A lakóhelyeden segítene a vasúti közlekedés korszerűsítése? Elmondod kb merre élsz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát én most döbbentem meg: Karcagról a Nyugatiba már csak reggel és este megy közvetlen vonat.
Napközben átszállhatsz Cegléden!
Alattomos húzás!
Napközben mehetsz pótdíjas IC-vel a Keletibe!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hozzátenném a #31-es kommentjéhez, hogy a Szolnok-Újszász-Nagykáta-Sülysáp-Keleti viszonylat alapon lassabb, mint a Szolnok-Cegléd-Monor-Nyugati szakasz.
Azt is hozzátenném, hogy abból a szempontból is aljas, hogy nem húzták meg azt, hogy a Nyírség és Nyírség-Kraszna és a Tokaj IC legalább Cegléd-Nyugati között használható legyen ország- vagy vármegye bérlettel. A zónázóknak pedig 15 perccel megnövelték a menetidejét. Korábban minden óra 48-kor indultak Ceglédről és következő óra 57-kor érkeztek Nyugatiba. Most minden óra 34-kor indulnak és Albertirsán állnak kb negyedórát, hisz onnantól az eredeti menetrend szerint közlekednek. Mindezt a nyár elején.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A konkrét kérdésre válaszolva:
Bárhol történik egy tényleges vasúti vagy egyéb tömegközlekedési fejlesztés, az hátrányára az adott települést, régiót nem változtatja. Ezzel szemben előnyökkel járhat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
34
Miért is Fideszes bla-bla? Tudod, hogy pl. a kecskemétiek mióta várnak egy korrekt kétvágányú vasúti pályára? (Nagyjából 70 éve) Hány évtizede várják a lajosmizseiek, hogy végre ne csak toldozgassák-foltozgassák azt a vonalat, hanem újítsák fel, modernizálják? (Emberemlékezet óta)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jól van! Kecskemét az más. Óránkint mehetsz föl Pestre (mint kb. '95-ig Karcagról is mehettél). Azok pedig úgyis kipengetik az IC, meg miegymás extra díjakat, mer' gazdagabbak, mint mink!!!
Lajosmizse meg aztán... Agglomeráció, mihozzánk képest!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
36
Én Veszprém megyei vagyok, de Abonyba lakik az egyik testvérem, a másik Szajolon, az egyik unokatestvérem Nagykőrösön, míg a másik pedig Felsőpakonyba lakik.
Szóval azért elgondolkodtató, hogy 2023-ban, vagyis a XXI. század 3. évtizedében ott tartunk, hogy Budapest ékes főváros egyik agglomerációs vasútvonala egyvágányú és villamosítatlan legyen. A kecskemétihez pedig csak annyit, hogy hiába pontos Budapest felől esetleg az IC, hogyha Szeged felől késik. Ezzel ugyanis a Ceglédről továbbinduló vonatot is megcseszheti Nagykőrösön vagy Kecskeméten.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Bárhol történik egy tényleges vasúti vagy egyéb tömegközlekedési fejlesztés, az hátrányára az adott települést, régiót nem változtatja. Ezzel szemben előnyökkel járhat."
Akkor pár perccel korábban hazudtál, amikor ezt írtad?
"A zónázóknak pedig 15 perccel megnövelték a menetidejét."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
37
"hiába pontos Budapest felől esetleg az IC, hogyha Szeged felől késik. Ezzel ugyanis a Ceglédről továbbinduló vonatot is megcseszheti Nagykőrösön vagy Kecskeméten."
Nem késik az. A 140-es vonal egy belterjes, csendes világ a vasúthálózatban. Megy ott minden, mint a karikacsapás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
...ahogy pl. a 155-ös vonal is Félegyháza és Halas között.
Szinte érintetlen világ, megállt ott az idő (pozitív értelemben véve)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!