Támogatnátok a matematikaoktatás ilyen módú átszervezését vagy nem? Miért? Mi a véleményetek a tervemről?
Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám, egyszerűbb így", stb.
Első osztályban nagyjából ugyanaz lenne a tanterv, mint most, első félévben 10-es számkörben, második félévben 20-as számkörben összeadás-kivonás.
Második osztályban szorzótábla bemagoltatása, osztás fogalmának bevezetése, viszont utána lehetne számológéppel számolni 100-as számkörben, az írásbeli műveleteket már nem tanítanák, mert manapság már mindenen elfut egy számológép, a matematika lényege pedig nem az aritmetika, hogy kiszámolunk valamit, automatizáljuk hát a munka ezen részét, hogy lehessen más anyagrészekkel hamarabb foglalkozni.
Harmadik osztályban hatványozás, gyökvonás, elsőfokú egyenletek, lineáris, abszolútérték, és négyzetfüggvény bevezetése, valamint geometria alapjai. A számológépnek hála már harmadikban ezzel lehet foglalkozni, ahelyett, hogy megtanuljuk írásban kiszámolni a 3232:7434-t.
Negyedik osztályban törtek, tizedestörtek, térgeometria, kétismeretlenes egyenletek, aránypárok, számtani és mértani sorozatok, kombinatorika, alapvető függvényelemzés.
Ötödik osztályban algebra, kétismeretlenes egyenlet, koordináta-geometria.
Hatodik-Hetedik-Nyolcadik osztályban trigonometria, bővített függvényelemzés, szélsőérték, másodfokú egyenlet majd bárhanyad fokú egyenlet.
És mindezzel elérhetjük, hogy kilencedikben már: arctan, arcsin, deriválás, integrálás, differenciálegyenlet stb. a középiskola későbbi osztályaiban pedig mégjobban beleáshatják magukat a magasabb matematika rejtelmeibe, és egyetemen már senkinek se lesz gondja a matekkal, mindegy, hogy milyen szakra jelentkezik.
"Ezért kellenek a kínai bevándorlók. Ha ott egy 8 éves már integrálszámítást végez, akkor egy kínai matektanár már a dimenzióugró gépét építi a sufniban."
:DDD
Szóval ha jól értem, az a terved, hogy már ötödik osztálytól olyan dolgokat taníts meg a gyerekeknek, amiket nem fognak soha az életben felhasználni, és egy életre megutálják a matematikát.
Én a trigonometriánál vesztettem el a minimális lelkesedésemet a matematika iránt középsuliban, mikor megkérdeztük a tanárnőt, hogy ezt mégis mikor fogjuk felhasználni/miért hasznos? És a tanárnő csak annyit mondott, hogy : Soha nem fogunk ezzel többet találkozni. Káros, ha hatodik osztálytól megutálják a matekot ők is..
A metekot amit tanultam a középiskolában jó hogy csak a 10%-át használom
Mondjuk ez elmonható minden tantárgyról.Aki 8 évesen ilyeneket számol az egy zseni és nem minden ember ilyen. Az életben soha nem haszáltam az integrálást vagy a derivállást de még a függvényeket sem ezért tartom fölöslegesnek.
"A metekot amit tanultam a középiskolában jó hogy csak a 10%-át használom"
A magyarnak is, látjuk...
"még a függvényeket sem ezért tartom fölöslegesnek"
Hanem miért?...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!