Szavaznátok egy vasútbarát-pártra, ami elsősorban azzal foglalkozna, hogy minél jobb legyen az országban a vonat/hév/villamos/metró közlekedés?
Minden ami sinen gurulna, azt javítani akarná ez a párt.
-Budapesten elkezdené a munkálatokat a 3-as és 4-es metró meghosszabításához, az 5-ös metró elkezdéséhez, és bevinné Csepelre a villamost, és összekötné a csepeli és ráckevei HÉV-et Szigetszentmiklósnál.
-Megnövelné az 1-es fővonal (Budapest-Hegyeshalom) sebességét 220 km/h-ra
-Megnövelné a többi fővonalat 160 km/h-ra
-Villamosítaná a Debrecen-Mátészalka vonalat, és sebességét felvinné 100 km/h-ra
-Olcsóbbá tenné a vonatjegyeket és a BKK jegyeket, vonaljegy helyett időjegyet árulna, megveszed és 90 percig bármivel utazhatsz bármennyi átszállással Pesten
-Visszahozná a belföldi vonatokon a büfékocsikat
-A Budapest-Miskolc vonalon hetente egyszer, hétvégén gőzmozdony járna oda-vissza. Erre nem lenne semmilyen nosztalgia-felár
-Közvetlen alvókocsikat indítana Nápolyba, Párizsba, Londonba, Madridba, Tallinnba, Gdanskba
-Minden 50 km-nél nagyobb utazást tevő vonatra, illetve nemzetközi vonatokra a határig rendőrt ültetne, aki egész úton fel-alá járőrözne, növelve a rendet és az utasok biztonságát
-Minden 1990 óta bezárt vonalat, viszonylatot újranyitna
-Minden magyar városba, ahol régen volt villamos de mára megszűnt, visszahozná a villamosközlekedést
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én itt jön elő az, hogy valaki megint nem érti a tömegközlekedés alapvető elveit...
"mert te tényleg azt hiszed, hogy aki utazik a bzn, azt "elhódíztották az autótól" bocsi de nevetséges módon nézed a világot. Ember, eoksknsk egyáltalán nincs autója, hidd el neki aztán bőven jó volna a napi 6-8 bzs vonat ami hoz egy kellemes hatvanas tempót"
Igen, az utazik Bzvel akinek nincs semmilyen más lehetősége az önálló közlekedésre, azaz aki megteheti hogy autózzon az az életben nem ül fel a jobb esetben 60-nal csattogó Bz-re. Ezek az emberek akik autóznak, sokkal töbet költenek havonta utazásra, mint akik a lepusztult tömegközlekedést használják és a cél az lenne, hogy ennek a fizetőképes vásárlóerőnek a lehető legnagyobb részét tömegközlekedésre tereljük ami azt jelentené hogy azonos számú vonat leközlekedtetése mellett nőne a bevétel.
Ha akármilyen termékkel sikereket akarsz elérni a piacon akkor olyna terméket kell piacra dobnod, ami sokak számára vonzó és új vásárlókat kell bevonzanod különben elbuksz... :)
"Az még külön "tetszik" hogy Svájc meg Nógrád egy mondatban szerepel."
Örülök, hogy neked tetszik az, ha az ország legfejlettebb régiójától 40km-re ott van a legszegényebb. Szép kontraszt.
"mondjuk "spoiler" 1981 óta csökken az ország népessége"
Tudjuk, viszont az országon belüli népességvándorlás mértéke jóval meghaladja ezt a csökkenést. A teljes lakosság száma 10%-ot esett 1980 óta, az én településem lakossága ( ami nem Budapest, hanem mellékvonal melletti város ) 30%-ot zuhant 1991 óta. A kistérségek elnéztelenedése nagyobb ütemű, mint az ország népességcsökkenése.
"nincs tisztában azzal, hogy milyen távolságra vannak egymástól a megállók a mellékvonalakon."
Ebbe már legutóbb is belebukott valaki, tisztában vagyok vele.
"At hiszi hogy ha ő el akar jutni az egyik állomásról a közeli nagyvárosba akkor ha nem 60 hanem 120 a vonalon a lehetséges sebesség akkor azzal gyorsabban fog eljutni."
Nálunk nemrég volt egy többlépcsős mellékvonali felújítás ami azt eredményezte, hogy a megyeszékhely most már nem 1:37 hanem 1:01 és korábban is sokan ingáztak a megyeszékhelyre ( dolgozni és tanulni), a felújítás nekik napi több, mint egy órát spórolt és a menetidő eltérés az autó és a vonat menetideje között a reggeli csúcsban csak 1-3 perc.
Eddig nagyon sokan telekocsiztak vagy simán autóval jártak számukra újra vonzó lett a vasút. Ha picit tübb műszaki tartalom épült volna be a pályába és a jelenlegi 100km/h helyett 120-140km/h-val hasítanának a motorvonatok akkor 50 perc alatt lehetne a menetidő ami azt jelentené hogy az autóhoz képest napi 2x15 percet spórolnál. Ha már napi fél órával gyorsabb a vasút akkor legtöbben biztosan azt választanák.
Ameddig a te Bz-id mellett másfélszer gyorsabban mennek az autók az utakon, addig ők biztosan nem ülnek át a vonatra. Remélem érted a különbséget :)
"Mivel ő maga nem szokott ilyen vonalakon utazni és nem tudja, hogy néhány kilométerenként jön a következő állomás"
Két mondattal ez előtt mit is írtam? :P
"és a vonat fel se tudna gyorsulni 120-ra, már veszetten fékeznie kelljen, hogy meg is tudjon állni."
A Flirt kb 1km-en gyorsul 120-ra.
Legközelebb kicsit jobbna készülj fel, vagy olvasgass:
https://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__12..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!