Mit szólnátok a következő oktatási reformhoz?
Előszöris megtiltanánk az egyházaknak,hogy iskolát tartsanak fent,kerüljön mind állami kézben. Hittan dettó.
A gyerek maga döntsön a vallásáról, és a történelem/irodalom oktatás törzsanyagát képeznék a nagy világvallások/szent könyveik egyes részei.
Gimnáziumba a készségtárgyakat elkell törölni.
Mindennapos tesi helyett mindennapos angol és nagyobb hangsúlyt kapna az informatika oktatás.
Ének,rajz hasonló szrságok helyett pénzügyi ismeretek óra lenne.
A tanári fizetések nettó 600k
Az egyetemi képzések feléhez kötelező egy emelt szintű érettségi(vmilyen felkészítést ad az egyetemi vizsgákra)
Egyetemet tarthatna fent az egyház.
Alapítványi egyetemek kuratóriumából az összes politikus azonnali kirúgása.
#22
Te meg azt, hogy ki lehet venni az érettségi tárgyak közül. Mi van ma? Mindenki szellemi fogyatékos.
Egyébként a magyar és matek fontos, mert az tanít olyat, pontosabban kéne olyat, amit normális esetben használsz.
A matek logikára tanít, amire neked pl. lenne szükséged. A magyar pedig érvelésre többek között, ami láthatóan szintén nem az erősséged.
Ezzel szemben a történelem ilyenekkel nem rendekezik. Még a forrás kritikát fel lehetne hozni, de az simán benne van a magyarban is.
Az alap tárgyak, mint a matematika, magyar, történelem nagyon fontosak. Viszont azokat is át kellene struktúrálni.
Magyarból a nyelvtannak sokkal hangsúlyosabbnak kellene lennie, mint az irodalomnak, irodalomból pedig a fontos irodalmi műveket kellene tanítani, de az írók életútjába fölösleges ennyire mélyen belemenni (valamilyen szinten kell), illetve a verselemzéseket sem erőltetném ennyire, mert azért a verselemzés nem egzakt tudomány és garantálom, hogy ha pár költőnek megmutatnád az xy által készített verselemzést, azt mondaná rá, hogy hülyeség, mert nem is erre vagy arra gondolt, mikor írta.
Matematikából a mindennapi életben szükséges dolgokra kellene ráerősíteni, mert szégyen, hogy a legtöbb embernek egy egyszerű százalékszámítás sem megy, hátmég a törtek. A sorozatokat, szögfüggvényeket simán meg lehetne hagyni az egyetemre, mert az átlagember nem használja, akik meg igen (pl programozók), azok úgyis olyan egyetemre mennek.
Történelemből az összefüggéseket, ok-okozati viszonyokat és a fontos eseményeket kellene tárgyalni, megemlítve, hogy bizonyos esetekben milyen apró dolgok indítottak el egy háborút. Ez azért fontos, hogy a jövő generáció lehetőleg ne ismételje ezeket meg. De fölösleges bemagoltatni egy rakás évszámot, mert nem oszt-nem szoroz, ha a delikvens nem tudja, hogy 1526-ban volt a mohácsi csata, csak azt, hogy a XVI. században és hogy miért volt jelentős.
Tesi teljesen fölösleges minden nap, mert nincs meg a technikai feltétel a legtöbb iskolában, aminek az eredménye, hogy csak futkosás lesz belőle, amivel rövid úton meg fogja utálni a nebuló a mozgást. Egy részük tuti. Én pl utálok is futni és nem is bírom, mert kifulladok. Ha választani kell, hogy 50km-t biciklizzek vagy 5km-t fussak, biztos, hogy az előbbit választom. Utóbbi egyhuzamban nem is menne.
Készségtárgyakat általános iskolában nem osztályoznám, az csak tehetségfelmérésre volna használatos, gimiben pedig választható tárgyként kellene tanítani. Én pl. mindig is béna voltam a rajzhoz, szóval kár volt erőltetni, de van, aki már 10 éves korában mesterien rajzol, mert van tehetsége. Ének-zene ugyanez. Bár ritmusérzékem van és kölyökkoromban még hangom is volt, sosem szerettem az énekórát, egyszerűen más érdekelt.
"Sosem értettem miért kell egyes tárgyakat törölni. És mi van azokkal, akik abba az irányba mennének tovább, de képzés hiányában nincs rá lehetőségük? Zenészekre meg grafikusokra talán nincs zükség?"
Tudod az a probléma, hogy ameddig az emberek 1% nak kell egy adott tudás, addig is mindenkinek oktatják az iskolákban. A gyakoris egyik ember, aki nem túlságosan gondolta át azt amit mond, egyszer megérvelte, hogy kik miatt érdemes irodalmat oktatni. Tehát van kevés ember, aki miatt érdemes valamit oktatni, de a többséget nem érdekli, de traktáljuk őket azért, mert hát pár embernek ez hasznos.
ha valaki ezzel akar foglalkozni, tanulja és csinálja. Aki nem, azt hagyják szépen békén vele. Ez általánosságban igaz az oktatásról. Bármennyire is kiakadnak ezen a történelem fanatikusok, a mai világban közvetlenül semmi szükség a mély történelemtudásra. Semmi. Akit ez érdekel, vagy szeretne régész lenni, akkor ő neki tudnia kell, a többiek számára felesleges az amit ma alapműveltségnek neveznek.
Gimiben az elején kötelező olvasmányként feladnak pár könyvet, aminek az ismeretére semmi közvetlen szüksége nincs a mai társadalomban. Akit ez érdekel, vagy szeretne mélyebben foglalkozni hasonló területen, nekik tudniuk kell, de a többieket hagyják békén velük.
Legalábbis így lenne jó, csak éppen nem így van. Ha megkérdeznek mondjuk egy 40 évest, hogy mikből érettségizett le anno 19 évesen, szinte semmire sem fog emlékezni, már ha valamire emlékszik is. Ez ékes bizonyítéka, hogy nincs szüksége arra a tudásra, amit az iskolában kapott, mert ha lenne rá szüksége, nem felejtette volna el. De hát nincs szüksége, ezért elfelejtette.
Kizárt dolog, hogy a tanárok ezellen nem tudtak volna fellépni, ha nagyon akartak volna. De a tanárok nem is akarnak még ma sem érdemben javítani az oktatási anyagon, hiába van követelésük ezzel kapcsolatban.
Ameddig egy tanár használhatatlan tudást ad a fiataloknak, addig annyi pénzt se érdemelnek, amennyit most kapnak. Ennyit se érdemelnek.
Annyi kiegészítés az előző kommentemhez, hogy a szövegértés és az olvasás nyilván hasznos dolog. De adott költők életrajzának ismerete, a verstanulás, a verselemzés már nem ad közvetlenül semmi előnyt. Alap szintű történelemtudás is jó, de szinte senkinek nem kell a munkája során tudnia, hogy sokszáz éve egy uralkodó mit csinált és mit nem. Tehát a történelem önmagában jó, ahogy az irodalom is, de abban a formában amiben adják, egy nagy kalap érdemtelen szar.
És kizárt, hogyha a tanárok nagyon akartak volna, akkor ne változtathattak volna. De minden tanár szerint az ő tantárgya a leghasznosabb, ezért itt javulás nem lesz, bármit is akarnak ma a tanárok.
Éppen ezért mivel egy tanár nem ad naprakész tudást az iskolákban, ezért nem érdemel jó fizetést, mert az lene a dolguk, hogy életrevaló fiatalokat neveljenek, ez nem sikerül nekik, tehát nem érdemelnek fizetésemelést sem.
Mert az Finnországban működik és okos, tanult embereket eredményez.
Az okos, tanult, kritikus ember pedig a Fidesz ellensége. Nekik az ostoba csőcselék kell a hatalom megtartásához. Nem hiába züllesztik az oktatást és nem hiába üldözik el azokat az értelmiségieket, akik nem hajlandók közéjük beállni!
"kerüljön mind állami kézben"
Mert jobb helye van az iskoláknak állami kézben? Mivel jobb egy alulfinanszírozott állami iskola egy egyházi vagy alapítványi fenntartásúnál. Én inkább magánkézbe helyezném az oktatást.
"A gyerek maga döntsön a vallásáról"
Így is tud. A vallás egy dolog, de a hit már nem döntés kérdése. Valakinek vagy van, vagy nincs. Ez nem fog megváltozni attól, hogy például első óra előtt kötelező a mise.
"Gimnáziumba a készségtárgyakat elkell törölni."
Az osztályozásukat igen, de a készségfejlesztés fontos. Viszont ha arról beszélünk, hogy kötelezőne választható szakkörré tesszük őket és mondjuk az összes készségtárgy helyett lenne sport és művészet kategória, amiből egyet-egyet kötelező választani, az már más téma. Viszont akkor tegyék oda rendesen magukat ezeken a területeken, mert ami most megy testnevelés, ének és rajz néven, az általában rosszabb, mint a semmi.
"Mindennapos tesi helyett mindennapos angol és nagyobb hangsúlyt kapna az informatika oktatás."
Az angol fontos, főleg az informatikához. A mindennapos tesi a jelenlegi formájában tényleg hülyeség. Általános és középiskolában, hacsak nem szakiskoláról van szó, bőven elég heti 3-4 óra informatika, csak a tanterv szar.
"Ének,rajz hasonló szrságok helyett pénzügyi ismeretek óra lenne."
A készségtárgyak szakkörösítésével bőven szabadulna fel elég idő erre.
"A tanári fizetések nettó 600k"
Csak ha megérdemlik.
"Az egyetemi képzések feléhez kötelező egy emelt szintű érettségi"
Szerintem eleve hülyeség a kétszintű érettségi. Egy szintű kell, amit 2-esre nem nehezebb teljesíteni, mint a jelenlegi középszintűt, a 4-eshez viszont már a jelenlegi emelt szintűnek megfelelő tudás kell. Sőt, akár már az osztályzatokat is át lehetne variálni 1-5 helyett 1-6-ra vagy 1-7-re ahol 4-6 vagy 5-7 osztályzatok már emelt szintű tudást igényelnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!