Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hasznosítotttatok bármit az...

Hasznosítotttatok bármit az életben a magyar oktatásból, amit a gimnáziumban tanultatok?

Figyelt kérdés
2023. jan. 12. 17:16
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Helyesírást, a négy alapműveletet matematikából és nem öntöm össze a hypót a sósavval....
2023. jan. 12. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Alapvetően nagyon minimális dolgokat hasznosítottam, szinte semmit se. Érdemben semmit. Egyetemre járok, gazdasági szakra. Matematikai alapokat adott a gimi, sajnos gyenge gimis eredménnyel mentem az egyetemre, de azért amikor analízis tárgynál a tanár az elején a mosolygós/szomorú, azaz konvex vagy konkáv függvényekről beszélt, azért vágtam mi van. A függvénykompozíció témakörben is segített a gimis tudás. Viszont amikor a gimis közép matek miatt értettem valamit az egyetemi matek elején, azok nagyon nagyon az alapok voltak, szóval szinte semmi. Matekon kívül semmi se jött elő a gimiből, semmi, szó szerint. Biológia faktos voltam kezdetekben, valami rémlik az életjelenségekről, de érdemben semmi. Az Antigonéra sem emlékszem már. Fizikából volt valami nagy szívás, amikor függvénytábla nélkül kellett vért izzadva nem megbuknom, ami sikerült, de már a témakorre sem emlékszem, hogy mivel szivatott a tanár. A vulkánok kőzetével kapcsolatban valamit nagyon tudtam anno föciből, de már nem emlékszem rá, hogy mit.


Mondjuk ki, a tananyag 99,9% felesleges amit tanítanak gimiben.


"Sokmindent igen közvetlenül és közvetve is. Nem mondom hogy mindent az utolsó szóig, de aki állítja hogy semmit, az vagy a levegőbe beszél, vagy ijesztően egyszerű életet él."


Hát én nem 8 általánost végzett proli vagyok, de érdemben semmit nem profitáltam a gimiben tanultakból. A kérdésen el kellett gondolkoznom, mire kinyögtem, hogy hát matekból tanultam olyanokat a gimiből, amik visszajöttek az egyetemi mateknál. De azon felül erősen meg kellett erőltetnem az agyamat, hogy éppen miket tanultam még a gimiben, mert őszintén mivel hogy semmire se jó amiket ott tanítanak, nem nagyon emlékszem rájuk utólag.


De az egyetemi anyaggal kapcsolatban is erősek a problémák, a hallgatók felét olyan tantárgyakkal szórják ki, amikre érdemben semmi szükség sem lesz a munka során, de azért vágják ki a hallgatók felét olyannal, amire semmi szükség nem lesz soha.


És ezek után mondják azt a gimisek, hogy a tanárok építik a jövőt. Hát a nagy fenéket. Felsoroltam elég sok példát, önmagukért beszélnek. Persze a gyakoris segg hülye emberek szerint csak azok szidják a tanárokat, akik 8 általánost végzett közmunkások, ami persze eléggé nagy hülyeség, de hát a gyakorin ne várjunk értelmet.

2023. jan. 13. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
64%

12: lelked rajta, elfogadom.


Nyilván a (nem) hasznosított tudásom jó részét az egyetemen és autodidakta módon szedtem fel. A iskolának nem feladata a szádba rágni mindent, amit az életben valaha használsz, és az sem feladata, hogy egy fikarcnyival többet se adjon. Az a feladata, hogy egy skill repertoárt adjon, amivel boldogulsz és autodidakta módon is képes vagy fejlődni. Nem hibátlan az oktatási rendszer és előre bocsátom, a NAT-ot nem ismerem, de a kilencvenes évek végétől a 2010-es évekig az iskolának volt haszna, minden hibájával és hiányosságaval együtt. Úgy érzem, nálam alapvetően megvalósult, és szerepe volt az iskolának is abban, ahol vagyok.


Természettudományos/orvosi területén kutató vagyok, a matematika és biológia-kémia alapjaimat jó részt a közoktatásban kaptam (matematika, fizika, kémia, biológia, természetismeret, egészségtan nevű tantárgyak). Ezeket a mai napig naponta hasznosítom közvetlenül, amikor oldatot készítek, hatóanyagot kalkulálok, stb. Igazából főzésnél is rengeteget használom ezeket. Érdemes megnézni azokat a nyugdíjasok által gyártott vlogokat, ahol a vlogger láthatóan nem ismeri a mértékegységeket (van ilyen ám). Reprodukálhatatlan valamennyi recept :-) Területet, térfogatot is elég gyakran számolok.


Alap földrajzi dolgok: országok, megyék, megyeszékhelyek, folyók, helységek, Nemzeti Parkok - ezeket ott tanultam. Sejtem merre induljak el a kölykeimmel, ha kirándulni vagy a nagyszülőet meglátogatni akarom.


Szövegértési és olvasási feladatok tonnájával nálam elég jól elérték, hogy képes vagyok írni és megérteni összetett mondatokat, szövegeket. A szókincsem is bővült az iskolában és ezeknek a feladatoknak köszönhetően.


Az alap angol tudásom is innen származott (igaz ez az állandó tanárváltás miatt nagyon csekély, és teljesen autodidakta módon kellett felépítenem).


Olvasni általános iskolában kezdtem a kötelezők mellett, az első könyv amit magamtól végigolvastam az A Pál utcai fiúk voltak. Helyesírást kizárólag az iskolában tanultam, typokon és a hülye autocorrecten kívül durva helyesírási hibáim ritkán vannak, ami azért előnyös egy hivatalos email vagy levél megfogalmazásánál.


Informatikaórán foglalkoztunk worddel, powerpointtal, az alapdolgokat mai napig onnan tudom. Amikor a közel hatvanas apámnak segítettem, akkor láttam sajnos, hogy ez micsoda kihívás annak, aki ezzel soha nem talalkozott. Itt tanultam először meg az informatikai alapfogalmak át, így ha besétálok a boltba, és ránézek a címkére, akkor nem tűnik vadidegen szónak a processzor, videokártya, operációs rendszer, stb.


Általánosságban a magyar oktatási rendszernek inkább a következő hiányosságai vannak:

- gyenge ön- és társértékelés,

- gyenge prezentációs technika, a diákok nem tanulnak meg kiállni és előadni,

- csoportmunka teljes hiánya.


Amúgy felsőoktatásban dolgozom, milliószor megkapom hogy felesleges dolgokat oktatunk, így én az első szemináriumon mindig azzal indítok a diákjaimnak, hogy elmagyarázom, miért annyit és miért úgy oktatunk, és miért fogjuk kivágni a vizsgán. Konkrétan a teljes tananyag megtalálható adatbázisokban, csak meg kell keresni. Van értelme ennek ellenére oktatni? Igen, mert ha nem oktatjuk le az anyagot, az igény sem lesz benne az egybites orvosban, hogy megnézze, adhat-e két gyógyszert együtt, vagy ha fura tünetei vannak a betegnek, akkor ugyan derengjen neki, hogy mi lehet az oka és nézzen utána...

2023. jan. 13. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

"12: lelked rajta, elfogadom."


Igazából ezen nincs mit elfogadni vagy nem elfogadni, én tényeket írtam. Nincs értelme azzal vitatkozni, hogy az iskolai anyag nagyon nagy része full felesleges, ez tény.


"Amúgy felsőoktatásban dolgozom, milliószor megkapom hogy felesleges dolgokat oktatunk, így én az első szemináriumon mindig azzal indítok a diákjaimnak, hogy elmagyarázom, miért annyit és miért úgy oktatunk, és miért fogjuk kivágni a vizsgán. Konkrétan a teljes tananyag megtalálható adatbázisokban, csak meg kell keresni. Van értelme ennek ellenére oktatni? Igen, mert ha nem oktatjuk le az anyagot, az igény sem lesz benne az egybites orvosban, hogy megnézze, adhat-e két gyógyszert együtt, vagy ha fura tünetei vannak a betegnek, akkor ugyan derengjen neki, hogy mi lehet az oka és nézzen utána..."


Na ja, ezzel a szöveggel sok probléma van, amit te ide vetettél. Tudod ha valami tényleg hasznos egy orvosnak/mérnöknek, azt azért jó megtanulni. Sőt, meg is kell. De nekem senki, ismétlem senki nem fogja megmagyarázni, hogy egy könyvelőnek/banki ügyintézőnek/HR osztályon dolgozónak mégis miért kell ismernie a Taylor sorokat, a hatványsorokat, miért kell tudnia integrálnia, ha egyszer soha az életben nem fog vele találkozni a munkája során egyszer sem, Amiket te írtál példákat, ott legalább olyat írtál, amivel az ember találkozik is a munkája során. Szóval nagyon rossz példákat hoztál nekem. Egy orvos lát betegeket, de egy könyvelő sose fog hatványsorokat "fejtegetni" könyvelés során, de soha. Szóval akkor magyarázd meg nekem, hogy miért kell egy közgazdásznak ismernie a hatványsorokat, ha szerinted nem fölösleges az egyetemi anyag. Konkrétan egy mérnöknek nem kell olyan matek, amit gazdasági szakon adnak, tapasztalatból írom amit írok.


ha valaki szeretne történész lenni, akkor neki ismernie kell a történelmet, de a legtöbb ember életében soha nem fogja megkapni azt a kérdést, hogy mondjuk mikor uralkodott xyz magyar király. De a kémiai képletek ismerete is felesleges.

2023. jan. 14. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!