Igazságosan oldja ezt meg a jelenlegi oktatáspolitika?
Az óvónő 3 évig tanul, az alsós tanító 4, a felsős tanár 5, a középiskolai tanár 6 évet jár egyetemre.
Aztán egységesen mind nettó 260-at keresnek.
Szerinted igazságos?:)
Plusz szerinted egy középiskolai tanár mennyire viszi haza a munkát egy óvónőhöz képest?
... és aki 25 éve a pályán van és ped1-bn van, az is 260at keres
Természetesen nem, nem igazságos, de a mostani rendszer pont azt szolgálja, hogy feszültséget keltsen a pedagógus társadalmon belül.
Mi más célt szolgálna az a rendszer amit szeptembertől bevezetnek, hogy a vezető értékelése alapján van aki fizetéstöbbletet kap, van akitől meg levonnak?
Nem jó ez másra, csak belső feszültség keltésére. Nem cél igazságosnak vagy jónak lenni. Oszd meg és uralkodj, ez a jelenlegi hatalom célja.
3, teljesen igazad van. Lassan már tényleg csak az idős+az eltartott, szóval-neki-mindegy-mennyit-keres réteg marad
Én nagyon örülök, hogy szeptembertől kikerülök ebből a fertőből
2-es Azért az óvónőnek sem ér véget a munkája, amikor lejár a munkaidő. Például, ha a gyerek szülei nem jönnek, akkor haza kell vinni őket zárás után és csak akkor hagyhatja ott, hogyha meggyőződik róla, hogy valaki gondját viseli. Hányszor kellett ismerősnek is még este nyolckor is Lakatos szülőket keresgélni, hogy hol vannak, mert nem jöttek a gyerekért, senki sincsen otthon. Aztán rengeteg a papírmunka nekik is, különböző ülésekre, továbbképzésekre járni. És mivel szegények az óvódák, ezért otthon kellett kartonpapírból kivágni a másnapi foglalkozásra az eszközöket, írószerboltba rohangálni stb-stb.
Persze nem igazságos a rendszer, de az óvónők élete is ugyanolyan sz*r, mint a tanároké.
7-es Fölösleges ezen vitatkozni, mert egyrészt személyesen tapasztaltam, hogy mennyi plusz munkájuk van az óvónőknek is. Nekik is kell másnapra készülni. Az óvoda sem csak annyi, hogy játszanak a gyerekek, az óvónők meg nézik. Ott is vannak foglalkozások, amikre készülni kell. Ünnepek, városi megjelenések miegymás.
Másrészt meg azért nem érdemes ezen vitatkozni, mert pont ez a célja a hatalomnak.
Amúgy anya óvónő volt, apa tanár, úgyhogy pontosan tudom, hogy mindkettejüknek gyakorlatilag nem volt szabadideje. Értelmetlen vitatkozni, mert mindkettőnek annyi munkán kívüli feladata volt, hogy azon csodálkozom, hogyan tudtak felnevelni engem. :D
Nem leszek népszerű a válaszommal, de az igazság fáj.
3 féle tanár(nő) van.
1. Akiben van hivatástudat, tehetséges tanár, szeret tanítani és ezért a minimális fizetésért csak úgy tudja vállalni, hogy a férje sokkal többet keres nála.
2. Akiben szintén van hivatástudat, szintén tehetséges és szeret tanítani, viszont egyedül él. A minimális fizetését muszáj kiegészítenie, így magántanárként, stb. is kell dolgoznia. Mire elérik a nyugdíjkorhatárt, kiégnek sajnos a sok munkától.
3. Akiben nincsen hivatástudat, tehetségtelen, szeret, vagy nem szeret tanítani, de nem tud. Sajnos belőlük kezd egyre több lenni Magyarországon. Nekik bőven elég ez a fizetés, nem is érdemelnek többet.
Mivel lehetne megmenteni a közoktatást Magyarországon? Azzal, hogy az első 2 kategóriában lévő tanárokat valódi, a munkájuk értékének megfelelő fizetéssel honorálnák. A 3. kategóriában lévő rossz tanárokat pedig idővel a rendszer kiszórná magából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!