Minek van egyáltalán a MÁV?
Ez a késés dolog nekem is érthetetlen. Régebben gyakrabban utaztam MÁV-val, ma ritkábban, de ugyanezt tapasztalom. Meg most már nem is kell utazni a tapasztalatszerzéshez, mert a MÁV menetrendi oldalán megadja az adott napon futó vonatok késését, és tényleg az látszik, hogy gyakorlatilag nincs időben érkező vonat. Néha csak pár perc a késés, de 10-15 perc sem számít rossznak. És ez így van télen, nyáron, jó időben, rossz időben. Én se értem, hogy hogy a f'aszba nem lehet rendesen járatni a vonatokat, mikor az emberiség nem sokára már a Marsra is eljut.
És még egy tapasztalat. Németország, München: A menetrend szerint 12.00-kor Garmisch-Partenkirchen felé induló vonatban ülök. Hallom hogy megkondul valahol kint egy templom harangja. Kettőt kondul, és abban a pillanatban bezárul a vonat ajtaja, és indul. Sose fogom elfelejteni. De több helyen is utaztam, és a csatlakozó vonatok is annyira össze vannak hangolva, hogy kb. 20 másodperccel előbb érkezik az, amiről átszállnak az emberek a másikra, és látod a begördülő vonatból, hogy már picit lemaradva érkezik be a másik is. Ja, és persze egymás mellett levő vágányokra, úgy hogy nem kell átmászni sehova.
Először is: nagyon kevés az a vonatokon dolgozó vasutas,akinek a BRUTTÓJA 250.000.- Ft.
Másodszro: nem a mozdonyvezető és a kalauz tehet a MÁV-kocsiparkjának és vonalainak siralmas állapotáról! Ha egy kocsinak nem jó a fékberendezése,vagy nem lehet fűteni,akkor azt ki kell sorolni,nem lehet vele elindulni.
Sztrájkolni pedig ezelőtt sem a vasutasok akartak,csupán Fidesz-parancsra Gaskó!
A Máv azér van ilyen pocsék állapotban,mert szétszedték ágazatait KFT-kre.Sok embernek kellett a valóban magas,milliós fizetés. Mindenütt van vézérigazgató,helyettesek stb. A bérükre van pénz, a vasut karbantartására nincs.
Az a helyzet, hogy belső információim vannak arról, mennyire siralmas a régebbi vagonok, mozdonyok, és a vasútvonalak állapota. 1-1 új kocsi, mozdony beszerzése vagyonokba kerül (a MÁV ugyanúgy veszteséges, mint a BKV, és az átlag dolgozók nem keresnek jól). Ha tegyük fel itt elkezdenek felújítani egy vonalat, akkor nem olyan könnyű elterelni a forgalmat, mint egy közút esetén, jobb esetben van másik sínpár, rosszabb esetben busz, aminek kisebb az utasbefogadó-képessége. Nem beszélve arról, hogy ezek az anyagok se filléres dolgok, és még nem írtam a felújító munkások fizetéséről.
Amúgy a teljes vasúthálózatot fel kellene újítani, egyszerűen nem haladhatnak gyorsabban sokszor, mert baleset lenne.
A pénzt a felújításra valakik a bársonyszékekben benyelik, akik amúgy nem is értenek hozzá...
Nézzük. Piros vonattal járok be Vácig. Gyakorlatilag soha nem jött pontosan. 2-3 perc késés nem a világ, nem zavar. Ellenben 5 perc alap. Ezzel nem lenne gondom, de mivel megállunk egy helyen, ahol be kell várnunk a szemből érkező vonatot, ami állandóan késik, ezért soha nem érek be időbe.
Eddig min. 3 vagon piros vonat ingázott. Most már csak kettő. Hogy miért, azt nem tudom, gyakorlatilag nyomorgunk. Ezen biztosan baromi sokat lehet spórolni...
Ellenben mikor hazafelé megyek, ugyanannyi vagonnal, akkor baromi gyorsan megy a vonat, nyomja neki ezerrel, 35-40 perc alatt jutok haza, reggel ez az arány 50 perc, és persze akkor folyamatosan döcög. Ez számomra érthetetlen.
Budapest és Vác között állandó a késés. Amikor elütöttünk egy embert, azt nem számolom be, mert az nyilván nem az ő hibájuk. De amikor felszállok egy vonatra, és egy perccel az indulás előtt jön oda egy UTAS, hogy át kellene menni egy másik vágányra, mert megcserélték, akkor azért kinyílik a bicska a kezembe. Szólni nem szólt senki... Majd ezek után álltunk fél órát.
Ma pl az volt, hogy 30 perccel később indult, mert a mozdonyvezető elfelejtett valamit megcsinálni... Hát köszönöm szépen. Nem hinném, hogy itt csak a pénzhiány és a korszerűtlen feltétel lenne a hunyó...
a 250e-t arra értem, mikor a MÁV-CARGO privatizációból követeltek ennyit... röhej.
a menetrend betartása nem valami extra, vagy luxus szolgáltatás. A legalapvetőbb MINIMUM amit teljesítene kellene ha már felvállalt egy menetrendet.
Átlagos utasként pedig egyálltalán nem érdekel hogy milyen állapotban vannak a máv vonalai, vagy hogy mennyit keresnek az ott dolgozók. A kifizetett szolgáltatást elvárom. A menetrendben közölt információk szerint. Ha percre pontos menetrendet ad ki, akkor percre pontosan elvárható(nak kellene lennie), hogy teljesítse is a 3órás menetidő nem 2:59, nem 3:01, de legfőképpen nem 3:20-3:30.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!