Támogatnátok a matematikaoktatás ilyen módú átszervezését vagy nem? Miért? Mi a véleményetek a tervemről?
Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám, egyszerűbb így", stb.
Első osztályban nagyjából ugyanaz lenne a tanterv, mint most, első félévben 10-es számkörben, második félévben 20-as számkörben összeadás-kivonás.
Második osztályban szorzótábla bemagoltatása, osztás fogalmának bevezetése, viszont utána lehetne számológéppel számolni 100-as számkörben, az írásbeli műveleteket már nem tanítanák, mert manapság már mindenen elfut egy számológép, a matematika lényege pedig nem az aritmetika, hogy kiszámolunk valamit, automatizáljuk hát a munka ezen részét, hogy lehessen más anyagrészekkel hamarabb foglalkozni.
Harmadik osztályban hatványozás, gyökvonás, elsőfokú egyenletek, lineáris, abszolútérték, és négyzetfüggvény bevezetése, valamint geometria alapjai. A számológépnek hála már harmadikban ezzel lehet foglalkozni, ahelyett, hogy megtanuljuk írásban kiszámolni a 3232:7434-t.
Negyedik osztályban törtek, tizedestörtek, térgeometria, kétismeretlenes egyenletek, aránypárok, számtani és mértani sorozatok, kombinatorika, alapvető függvényelemzés.
Ötödik osztályban algebra, kétismeretlenes egyenlet, koordináta-geometria.
Hatodik-Hetedik-Nyolcadik osztályban trigonometria, bővített függvényelemzés, szélsőérték, másodfokú egyenlet majd bárhanyad fokú egyenlet.
És mindezzel elérhetjük, hogy kilencedikben már: arctan, arcsin, deriválás, integrálás, differenciálegyenlet stb. a középiskola későbbi osztályaiban pedig mégjobban beleáshatják magukat a magasabb matematika rejtelmeibe, és egyetemen már senkinek se lesz gondja a matekkal, mindegy, hogy milyen szakra jelentkezik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyáltalán nem támogatnám. Középiskolában deriválás meg differenciált? Az egyetemi szakok többségén is teljesen felesleges, nem hogy középiskolában.
Negyedikben kétismeretlenes egyenletek, hol élsz te ember? Tudod mit tanulnak a negyedikesek matekból?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám"
Totál dilettáns vagy, már ebből is látszik, kár is továbbolvasni...
Abból, hogy 3 éves kortól óvodakötelezettség van (ami alól egyébként simán lehet kérni felmentést), még nem fog a gyerekek kognitív fejlődése máshogyan zajlani, mint ha megváltoztatnák a jogszabályt, vagyis az, hogy mi a jelenleg érvényben levő törvényi szabályozás, kicsit sem befolyásolja, hogy mikor alakul ki egy gyerek fejében a számfogalom (ha hallottál már ilyet életedben... ha nem, alőbb olvassál némi pszichológiát, pedagógiát, aztán kezdjél ilyesféle "terveket" szövögetni).
#5 Kínában is 3 éves kortól van ovi, és ott tanítanak nekik alap matekot már akkor is.
Íme az eredmény, 8 éves kínai gyerek integrál:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te még nem láttál gyereket, baze:D
Mielőtt kitalálsz további elmefosományokat (bár nekem gynaús, hogy hasonlót már dobtál fel egyszer) javaslom ismerd meg mire képes egy 3-6 éves gyerek és azt is mit nyújt a jelenlegi rendszer.
Ugyanis pl az 5 almás téma mos tis megvan, az iskolaérettség része, hogy a gyerek el tud számolni addig, ahány éves.
Az meg, hogy nem tanul meg írásban számolni csak a matekos képességek gyengülését okozza, tekintve, hogy lényegében nem tanul meg ténylegesen számolni. Így is rohadt kínos, hogy egy csomó ember nem tud 2-3 jegyű számokat fejben összeadni-kivonni miközben ezek fejben való osztása-szorzása sem kne, hogy nagy mágia legyen:D
Ha annyit tanulsz meg, hogy "benoymom a számológépbe oszt annyi" akkor lényegében nem tudsz sázmolni. Így ha elütsz valamit és a gép hamis eredményt ad ki, eszedbe sem fog jut kételkedni, hogy az nem lehet, más nagyságrendben kéne legyen a dolog.
Gondolom az idegen nyelvvel kapcsolatos oktatási reformötlet is neke dköszönhető itt az oldalon. Az a kérdés is csak arról tanúskodott, hogy elképzelésed sincs hogy néz ki, mire képes egy óvodás vagy kisiskolás gyerek.
Szóval javaslom előbb ennek nézz utána, mert így a kérdéseid egyszerűen nevetségesek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem.
Így is teljesen feleslegesen magas szintű matematikát oktatnak, aminek az átlag ember a töredékét használja.
Célirányosan olyan matematikai műveleteket, fogalmakat kellene jobban tanítani, ami a pénzügyi világban van jobban jelen, hogy tudatosabb legyen a jövő generáció a felnőtt életben.
Illetve a geometriának nagyobb szerepet adni, aminek egy lakásfelújítás során (is) nagyobb hasznát veszi az ember.
Kémia is hasonló betegségben szenved. Az igazán hasznos dolgok elvesznek a tanításban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!