Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A digitális tartalomkészítő...

A digitális tartalomkészítő szakmát mennyire ismerik el Magyarországon?

Figyelt kérdés

2023. szept. 21. 04:47
 1/8 anonim ***** válasza:
32%
Mióta számít szakmának a semmittevés?
2023. szept. 21. 05:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
#1 Hát, azért a kreativitás is munkát igényel. A semmittevés meg nem itt kezdődik, hanem pl. a felesleges fizikai munkákon amiket gépiesítéssel szinte 100%-ban ki lehetne váltani már most is.
2023. szept. 21. 05:15
 3/8 Molyember ***** válasza:
100%
Mit értesz elismerés alatt? Ha ügyes vagy, lesz belőle pénzed, egyébként nem. Vagy a társadalmi megbecsülésre gondolsz? Az nem jár vele. Vagy csak egy szűk körben ismernek, vagy sokan, de akkor ugyanannyian fognak utálni, mint szeretni.
2023. szept. 21. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
54%
Ne kezeljük már szakmaként. Foglalkozás, amivel pénzt lehet keresni, ha ez ember vonzó.
2023. szept. 21. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
0%
1-es jol mutatja mennyire ismerik el ezeket a férgeket.
2023. szept. 21. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

"1-es jol mutatja mennyire ismerik el ezeket a férgeket."


Meg a válaszok is jól mutatják a magyar sötétséget.😂

2023. szept. 21. 11:28
 7/8 anonim ***** válasza:
Szóval onlyfans? Páran álló ovációval fognak fogadni.
2023. szept. 21. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Sok tényezőtől függ. Például attól is, hogy milyen tartalmat gyártasz, azt mennyire tartják értékesnek, hasznosnak, igényesnek az emberek. Meg persze, hogy ki mennyire van képben azzal, hogy ez mennyi munkával jár, még akkor is, ha könnyűnek és egyszerűnek tűnik az egyszerű külső szemlélő számára.


A legtöbb nem fizikai munkával kapcsolatban nagyon sok emberben van olyan attitűd, hogy "ez nem munka". Mondják ezt a tanárokra, újságírókra, ügyvédekre, irodai dolgozókra, szinte bárkire.

Sőt a #2-es válaszodban te magad mutattad meg, hogy a hagyományosabb, fizikai munkákra ugyanúgy mondják, szóval kellő elfogultsággal bárki mondhat bármire bármit. És mindig lesznek is, akik megteszik.


Az nem derül ki a kérdésedből, hogy pontosan mit is értesz megbecsültség alatt. A közönség megbecsülésére? A hirdetők, szponzoráló cégek, érdektelen kommentelők, trollok mennyire fognak megbecsülni?


Ahogy a legtöbb másik szakma esetében is, az már egy külön tudást igényel az alap szaktudáson túl, hogy a szakmádból meg tudj élni. Az egy teljesen más tudás, hogy te értesz a "digitális tartalomkészítéshez" (bármit is érts te ez alatt), de önmagában attól, hogy értesz hozzá és ontod magadból a "digitális tartalmakat", még nem fogsz megélni belőle.

A tartalom előállításon kívül ahhoz is értened kell, hogy meg tudd találni azt a fizetőképes és fizetni hajlandó célközönséget, akik fizetni fognak valamilyen formában a tartalmaidért. Ha bedolgozó tartalomgyártó vagy, akkor azokat a média és egyéb cégeket kell tudnod rávenni, hogy fizessenek a munkádért, akiknek szolgáltatni akarsz. Ha influencerek tartalmait akarod gyártani, akkor őket kell megtalálnod és elérni, hogy ők fizessenek a munkádért. Ha te magad akarsz influencerként tartalmat gyártani magadból, akkor ahhoz kell értened, hogy ebből hogyan tudsz pénzt termelni, mik azok az üzleti megoldások, amikkel pénzt tudsz szerezni a követőidtől, vagy milyen cégeket hogyan tudsz rávenni, hogy pont veled akarják magukat és a termékeiket reklámozni.

Ugyanúgy, ahogy könnyű azt hinni a netes tartalmakat nézve, hogy könnyű ezeket elkészíteni, úgy azt is nagyon könnyű tévesen hinni, hogy elég csak kitenni a menő tartalmat a netre és máris mindenki fizetni akar érte, hogy megkapja, vagy megjelenhessen benne. Ez egyáltalán nem így van és nagyon jól látszik is, hogy rengeteg tartalom gyártó van, akik nagyon küzdenek ezzel. Sokan vannak, akik olyan témákkal foglalkoznak, amivel nem nagyon akarnak reklámozni. Mások azzal küzdenek, hogy minden vacak hirdetésébe belemennek, csak emiatt el is játsszák a hitelességüket, mert egyik nap ezt a terméket, másik nap azt a terméket hirdetik és egy idő után már senkit nem érdekel, mit hirdetnek, így a hirdetők sem fizetnek nekik sok pénzt - ami miatt méginkább rászorulnak, hogy minden vacakot elvtelenül hirdessenek, ami nem térül meg, de kényszer helyzetben tartja őket.


Igen, a digitális tartalomgyártás egy szakma. Sőt inkább több külön szakma. Főleg, ha azt is tisztázzuk, hogy ki mit is ért ez alatt. A digitális tartalomgyártás gyűjtő fogalom alá tartozhat, de külön-külön szakma a fotózás, a videózás, a világosítás, a hangfelvétel készítés, ezek szerkesztése, utómunkái, a weboldal készítés, a grafikusi munka, a reklámszöveg írás, az újságírás, a fordítás, a műsorvezetés, a színészet, a közösségi média marketing, csak amik így hirtelen eszembe jutottak. Még biztos lehetne találni pár egyéb további területet is, meg ezeken belül is rengeteg féle al-terület van. Egészen más eszközpark és tudás szükséges egy híradó leforgatásához, mint egy sport közvetítéshez, vagy egy otthoni játék stream közvetítéshez.

Sokan vannak, akik ezeket mind egy személyben csinálják. Általában egyiket sem igazán jól. Nagyon kevesen vannak, akik ezt mind igazán jól tudják együtt csinálni. De az üzleti oldal, hogy mindebből bevétel hogyan lesz még így is egy teljesen külön, újabb tudást igényel ezek mellett.

2023. szept. 22. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!