Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok a matematikaoktat...

Támogatnátok a matematikaoktatás ilyen módú átszervezését vagy nem? Miért? Mi a véleményetek a tervemről?

Figyelt kérdés

Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám, egyszerűbb így", stb.



Első osztályban nagyjából ugyanaz lenne a tanterv, mint most, első félévben 10-es számkörben, második félévben 20-as számkörben összeadás-kivonás.


Második osztályban szorzótábla bemagoltatása, osztás fogalmának bevezetése, viszont utána lehetne számológéppel számolni 100-as számkörben, az írásbeli műveleteket már nem tanítanák, mert manapság már mindenen elfut egy számológép, a matematika lényege pedig nem az aritmetika, hogy kiszámolunk valamit, automatizáljuk hát a munka ezen részét, hogy lehessen más anyagrészekkel hamarabb foglalkozni.


Harmadik osztályban hatványozás, gyökvonás, elsőfokú egyenletek, lineáris, abszolútérték, és négyzetfüggvény bevezetése, valamint geometria alapjai. A számológépnek hála már harmadikban ezzel lehet foglalkozni, ahelyett, hogy megtanuljuk írásban kiszámolni a 3232:7434-t.


Negyedik osztályban törtek, tizedestörtek, térgeometria, kétismeretlenes egyenletek, aránypárok, számtani és mértani sorozatok, kombinatorika, alapvető függvényelemzés.


Ötödik osztályban algebra, kétismeretlenes egyenlet, koordináta-geometria.


Hatodik-Hetedik-Nyolcadik osztályban trigonometria, bővített függvényelemzés, szélsőérték, másodfokú egyenlet majd bárhanyad fokú egyenlet.


És mindezzel elérhetjük, hogy kilencedikben már: arctan, arcsin, deriválás, integrálás, differenciálegyenlet stb. a középiskola későbbi osztályaiban pedig mégjobban beleáshatják magukat a magasabb matematika rejtelmeibe, és egyetemen már senkinek se lesz gondja a matekkal, mindegy, hogy milyen szakra jelentkezik.



2023. aug. 28. 19:59
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
96%
Teljesen figyelmen kívül hagyod a gyerekek agyának a fejlődését, hogy melyik korban mire képesek, mit tudnak megérteni, stb. Csak kudarcélményt eredményezne, ami mégjobban elmélyítené ezt az averziót a természettudományos tárgyakkal kapcsolatban.
2023. aug. 28. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
82%
Romániában mi már a középiskolában tanultunk matematikai analízist, deriválást, primitív függvényeket, integrálást, kúpszeleteket stb. De csak bizonyos szakokon tanítják ilyen szinten, ami szerintem nem is baj. Nekem sokat segített, az egyetemen már viszonylag könnyű volt így megérteni a nehezebb dolgokat is.
2023. aug. 28. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

"Ezért kellenek a kínai bevándorlók. Ha ott egy 8 éves már integrálszámítást végez, akkor egy kínai matektanár már a dimenzióugró gépét építi a sufniban."


:DDD

2023. aug. 28. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
30%
Egyetértek,de a fizikumukat is fejleszteni kell.súlyemelés már 6 éves kortól,egyre nagyobb súlyokkal hogy erősek legyenek.emellett állóképesség fejlesztés,kötélmászással és vizesárok ugrással ugyancsak szükséges.
2023. aug. 28. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
91%
Te normális vagy? Láttál már egyáltalán gyerekeket az életben? Én nem hiszem.
2023. aug. 29. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
89%

Szóval ha jól értem, az a terved, hogy már ötödik osztálytól olyan dolgokat taníts meg a gyerekeknek, amiket nem fognak soha az életben felhasználni, és egy életre megutálják a matematikát.


Én a trigonometriánál vesztettem el a minimális lelkesedésemet a matematika iránt középsuliban, mikor megkérdeztük a tanárnőt, hogy ezt mégis mikor fogjuk felhasználni/miért hasznos? És a tanárnő csak annyit mondott, hogy : Soha nem fogunk ezzel többet találkozni. Káros, ha hatodik osztálytól megutálják a matekot ők is..

2023. aug. 29. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 Tom Benko ***** válasza:
64%
Figyi, hagyjuk meg az oktatás fejlesztését a téma szakértőinek.
2023. aug. 30. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
0%

A metekot amit tanultam a középiskolában jó hogy csak a 10%-át használom

Mondjuk ez elmonható minden tantárgyról.Aki 8 évesen ilyeneket számol az egy zseni és nem minden ember ilyen. Az életben soha nem haszáltam az integrálást vagy a derivállást de még a függvényeket sem ezért tartom fölöslegesnek.

2023. dec. 8. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
50%

"A metekot amit tanultam a középiskolában jó hogy csak a 10%-át használom"

A magyarnak is, látjuk...


"még a függvényeket sem ezért tartom fölöslegesnek"

Hanem miért?...

2023. dec. 8. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
0%
Azért tartom fölöslegesnek mert nem használom sehol az èletben
2023. dec. 9. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!