A lakóhelyeden segítene a vasúti közlekedés korszerűsítése? Elmondod kb merre élsz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nógrád tényleg brutálisan szar. Nehéz persze eldönteni, mi a jó döntés.
Sajnos a korszerű vasút jelentős beruházás, ami nem is biztos, hogy megtérül. Másrészt viszont hatalmas húzóereje van, ha ott van. Nyilván ha napi 2 vonat jár gyök kettővel, akkor az nem lesz versenyképes sohasem.
Pedig szerintem Nógrád lesz az a megye, amiben hosszú távon hatalmas fejlődési lehetőségek lennének. Főleg ha megépülne végig a gyorsforgalmi a határig, lenne közvetlen gyorsvasúti kapcsolat Budapesttel, stb.
Például egy Rétság egész jó helyen lévő város, ott van mellette Bánk mint nyaralóövezet, Alsópetény mint kirándulóhely, Diósjenő is szép kirándulóhely, onnan elérhető a Börzsöny nyugati fele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy én Kőbányán élek. Busszal/kocsival pár perc a Köki. Hát igencsak sokat segítene a környéken egy normális, felújított állomás ahonnan kizavarják a Mordoriakat. Jelenleg sajnos az egész egy nagy lepratelep. Pedig a metró már úgy ahogy meg lett csinálva, a Köki elég proli de lehetne fejleszteni a kínálatát, több szórakozási lehetőséggel, pl Mozi. A túloldalon megépült a Bosch komplexuma, ami elég modern cucc, egyre több a közeli lakópark.
Nekem a Déli körvasút, a Budai megállókkal szimpatikus fejlesztési ötletnek tűnt a kapacitásbővítéssel együtt. Sajnos jelen állás szerint ebből sem lesz semmi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nógrád akkora kihagyott dolog, hogy hihetetlen. Megy vácról a kis piros 10-40 között döcögve Drégelypalánkig, egyébként gyönyörű tájon.
Azért mehet addig, mert a 60-as években a csehszlovákiai összeköttetésnél felszedtek 5 km vágányt, mert csehszlovákia ugye ellenség, bár a szövetségesünk volt 🤣
Ha azt a vonalat felújítanák, újracsinálnák az összeköttetést, akkor lenne egy panoráma vasútvonal, amivel ráadásul a 2-es út terhelése is csökkenne, és lenne egy új vonal szlovákia felé, ami pl a múltkori esetnél amikor a szobi vonalra rácsúszott a hegyoldal, azonnali terelőútvonalat jelentene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk számomra a felújított szakaszok húzóereje is kérdéses sajnos. Jártam Vácon is, Esztergom-Dorog irányban is, és hát eléggé lepukkant az összes város, nem tudom hogy önmagában a vasút fejlesztésének mi lett a pozitív hatása.
Nekem alapvetően furcsák ezek az "elvágott" vonalak. Akár Nógrád felé, akár az ország más részein is.
Sokat túrázom, kéktúra, stb. Érdekes hogy például Tatabányán át Oroszlányba megy közvetlen vonat, de ott véget ér. Nincs összeköttetés Mór-Székesfehérvár irányába.
Fura nekem ez az ország. Persze nehéz meghatározni mi térül meg és mi nem, mi hasznos és mi nem. De amikor azt látja az ember, hogy Nógrád vonalon vagy egy Salgótarján megyeszékhely irányába piroska motorvonatok döcögnek közben meg a semmiből a semmibe megépítenek a csúti törpének egy kerti vasutat, az azért komolytalan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Debrecen
Az állomás olyan amilyen, de ellátja a funkcióját. De a Rikárdók miatt nagyon problémás a várakozás és az utazás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!