Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi a hiba a mai matematikaokta...

Brain Storming kérdése:

Mi a hiba a mai matematikaoktatásban?

Figyelt kérdés
És hogyan lehetne orvosolni?

2015. ápr. 11. 14:01
 1/8 anonim ***** válasza:
80%
sok tanár csak és kizárólag 1 gondolatmenetet fogad el a feladatokhoz, és azt se tudja rendesen megtanítani. amúgy a nagyobb hiba abban keresendő, hogy a legtöbb diák nem is akarja megtanulni, megérteni a matekot.
2015. ápr. 11. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%

nem projektközpontú, nem gondolkodásra nevel, hanem magolásra, és ha valaki lemaradt akkor ott ette meg a fene, nagyon kicsi rá az esély, hogy egy 2-es 3-mas tanuló majd nekiáll a nyáron a hiányosságainak a pótlására

1est 2est kapni senki nem szeret, a sikertelenség pedig leginkább csak további nemtanulásra sarkall


a legtöbb tanár helyére meg tényleg megtenné egy videofelvétel a csili-vili interaktív táblákra

oké hogy megkérdezi hogy van-e kérdés, dehát ki fogja azt mondani, hogy tanárnő, én alapjaiban nem értem a matematikát?! mert általában ez a probléma annál akinek nem megy a matek

2015. ápr. 11. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
87%
Olyan tanárokat kéne felvenni aki érti és szereti is a szakmáját(a matematikát és a tanítást). Nekem szerencsére ilyen tanárom volt, de máshonnan hallok olyat is, hogy a tanár azt mondta: nem kell megérteni semmit a matematikán, csak be kell se**elni. Na az ilyen tanárt tenném az utcára egyből. Nem értana ráadásul kicsit szórakoztatóbb részét megragadni a tanítás elején, hogy kedvet kapjon hozzá az is aki nem érzi magát otthonosan a számok között, több lehetőséget kéne biztosítani annak pótlására aki nem ért esetleg valamit mártényleg az elejétől kezdve, esetleg csoportmunkára serkenteni a diákokat, hogy egymás között is lehessen téma akár az órai anyag, vagy a meg nem tanult rész is.(ma kb minden diák úgy van vele, hogy iskolán kívül, tanórán kívül, szó se essen az anyagról, pedig vannak érdekes témák)
2015. ápr. 11. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
84%

Ez a matek dolog amúgy szerintem túl van ragozva. Nálunk például ugyanúgy nem tanult senki se törire, se irodalomra, mégis mindig az a kérdés, hogy miért nem megy a diákoknak a matek. Ugyanúgy le lehet ülni és gyakorolni a matekot, nem hiszem el, hogy valaki nem tudja megérteni, csak lusta gyakorolni.

Én amúgy ha tanár lennék, akkor a hét utolsó matekóráján kiadnék egy nagy feladatlapot hétvégére, amin a héten vett anyagokból állítanék össze feladatokat, és írnék hozzá egy kis magyarázatot is, hogy könnyebb legyen. Lehetne kis 1-est vagy kis 5-öst kapni érte. Szerintem sokkal jobban lehet jegyekkel ösztönözni a diákokat.

2015. ápr. 11. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem az a baj, hogy össze van ömlesztve a gyengébb képességű a jobb képességűekkel. A tanár nem foglalkozhat órákat eggyel, aki le van maradva a többiek miatt, de a legjobb sem tud úgy fejlődni, ahogy tudna, a rosszabb képességűek miatt. Csoportbontások kellenének. (Általánosban még volt is, gimiben már nem.)
2015. ápr. 11. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
95%

Sokkal, de sokkal több időt kellene szánni alsóban az alapok megtanítására, gyakorlására. Na meg szerintem a közoktatás berkein belül kicsit túl sokat is akarnak megtanítani a gyerekeknek. Sok mindent elég lenne csak a felsőoktatásban tanítani, azoknak, akik amúgy is ilyen érdeklődésűek, és később a matematikai tudásukat szeretnék kamatoztatni. Ha pár dolog kikerülne a tananyagból, több idő lenne a legfontosabb dolgok megtanítására, gyakorlására.

Mondjuk azt sem tartom túl jó dolognak, hogy a legtöbb iskolában abból áll a matematikaoktatás, hogy "Gyerekek, oldjátok meg a példatárból a 134-135-139-140-es feladatokat, és ha készen vagytok, akkor ellenőrizzük." Valahogy úgy kellene tanítani, hogy lássák a diákok a tanultak gyakorlati hasznát is, hogy ne csak gépiesen számoljanak, hanem gondolkodjanak is, hogy egy adott problémát/feladatot milyen, már tanult módszerrel lehet megoldani, hogyan lehet a dolgokat a matematika nyelvére lefordítani, és megtalálni a megoldást a kérdésre.

2015. ápr. 11. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Pontosíthatnád a kérdést:

- ... a te tanárod oktatásában?

- ... a magyarországi matematika tananyagában?

- ... bizonyos általánosnak tartott módszerekben?


És ha nincs is hiba benne?


Az egyik korábbival értek egyet:

miért épp a matematika oktatással lenne baj?


Szerintem az irodalomoktatással óriási bajok vannak módszerben és tematikailag is, és hasonlóan a történelemoktatással is, már eleve az alapszemléletével.

A matekkal kevesebb gondot érzek, inkább az a gond, hogy már boldog-boldogtalan érettségizni akar.

Régen a korosztály 10%-a érettségizett, ma meg 90% szeretne. Márpedig az átlag képesség nem nőtt ennyire...

2015. ápr. 12. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Tom Benko ***** válasza:

Nem csak a matematikaoktatással. Úgy általában borzalmasan elavult a magyar oktatási rendszer. Mellé a szülő sem nyújt segítséget, a diák meg csak túl akar lenni az egészen, nem érdekli, nem akarja tudni. Nem kérdez, nem érdeklődik.

Az osztályok teljesen össze vannak ömlesztve, nincs lehetőség az egyéni haladás kialakítására, a brutális létszámok miatt még igazán differenciálni sem lehet.

A legtöbb tanár agyon van terhelve, mind óraszámilag, mind diákszámilag. (Nekem pl. idén 200 diákom van.)

Eszközök hiányoznak az oktatáshoz, szinte elméletben megy minden. Ugyanakkor a kis óraszám miatt lehetetlen mélységeiben feldolgozni bármilyen anyagot is.

Az egyes anyagrészek között nincs átjárás, áthallás, lezárul egy dolgozattal és "halott" ismeretté válik.

Némely tanár ráadásul teljesen alkalmatlan, kényszerből tanít. Igazából még csak verseny sincsen, annyira kevés a matektanár, hogy aki van, annak szinte teljesen bebiztosított helye van.

Orvosolni? Csoportmunka, fordított tanítás, egyéni haladás. Ennek érdekében fel kellene robbantani az osztályalapú oktatási szerkezetet. A kompetitív munkaforma helyett a kooperatív technikákat részesíteni előnyben.

Effektíve egy teljes hátraarc a jelenlegi trendekhez képest.

2015. ápr. 12. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!