A közoktatásban oktató tanárok hány %-a tud a megértés szintjén oktatni? Van annyi tanár Mo-on akikkel minőségi oktatást lehet csinálni?
Van annyi nyelvtanár akik képesek megfelelő türelemmel beszédcentrikus órát tartani? (tehát meg van a tudás és az emberség hozzá)
Van annyi fizikatanár akik nem csak leadják az anyagot, hanem értik is a gyakorlati jelentőségét?
Van annyi szaktanár akik dolgoztak is a gyakorlatban és tudják miről beszélnek?
Lehetséges egyáltalán a minőségi oktatás Magyarországon?
#9
És a nyelvtanulás az alapok megtanulásából áll?
Miért vagytok az alapoknál leragadva?
"Legelőször is kellenek a nyelvtani alapok, hogy tudjunk komolyan beszélni a diákokkal"
Szuper, jó látni, hogy a magyar oktatási rendszer, de kifejezetten a nyelvoktatás a mai napig nem tudta integrálni az elmúlt 70 év pedagógiai kutatómunkájának az eredményeit, és b@zmeg egy nyelvtanár ilyet le mer írni bármiféle szégyenérzet nélkül, hogy a beszélgetés előtt le kell fektetni a nyelvtani alapokat...
Nem, nem kell semmiféle nyelvtani alapokat lefektetni. Skinner és Chomsky ezen vitázott majd egy évtizeden keresztül, amíg Chomsky elég egyértelműen be nem bizonyította, hogy a nyelvtani szabályokat tanítani teljesen értelmetlen, mert a nyelvtanuló akkor és csak akkor tudja elsajátítani egy nyelv szabályait, ha aktívan gyakorolja a nyelvet, értsd, beszél vagy ír. Az általad leírt módszer akkor működik, ha kifejezetten csak fordításra alkalmas nyelvtudást akarsz átadni, pl. ha a latin vagy ógörög nyelvet tanítod, ahol a hangsúly a szövegek értelmezésén és fordításán van, nem pedig a nyelv aktív használatán.
10) Elmondtam. Mindegy, hogy érettségi vagy nyelvvizsga a pontok 70%-ka az írásbeli részről jön és nem a beszédcentrikus részről. Magyarán, ha beszédcentrikusság állna az órák középpontjában a diákok fele megbukna, mind a nyelvvizsgán, mind az érettségin. (Azt nem mondtam, hogy egyáltalán nem szólok idegen nyelven a nyelvtanulókhoz, nálam van külön beszédcentriksu rész, ami az óra utolsó 15 perce)
PS: Több diákot korreprtálok meg korrpetáltam németből, akik Ausztriában vagy Németországba járnak/jártak Németroszágban, többen közülök már előtte 1-2 évvel, és mégis szükségük van a magyar nyelvű magyarázatokra is, pedig ők minden tárgyat beleértve a németet is, németül hallanak.
12) Miért szerinted a nyelvtan elmagyarázása után a diákok nem gyakorolják írásban a nyelvet, és később beszédben?
PS: Én is a nyelvtani alapokkal kezdtem és a latinnal, és szikrontolmács lettem 4 nyelvből és még másik kettőt is folykényoan beszélek. Ha Chomskynak igaza lenne, akkor én se jutottam el volna a szinkrontolmácsolásig.
#13
De nem ez volt a kérdés! hanem az, hogy a tanárok hány %-a képes a minőségi oktatásra?
Gonoszul feltéve a kérdést: Nem azért túlságosan lexikális a tananyag (nyelvtanítás esetében túlságosan írásbeli), mert a tanárok többsége nem is tudná a gyakorlat és a megértés szintjén tanítani?
#14
Igazad van!
Nekem az egyetemen osztrák némettanárom volt és persze az anyanyelvén szeretett tanítani noha magyarul is kiválóan tudott és nagyon eredményes volt.
Ha kellett magyarul oktatott de rengeteget beszélt és beszéltetett minket.
#18
Sehol sem mondtam olyat hogy mindent idegen nyelven KELL magyarázni!!!
Csak annyi volt a kérdés, hogy a tanárok hány %-a képes beszédcentrikus órát tartani!
De miért beszéltek még mindig mellé?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!