Karácsony Gergely miért nem tesz semmit az utcai hangzavar ellen?
#20
"Először is, hogyan számoltad ki, hogy a vodafone 20 év múlva megtérül? [...] Másodszor, a repülőtér 40 éven belül?"
Felteszem a megvétel előtti években nézte a profitot és abból számolta ezt. A voda azóta pl. mínuszba is ment valamikor, ezért is lett eladva.
"Azzal a 200 mrd értékű vagyonnal, amivel megkapta Karácsony, már nem rendelkezik most a főváros? Vagyis már csak hitelei vannak?"
DE erre akartam reagálni, az a pénz nem létezett.
Az önkormányzatok sok tétel esetében úgy működnek, hogy nem hónapról hónapra fizetnek, hanem nagyon összegben 1-szer, 2-szer használat alapján.
Az a 200 milliárd arra volt, amit a város Tarlós alatt elhasznált, azt ki kellett fizetni, mivel ennyi hiányt is hagyott maga mögött.
"Először is, hogyan számoltad ki, hogy a vodafone 20 év múlva megtérül?"
A Vodafone adózás utáni eredménye az elmúlt években:
2016: 2,5 mrd Ft
2017: 14,9 mrd Ft
2018: 18,5 mrd Ft
2019: 15,4 mrd Ft
2020: -1,3 mrd Ft
2021: -7,3 mrd Ft
2022: -50,9 mrd Ft
Mikor annak idején számoltam a 20 évet, akkor simán csak nagylelkű voltam és azt mondtam, hogyha a Vodafone stabilan hoz 15-16 milliárdos eredményt, akkor a 320 milliárdos vételárat változatlan áron 20 év alatt hozza be. De ha ehhez hozzáveszem 4iG állami támogatását is és a teljes 660 milliárdos vételárat nézem, akkor értelemszerűen egyből duplázódik a megtérülés és 40 évnél járunk majd. Ha ezen felül még azt is figyelembe vesszük, hogy a Vodafone mostanság rohadtul veszteséges, akkor ég tudja, hogy mit kapnánk. A repülőteret hasonló logikával és nagylelkűséggel számoltam, ami ha továbbra is érdekel, szívesen megírom privátban, csak nem akarom spammelni ezt a topikot.
"Azzal a 200 mrd értékű vagyonnal, amivel megkapta Karácsony, már nem rendelkezik most a főváros? Vagyis már csak hitelei vannak?"
Az a 200 mrd értékű vagyon egy része is eleve hitelből származott (kötelezettség oldalon hiteltartozás, eszköz oldalon pénzállomány, így jön ki a mérlegegyezőség, csak egy gyors példával élve), szóval nem, mostanra biztos nem rendelkezik vele a főváros. Jelenleg a főváros azzal kooperál, hogy az önkormányzati cégek által végzett tevékenységek díját növeli és azok eredményét vezetik vissza a fővárosi költségvetésbe, de ez csak nagyon kicsit segíti ki őket, javarészt hitelből működnek. Az sem segíti ilyenkor az adott önkormányzatot, hogy a bevételek nagyrésze inkább csak negyedévente esik be, tehát ha évente pariban lennének a bevételek és költségek, akkor is kellene valamennyi folyószámlahitel a szezonalitások áthidalására.
"A MÁV-os részt nem értem, azt írod, hogy épp kirúgják a felső vezetést mert nem találnak 32 mrd-ot, utána meg hogy a MÁV-nak elnézik, hogy nem találják a pénzt."
Az "elnézik nekik" részt arra értettem, hogy a fideszesek közel sem kritizálják annyira (ha látta valaki egyáltalán kritizálni őket egyszer is) a MÁV-ot, mint a fővárost, holott ugyanaz lehetne a vitaalap. Mi a különbség? A MÁV a fidesz kormányhoz tartozik. Kettős mércére, álszentségre akartam reflektálni a MÁV-val, de arra is, hogy ezek az intézmények nem profit-orientált szervezetek, ha egy COVID járvány, vagy háború, vagy kormányintézkedés megrángatja őket, akkor nem fair ezeket nem figyelembevéve csak az adott vezetőt, jelen esetben Karácsonyt elővenni, mint egyedüli felelőst, mintha minden tőle függött volna.
#17
Gratulálok, csatlakozhatsz qúrcsány elvtársadhoz, aki szerint akinek nem tetszik, annak "el lehet innen menni".
#19
"Mondjuk a közlekedés pont jobb lett alatta, szóval elég szar példa." - Ezzel el is árultad, hogy nem jártál még Budapesten autóval Hanugeri kúrmányzása alatt...
#24
"Ezzel el is árultad, hogy nem jártál még Budapesten autóval Hanugeri kúrmányzása alatt..."
Látod, nem vagy valami okos. :DDD
Az agglomerációban lakom, de Bp-en dolgozom és az elmúlt 10 évben minden héten legalább heti 1-szer bemegyek bp-re.
Régebben többet, jelenleg kevesebbet, de látom mi a helyzet és a helyzet Karácsony alatt javult. Az autósok helyzete rosszabb lett, kevesebb lett a kocsi emiatt, így csökkent a légszennyezettség és élhetőbb lett a város.
Ezeket mérték is, így tudjuk, hogy jobb hely lett bp.
Nem kellene autókázni, mert a város nem arra készült, hogy a szomszéd utcába is kocsikázz, mert a 200 kilódat nem tudod felemelni a székből. :)
Ez a Kroms nagyon okos lehet, ha egyszer csökkent a dugóban töltött órák száma, akkor logikus szerinte, hogy rosszabb a közlekedés :DDD
Az, hogy sötétben tartja őket a kormány, egy dolog, de hogy még a szemüket is becsukták, az már saját döntés :D
"Az pedig képmutató, aki szerint a sündőrségtől kell várni a megoldást."
Érdekes Fidernyák barátom, hogy nem merted leírni a RENDőrség szót, mert hát a nevében is ott van, hogy a REND ŐREI a RENDŐRÖK :D Istenem mekkora öngól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!