Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem teszik kötelezővé...

Miért nem teszik kötelezővé minden jármű regisztrációját és a fedélzeti kamera használatot?

Figyelt kérdés
Kamera még kerékpárra is rögzíthető, én minden utamon használom is. Ha kötelezővé tennék a menetrögzítést a rendőr egy balesetben csak a felvételeket kellene, hogy lementse a kamerákról. Nem pedig a felelősség alól kibújás menne. Másrészt ha ellopnak valamit, akkor hatékonyan lehetne keresni egy hivatalos adatbázis alapján. Persze így vállakozó apuci neonos pufi dzsekis kisfia a Bömössel óvatosabban kellene, hogy közlekedjen. Illetve Kazetta fiai, Nintendo és PléTájszon is nehezebben szereznék be az eladni való árut.
2023. nov. 26. 16:34
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
97%

Az én autómban van.

Ezzel tudtam bizonyítani,hogy a biciklis volt a hibás egy balesetnél.


Vadriasztó berendezés, menetrögzítő kamerának alapnak kellene lennie, minden autónál.

2023. nov. 26. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
15%
Ebből mi előnyöd származna?
2023. nov. 26. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
97%

2#


Balesetnél könnyű kideríteni, ki a károkozó.

2023. nov. 26. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
#2 : Egy balesetben a rendőrséghez kerülne mindenkét vagy több érintett felvétele. Ők pedig elemeznék mi hogyan történt. Jelenleg ugye ezt két mese alapján rekonstruálja a rendőrség.
2023. nov. 26. 18:47
 5/18 anonim ***** válasza:
100%

"Jelenleg ugye ezt két mese alapján rekonstruálja a rendőrség."

No meg a szemtanuk, ha van térfigyelő, helyszíni szemle, ahol féknyomokat, sérüléseket rögzítenek, stb. A két mese, csak a körítés.

2023. nov. 27. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:
#5 : A szemtanúk is csak mesét tudnak mondani. Térfigyelő kamera pedig ritkán van lakott területen kívül.
2023. nov. 27. 11:26
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

"No meg a szemtanuk, ha van térfigyelő, helyszíni szemle, ahol féknyomokat, sérüléseket rögzítenek, stb. A két mese, csak a körítés."


Szerinted egyszerűbb és biztosabb kopott féknyomokból, meg tanuk és balesetben résztvevők elmesélése alapján rekonstruálni egy balesetet, mint hogy kivenni az SD kártyát és visszanézni, hogy mi történt?

Illetve lehet a féknyomokat-sérülést-vallomásokat is vizsgálni és ezt kiegészíteni a fedélzeti kamera felvételével.


Mi hátrány származna abból bárkinek is, hogy ott lenne egy kamera elől-hátul ami szinte teljesen egyértelműen eldöntené adott balesetnél, hogy mi is történt? Főleg olyan esetnél ahol a vallomások ellent mondanak egymásnak. Két autó kamerájának a felvétele nem hiszem, hogy nagyon ellent tudna mondani egymásnak. Főleg ha a kamera még hangot is rögzít.


Minimális többletköltségbe kerülne csak egy autó építésénél, sose értettem, hogy miért nem gyárilag így jönnek ki.

2023. dec. 5. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

#7

Úgy működik a rendszer, hogy elősegítheted a bizonyítást, ha van menetrögzítőd, és odaadod a felvételt a yardnak. Nem kötelező, de nem is tiltja a törvény hogy használjad, ami nagy szó, mert van olyan ország tőlünk nyugatra, hogy még büntetik is ha felvételt készítesz menet közben. Vagyis rád van bízva a dolog, ha nem bízol a helyszínelésben. Ettől függetlenül a balesetek 99%-a egyértelmű szokott lenni mindenféle felvétel nélkül, ha komoly a balhé mindenképp profin lehelyszínelnek, a kamerád felvétele csak egy lesz a bizonyítékok közül, és bizonyítéknak is csak akkor fogadják el teljeskörűen ha van benne G szenzor. Voltam már olyan szituban hogy két kamerás autó egymásnak feszült, és a hunyó fél egyszerűen azt mondta, hogy nem működött a kamerája ezért meg se mutatja a felvételt. Na itt azért jól jött a plusz szemtanú, mert bármilyen jó is egy kamera, nem lát olyan széles szögben hogy minden részlet tiszta legyen. Talán ami teljesen bizonyító erejű, az Tesla kamerarendszere, ami full körbe veszi az autót.

2023. dec. 5. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
És mi lenne, ha a jövőben egy amolyan feketedoboz lenne minden autóban, ami össze van kapcsolva kamerákkal, mikrofonokkal, gyorsulás-lassulás érzékelő szenzorokkal, monitorozza, hogy melyik pedált mennyire nyomod be, esetleg lenne egy belső kamera is, ami a szemed mozgását figyeli és azt is elmenti, így egy balesetnél azt is lehetne tudni, hogy mondjuk az utat figyelted-e, vagy éppen a telefonodat nyomkodtad. Ezek nem annyira bonyolult dolgok a mai technika mellett. Pár szenzor kéne meg egy telefon méretű kis fedélzeti feketedoboz számítógép ami megfelelően kezeli, menti és listázza az adatokat. Ezek a mai korban kb filléres dolgok.
2023. dec. 5. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%
Valami kötelező fekete dobozról duruzsoltak, hogy az új autókban benne lesz, de a feladata nagyjából a sebesség folyamatos rögzítése lesz, esetleg pár G szenzorral megtűzdelve. Ennél többet nem is akarnak, ez is drágítani fogja az autókat. Amiket írtál, a teljes kontroll, kamerák, jelenleg kivitelezhetetlen. A sok szenzor, elektronika mind meghibásodási lehetőség, ehhez tegyük hozzá, hogy a kamerákat folyamatosan tisztítani is kell, ami egy 30 milás autónál megoldott milliós extraként, de a dácsia logan árcímkéje biztos nem bírná el. A másik necces dolog, hogyha mindez az autó biztonsági rendszerének a része, akkor ha bármilyen apró hiba fellép ebben a bonyolult rendszerben, akkor blokkolja az indítást? Mert ha kötelező, akkor ez azzal is jár hogy mindig hibátlannak kell lennie.
2023. dec. 5. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!