A lakóhelyeden segítene a vasúti közlekedés korszerűsítése? Elmondod kb merre élsz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező, ugye (buda)pesti vagy?...
Elfeledett civilizáció távoli hangjai.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A Bp-Lajosmizse vonal mentén lakom.
Óránként jár, és marhára le van korlátozva a vonatok sebessége a szar sínek miatt.
Nincs elektromos felsővezeték, csak egy sínpár van stb.
Tervben volt a teljes felújítás és bővítés, de lefújták, mert nem jönnek az EU-s támogatások.
Költöttek is a tervekre egy valag pénzt, de fölöslegesen.
A mellette lévő 18. kerületi Nagykőrösi utat sem újítják fel, mert a vasúti fejlesztés után át akarták alakítani a vasúti átjárókat és útburkolatot is, de marad szar minden.
.
Az agglomerációból sokan ingáznak Pestre, amiben nagy segítség lenne ez a vonal, de itt kimaradtak a fejlesztések, így marad a kocsi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hazánkban sehol sincs korszerű vasút. Helyette valami olyasmit hazudunk korszerűnek, aminek igénybevételéhez speciális képességek szükségesek. Nem viccelek! Édesanyám (majd' két évtizede nyugdíjas, de még praktizáló orvos) például ki van zárva a vasút használatából, mert egyszerűen nem tud fellépni peron hiányában a helyi állomáson a kocsira. Így egyéb tapasztalatai nem is lehetnek már hosszú évek óta a szolgáltatás színvonaláról. Egyfelől szerencsésnek is mondható...
Jómagam kb. egy hónapja egy héten át voltam kénytelen vasutat használni munkámmal kapcsolatban. Több útvonalat is bejártam, 200-220 km-es távolságokat megtéve. Egy-egy út így 40-50 percet vett igénybe, attól függően, hogy a konkrét járat hány közbülső állomáson állt meg. A szerelvények mindig pontosan 12 kocsiból állnak és az utolsó három kocsi kivételével helyjegyet kell váltani rájuk, akinek nincs, az az utolsó kocsikban vagy talál helyet, vagy álldogál, esetleg leül a földre (minden különösebb következmény nélkül). A peron és a vonat padlója egy szintben van, a peronon fel van festve az utasoknak a várakozási sáv a konkrét kocsi konkrét helyéhez és a vonat centiméteres pontossággal ott is áll meg. Sosem terveztem meg előre az utat, egyszerűen kimentem az állomásra, általában félóránkét mindig van 4-5 járat a kívánt irányba (én nagyvárosok között utaztam, kisebb településeknél nem mindegyik járat áll meg, ez igaz). Ha még volt helyjegy a kiszemelt vonatra, akkor annak örültem, ha nem, akkor annak, hogy kb harmadával olcsóbban utazok majd az utolsó kocsikban. A kocsikon két dolog nincs; szemetes és szemét, mindenki viszi magával amit felhozott. Külön tábla figyelmeztet arra, hogy ne zavarjuk utastársainkat, legyünk csendben, ugyanakkor minden ülőhelynél az előző szék hátoldaláról lehajtható asztallapon és pohártartón kényelmesen megteríthetünk magunknak. Ezt sokan meg is teszik, miközben közel 300 km/h utazósebességgel közeledünk célunk felé. Na jó, ez valóban nem Magyarország, a tajvani vasút szolgáltatásait voltam kénytelen igénybe venni. Megjegyzem, négy éve ugyanígy jártam, ugyanezt tapasztaltam, tehát nem fejlődtek semmit. :) Persze könnyű nekik, hiszen a pálya sok helyen magasvasútként van megépítve (cölöpökön áll az árterületeken és a városokban is), de vannak alagutak és évente néhány hatos erősségű földrengés. Mégis működik. Na jó, ott is vannak késések, egyszer láttam egy piros figyelmeztetést az információs táblán, hogy az egyik járat 1 percet késni fog. Szeretnék egyszer itthon is erről értesülni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!