Megyebérlet és országbérlet nem fog bevételkiesést okozni a MÁV-nak és a Volánnak?
Ha minden igaz, és nincs benne semmi trükk, akkor ugye 1 hónapig 10.000 ft-ért korlátlanul használhatod a Máv-ot, és a Volánt a megyén belül, 19.000 ft-ért pedig országosan. Namost ez jóval olcsóbb a többségnek, mint eddig, tehát lesz kereslet ezekre a bérletekre.
Dolgoztam a Máv-nál, igaz nem most, 2015-ben jöttem el onnan, már akkor minden problémára a pénzihiány volt a válasz, most lesz egy bérlet, ami olcsóbb az eddigieknél, tehát még kevesebb bevétele lesz a cégnek.
A Volánt nem ismerem.
Másik kérdés, hogy fog ez hatni a konkurens buszos, vonatos cégekre?
"az én elvárásom az lenne, hogy például Debrecenből másfél óra alatt beérjen a vonat a Nyugatiba"
nagyjából 1000 milliárd forintos fejlesztésből ezt ki lehet hozni, aztán közli a szegedi a pécsi a miskolci, a székesfehérvári, hogy akkor tőlük is legyen ilyen gyors. -ami ezek alapján éppúgy reális elvárás lenne, nem? A vége pedig az lenne, hogy az ország költségvetésének a fele megy el vasútépítésre, amit naponta alig pár ezren használnak, már a távolsági IC közlekedést. Gondolom érted, hogy ez miért nem járható út.
"egy 70-80 km-es táv egy mellékvonalon ne 3 órába teljen, hanem legalább másfél óra alatt legyen meg.'
Akkor menjél busszal! Ebbe bele se merek gondolni mennyire gazdaságtalan volna napi mondjuk 100-200 utasért vagyonokat beleölni a mellékvonalak fejlesztésébe. Örülj neki, hogy egyáltalán fenntartja őket az állam.
"Az se lenne hátrány, ha nem robbanának le 2 naponta a járművek, ne 50 éves BZ-k rohangáljanak még ma is, amelyek bármelyik pillanatban leállhatnak a segged alatt."
Újra, egy irgalmatlan nagy pénzért lehetne venni 2-300 új motorvonatot, amin ülne átlag 10-15 utas. Megérné? Nem.
A lényeg a következő! Van a reális elvárás! miszerint a MÁV folyamatosan, fejlessze a hálózatának a törzsvonalait, lépésről-lépésre és a budapesti elővárosi közlekedést, illetve valahogy tartsa fent a pénztemető mellékvonali hálózatot valahogy. Ennyi, ez a reális elvárás, ezt a MÁV igyekszik is megtenni, budapesti elővárosi közlekedést folyamatosan fejlesztik és a távolsági közlekedést is pályafelújításokkal, új kocsikkal, bővülő járatszámmal. A mellékvonalak meg eltengődnek, ameddig van rá akarat, szükség rájuk már rég nincsen igazából.
lehet várni, hogy minden fővonalon legyen 160-as meg 200-as pálya, lehet, de irreális azt gondolni, hogy egyik napról a másikra lesz, ahogy az is az, hogy azt várod, hogy a járatonként jellemzően 5-10 utassal közlekedő Bz-ket majd lecserélik egyhamar.
"nagyjából 1000 milliárd forintos fejlesztésből ezt ki lehet hozni, aztán közli a szegedi a pécsi a miskolci, a székesfehérvári, hogy akkor tőlük is legyen ilyen gyors. -ami ezek alapján éppúgy reális elvárás lenne, nem? A vége pedig az lenne, hogy az ország költségvetésének a fele megy el vasútépítésre, amit naponta alig pár ezren használnak, már a távolsági IC közlekedést. Gondolom érted, hogy ez miért nem járható út."
Nem túl jó példákat hoztál fel, mert a szegedi és pécsi az eleve hatalmas távolságok miatt nem várja el ezt. Székesfehérvárról meg egy óra alatt bent vagy Kelenföldön.
"Akkor menjél busszal! Ebbe bele se merek gondolni mennyire gazdaságtalan volna napi mondjuk 100-200 utasért vagyonokat beleölni a mellékvonalak fejlesztésébe. Örülj neki, hogy egyáltalán fenntartja őket az állam."
És ha a busz közlekedés nincs megoldva? Szívesen járnék Debrecenbe busszal, HA menne egyáltalán. Napi 1 pár busz közlekedik Mátészalka és Debrecen között. Napi 100-200 utas... Van az tízszer annyi is.
"Nem túl jó példákat hoztál fel, mert a szegedi és pécsi az eleve hatalmas távolságok miatt nem várja el ezt."
De jó példákat hozok fel, csak bocs, de úgy tűnik nem ismered a témát! mindkettő ugyanolyan messze van kb. mint Debrecen Budapesttől!
Debrecen-Budapest: 221Km
Pécs-Budapest: 237Km
Szeged-Budapest még rövidebb is csak 191Km.
Tehát arányaiban ugyanaz a táv.
Amúgy Székesfehérvár mindössze 63km-re van, és onnan az egy óra 15' még szerintem is sok, például ott tényleg reális elvárás volna egy fejlesztés.
"És ha a busz közlekedés nincs megoldva? Szívesen járnék Debrecenbe busszal, HA menne egyáltalán. Napi 1 pár busz közlekedik Mátészalka és Debrecen között. Napi 100-200 utas... Van az tízszer annyi is."
Az az egy busz sem gyorsabb, és ha megnézzük a távolságot 78Km, azt jelenti, hogy sehol nem megállva, kocsival végigrepesztve is kb. egy óra lenne az út. Az 1 óra 46 perc pedig bár nem ideális, de messze nem is rossz eredmény átlag 45Km/h sebességet jelent és kb. 60-70 Km-es sebességű pályát, ami ha reálisan nézzük átlagos ilyen vonalakra, bár én azt nem mellékvonalnak mondanám inkább regionális jelentőségű vonalnak.
"Megveszed, úgy, hogy változatlanul üzemben kell tartanod?"
Miért kellene?
Aki megveszi, az utána azt csinál vele, amit akar....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!