgyárakra szavazott a béremelések helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!