Karácsonyék miért támogatják ennyire a bicikliseket, nem kéne inkább kitiltani az utakról?
#8 A városi zajszennyezés nagy részéért az autók felelősek.
"A legtöbb európai országban a városi környezetben élők több mint 50%-a 55 decibelnél magasabb közúti zajnak van kitéve a vizsgált, egész napos időszakra vonatkoztatott zajterhelést tekintve. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az ilyen zajszintnek való hosszú távú kitettség valószínűsíthetően kedvezőtlen hatású az egészségre."
"Az EEA becslései szerint a környezeti zajnak való hosszú távú kitettség évente 12 000 idő előtti halálesetért felelős, és Európa-szerte 48 000 új iszkémiás szívbetegséghez járul hozzá. Becslések szerint emellett 22 millió embert érint tartósan erősen zavaró zajterhelés, és 6,5 millióan szenvednek krónikus alvászavarban."
11#
Zajszennyezést nem tudod eltüntetni.
Azok is szenvednek ilyesmiben, akik vasúti pálya közelében laknak.
Nem mindig a belvárosiak szemszögéből kellene nézni mindent.
"Azok is szenvednek ilyesmiben, akik vasúti pálya közelében laknak"
Azok is, de sokkal kisebb mértékben, illetve itt most az autós környezetszennyezésről volt szó, nem a vasutakról. Annyival elintézni az autók környezetszennyezését hogy "há' más is szennyez" elég primitív hozzáállás...
Egyébként csak arra a hamis állításra reagáltam, miszerint az autók csak "nagyon minimálisan" szennyezik a környezetet, mikor a nagyvárosi zajterhelés közel feléért az autók felelősek. Persze szennyez más is, ami le van írva a forrásként linkelt cikkben is.
"nem fogod megállapítani abszolút hogy pont a zajszennyezés mennyire járult hozzá plm egy iszkémiás szívbetegséghez"
Ez így van, ezért írják a cikkben is hogy "Az EEA becslései szerint". De attól függetlenül hogy a hozzájárulás pontos mértékét nem tudjuk meghatározni, tudjuk, hogy káros hatással van az egészségre. Az óraátállításról is tudjuk hogy káros az egészségre, de nem tudjuk megmondani egy betegségről hogy az óraátállítás mekkora szerepet játszott a kialakulásában.
A lényeg továbbra is az, hogy egy autó káros hatással van a közvetlen környezetére, ennél fogva a közvetlen környezetben élőknek is számít, hogy ki mivel és milyen gyakran közlekedik.
"akkor tripla SZJA-t azok, akik nem vállalnának gyermeket"
A noknek is, akik Chad-eznek, es nem adnak eselyt a nem lapatallu macho pasiknak.
39F incel
"Ezt mint a népegészségügy szakember mondom hogy baromság hihetetlen multifaktoriálisak ezek a betegségek, nem fogod megállapítani abszolút hogy pont a zajszennyezés mennyire járult hozzá plm egy iszkémiás szívbetegséghez"
A nepegeszsegugy-szagemberkepzoben nem tanitottak kozpontozast? :)
39F incel
Összetett a probléma és nem szerencsés állandóan szélsőségekben gondolkodni.
Az egyik dolog, hogy én a fő közlekedési utak használatával szemben az azokkal párhuzamos utcák használatát népszerűsíteném a kerékpárosok számára, de nem ülhetne akárki közúton kerékpárra. Alapvető KRESZ ismeretekről kellene számot adnia hivatalos formában azoknak, akik közúton akarják használni a kerékpárt és rájuk is vonatkozna a pszichés alkalmasság számonkérése időszakosan. Sok mindent lehet, de nem egyoldalú diszkriminációk mentén. Például módszeresen szankcionálnám az olyan kerékpáros viselkedésmodellt, amely természetesnek veszi, hogy a járdán szambázik 40 km/h sebességgel egy olyan utcában, ahol rendelkezésére áll a kiépített kerékpár út. Ahol lakom, az utca mindkét közlekedési irányába van kiépített kerékpár út, mégis a járdán szambázik a legtöbb idióta - mindenféle emberi és elektromos meghajtású eszközzel. Ha rajtam állna, fizetnének időről-időre, mint a katonatiszt, mert ennek a viselkedésmodellnek az üzenete az, hogy rájuk semmi nem vonatkozik és meg is tehetnek büntetlenül a környezetük rovására bármit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!