Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A NER hogy tudott gyarapodni...

A NER hogy tudott gyarapodni a háborús infláció és az EU pénzek megvonása ellenére is?

Figyelt kérdés

Amint látjuk idén a korábbiaknál is jóval nagyobb és drágább szuperjachtra futotta a NER-nek a csak nálunk létező rekorder háborús infláció és ugye a gonosz EU pénzmegvonása ellenére is. Mit csináltak ilyen jól a gazdáink?


[link]



2023. aug. 7. 11:44
1 2 3 4 5
 21/47 anonim ***** válasza:
16%

#20 Csak az infláció az élelmiszereknél volt jelentős és nem más termékeknél. Az egészségügyi kiadásokban az árak nem nőttek 20%-kal.

Infláció mindig is volt és az egészségügyi kiadások arányát akkor is a GDP-hez képest hasonlították össze egyik oldalról meg összegében másik oldalról. Korábban ezzel soha nem volt gondod, miért most? A korábbi adatoknál is pont úgy volt infláció.

A leírtakat pedig nem befolyásolja. Az az állítás, hogy lecsökkentették volna az egészségügyre költött pénzt az egyszerűen hazugság.

2023. aug. 7. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/47 A kérdező kommentje:
21-es, az élelmiszereknél jóval magasabb volt az infláció mint 20%. Védheted a gazdáid becsületét, nem fog menni. Nemcsak az egészségügy van legatyásodva, elég megnézni mi megy a MÁV-nál, míg Csehország, Szlovákia százszámra vásárolj a vadonatúj vonatokat, nálunk Lézerjani lefújta a Siemens mozdonyok megvásárlását mert nincs rá pénz, sorra zárják be a mellékvonalakat, de a lényeg, hogy a NER jól megszedte magát a túlárazott hitványul kivitelezett vasúti fővonalak felújításain, amelyek már most nem alkalmasak a 120-as tempóra sem, de legalább Lölö tudott venni belőle egy 30 milliárdos jachtot.
2023. aug. 7. 21:23
 23/47 anonim ***** válasza:
16%

#22 Az a baj, hogy leírom azt ami rossz érvelés, megmutatom mi a tévedés vagy hazugság az állításban, te meg jössz ezzel az ócska szöveggel.

Most meg folytatod a következővel.

1. az elmúlt években olyan nagyméretű egészségügyi beruházás volt az országban ami előtte 30 év alatt sem volt összesen. Az egész országban újultak meg rendelők, kórházak, osztályok és az elmúlt pár évben Budapesten is folyt tovább. Közben a szakrendelőket fejlesztették, megújították a mentőállományt, javítottak mentőállomásokon, vettek mentőhelikoptereket. Olyan béremelés történik az egészségügyben ami még az orvosi kamarát is meglepte. Erre jössz ezzel az ostoba szöveggel, hogy lecsökkentették az egészségügyi ráfordításokat. Nem tették. Növelték.

2. Ugyanígy az elmúlt években több vonalon is hatalmas felújítások voltak. Ennek köszönhetően sokkal könnyebben, gyorsabban lehet utazni azokon a nagy forgalmú szakaszokon. Új szerelvényeket szereztek be, még emeletes kocsik is vannak. Egy beszerzés le lett fújva miközben sok másik meg megy folyamatosan. Amikor a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről van szó akkor valahogy elfelejtitek, hogy a vasút milyen fontos, az persze nem jó az országnak. Folyamatosan szereznek be új szerelvényeket, ahogy folyamatosan megy a vasút fejlesztése is. Most valóban nincsen pénz. Akkor meg az a helyes ha azt halasztják ami nem létfontosságú.

3. Nem zárják be sorra a mellékvonalakat, 10 ilyenről van szó. Én sem örülök neki, a vonat nekem kényelmesebb, mint a busz. Azonban ha valóban csak minimális az utasforgalom akkor nem éri meg fenntartani. Van mellékvonal amit éppen Orbánék nyitottak meg újra 13 évvel ezelőtt, mert azt pont a mostani balliberális ellenzékben levők zárták be kormányon. Tehát ott sem volt az tervben, hogy ezekre ne lenne szükség, a szándék pont a fenntartása lett volna. Hogy pontosan mi miatt született a döntés, azt nem tudni, de a háttérben nyilván a pénzhiány van, ahogy mindig ilyen esetekben.

4. Ez a szöveged "NER jól megszedte magát a túlárazott hitványul kivitelezett vasúti fővonalak felújításain," pedig tisztán mutatja hoyg fogalmad sincsen arról mit és hogyan csináltak ezeken a vonalakon. Nyilván itt is a propagandát vetted be és nem is láttál egy ilyen szakaszt sem. Na ép pont egy ilyen mellett élek és nem volt az sem túlárazott, sem hitványul kivitelezett, sem rossz. 120km/h sebességnek pedig akkor van értelme ha van idő felgyorsulnia a vonatnak erre a sebességre 2 állomás között. Amúgy honnan veszed hogy nem alkalmasak erre?

2023. aug. 7. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/47 A kérdező kommentje:

23-as, nagyon próbálod védeni a gazdáid becsületét ami sohasem létezett, így akárhogy erülködsz csak magadat járatod le. Mellesleg én sosem állítottam azt, hogy csökkentették az egészségügyi kiadásokat, azt viszont igen, hogy az egészségügy is le van gatyásodva mint sokminden más is az országban.

1. Az orvosok fizetését valóban megemelték, csak épp ez semennyire sem veszi kedvüket attól, hogy külföldre menjenek aholt továbbra is a többszörösét kereshetik meg ezerszer jobb körülmények között. A többi eü dolgozó bérét pedig semennyire sem rendezték, aki ma kórházba kerül az imádkozhat, hogy a nővérek hivatástudattal is rendelkezzenek, mert csak a fizetésük miatt nem sok felelősséget vállalnak. A felújítások az eü-ben pedig leginkább a NER építési vállalkozók kedvére lettek tendereztetve, és hiába újították fel a háziorvosi rendelőket, ha nincs háziorvos aki vállalná a praxist.


2. A fővonali felújítások mára (pár év múlva) már több helyen nem alkalmasak a 120-as tempóra mivel a síneket folyamatosan be kell szabályozni, karbantartani amire a MÁV-nál nincs pénz, más kérdés, hogy eleve voltak olyan szakaszok amelyek már vadonatújan is dobálták a vonatot. A MÁV közlése szerint is folyamatosan csökkenteni kell a vonalszakaszok sebességhatárait, és ezzel együtt nőni fognak a menetidők is a rohamtempóban amortizálódó vonalállapotok miatt. Sokat elárul minderről az, hogy míg nálunk a 120-as tempó is kihívás, Csehországban már 160 fölött járnak a fővonalakon, Ausztriában pedig már réges régen 200 km/h feletti a tempó. Az is igaz, hogy ha alkalmas is a vonal a 160-as sebességre, alig van mozdonya a MÁV-nak amely képes ezt elérni, erre lett volna hivatott a Siemens mozdonyok nagy darabszámú alacsony áron történő beszerzése, amit Lézerjani azért mondott vissza, mert egyrész elfogyott rá a pénz, másrészt pedig azért mert a német kormány nem engedélyezte a Siemensnek a Roszatommal való együtműködést a Paks 2 kivitelezésénél, és a gazdáid oroszbarátságának kicsinyes bosszúját a MÁV és a magyar utazóközönség szenvedheti el.

A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése pedig egy hihetetlenül előnytelen kínai hitelkonstrukció eredménye, amelynek részleteit természetesen titkosították a gazdáid de ami biztos, hogy kizárólag a NER és a kínaiak céljait szolgálja.


3. A mellékvonalak bezárásának terve nem most kezdődött el, hanem akkor amikor olyan mértékű járatritkításokat és lehetetlen menetrendet alakítottak ki szándékosan bizonyos vonalakon amely ahhoz vezet, hogy lenullázódik az utazóközönség. Ezek után már könnyű szerel mondhatják azt a gazdáid, hogy dehát nincs is utas ezeken a vonalakon. A jelenlegi vonalbezárások pedig mindennek csak a legelső mozzanatai.


4. Akinek nincs fogalma a vasútvonalak kivitelezéséről és arról, hogy mennyire lemaradtunk már a nálunk korábban fejletlenebb országoktól is az te vagy. A MÁV-nál már az egy ritka pillanat, ha az adott vonat 5 percnél kevesebbet késik, a negyed vagy félórás késések pedig természetszerűek.

A romló pályaállapotokról pedig itt:

[link]

2023. aug. 7. 22:42
 25/47 anonim ***** válasza:
13%

#24 Látom halmozod a hülyeséget.

1. Ma több orvos dolgozik itthon, mint 10 éve. Attól mert sokat emelkedett az orvosok bére, kint még maradt még magasabb. Ahogyan minden diplomás, az orvosok is szeretnek külföldön dolgozni egy ideig, pénzt, tapasztalatot szerezni. Aztán vagy hazajönnek vagy nem. Pont ezért léptünk be az EU-ba, hogy ezt bárki megtehesse, te is. 2010-ben 34 ezer orvos dolgozott, most közel 41 ezer.

[link]

[link]

2. kevered a most felújított szakaszokat a teljes vonalhálózattal. A 2 éve elkészített új vonalszakaszon semmi szükség semmiféle sebességcsökkentésre. De megint csak bedobsz állításokat. Mutasd meg hogy honnan szedted ezeket a szövegeket, mert egy nagy halom betűtészta csak az egész!

Ismét leírom, nekem nincsenek gazdáim, mint neked. Szóval ne magadból indulj ki!

Ha pedig belinkelsz valamit akkor előbb olvasd el rendesen! Pont nem az van benne amit te ide leírtál.

2023. aug. 7. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/47 A kérdező kommentje:

25-ös, ha nem a gazdáidról lenne szó akkor nem próbálnád meg ennyire verejtékezve kimosdatni őket. A ksh adataival meg pont hogy kitörölheted, vagy még arra sem jó. Nem tudom, hogy lehet máshogy értelmezni azt amit linkeltem, de egy jó fideszes nyilván ezt is el tudja máshogy magyarázni:

"Az elmúlt tíz–tizenöt év során több fázisban felújított 100-as fővonal is kezd visszasüppedni oda, ahonnan indult: Budapest és Szolnok között három, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig öt perccel kell hosszabb útra számítani. Utóbbi kiküszöbölése érdekében Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem állnának meg az intercityk. Az évek óta „néhány éven belül” elinduló 160 kilométer per órás tempójú közlekedés egyre távolibbnak tűnik…"

2023. aug. 7. 23:17
 27/47 anonim ***** válasza:
35%
Úgy hogy az infláció szándékos megemelésével kirabolták az országot.
2023. aug. 8. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/47 anonim ***** válasza:
Az összes beszedett adóból, beleértve a (tb) társadalombiztosítási és iparűzési adókat közpénz formájában. Lölő és a dr. qvája éppen ebből nyaral Monaco felé. Ezen kívül keleti pénzekből.
2023. aug. 10. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/47 anonim ***** válasza:
50%
Valamiért a derék ellenzéki politikusaink sem szegényednek...ennek az okát sem vizsgálja senki 🤷‍♂️
2023. aug. 10. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/47 anonim ***** válasza:
52%
Pedig a Fletó is valahonnan milliárdos.
2023. aug. 10. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!