Mi a véleményetek erről az oktatással kapcsolatos nézetemről?
Én is tudom, hogy nem csak a bérükkel van bajuk a tanároknak, ne írjátok ezt le nekem. De őszintén nem hiszem, hogy igazán jó tananyag lenne itthon valaha is. Az igazán kritikus gondolkodásra építő, nem (szinte teljesen) felesleges dolgokat bemagoltató és/vagy elemző tananyaghoz az egészet kukába kéne dobni abból, ami a mai tananyag alapját adja. Ugyanis a mai tananyag (szinte teljesen) felesleges dolgokat magoltat be és elemeztet, aminek közvetve is minimális az előnye, már ha van neki, de közvetlenül meg 0. És nem hiszem, hogy ez érdemben változna. Egyetemmel kapcsolatban az a nézet, hogy úgyis az számít, hogy a munkahelyeden mit tanulsz, a diploma csak azért kell, hogy felvegyenek. Pedig az egyetemen célzott szakok vannak, de még ott se az "életre" megy ki az oktatás, pláne nem gimiben.
Szóval így ennek fényében vicces, hogy a "jövőt építő" tanárok hasztalan dolgokat tanítanak az embereknek. Inkább mondjuk nem vicces, hanem ironikus. A "jövőt" építik de mégse olyan anyagot adnak le, aminek haszna is lenne a jövőben.
A másik ami zavar, hogy minden tanár megmagyarázhatja, hogy az Ő anyaga márpedig hasznos. A magyartanár megmagyarázhatná, hogy a verselemzés az milyen kiemelkedően fontos, a kémiatanár a kémia kötések ismeretét, a történelemtanár meg egy lecke fejből bemagolását.
Persze az is zavar, hogy egyetemen mik zajlanak, de ez a kérdés főképp gimikről szól.
#9
Ez egy folyamat, ahol a reform után kibukik a tanárok rátermettsége. Egy tanár is fejlödöképes, képes alakítani a hozzáállását, a módszereit, tanul minden órán valamit ö is. Vannak továbbképzések, szakmai megbeszélések és tanácsadások, stb. A romlás sem egyik napról a másikra következik be, hanem folyamatosan.
Ez nem fizetés kérdése.
9, az oktatás lassú. Ha létrehozol egy jó rendszert, akkor azt a pedagógusképzésen kell kezdened, azaz azoknál fog elkezdődni, akik most jelentkeznek egyetemre.
A finnek is mondják, hogy 50 évben tellett kiépíteni a jelenlegi rendszert. Azaz gyakorlatilag az egész tanári karnak le kellett cserélődnie hozzá.
Nekünk az a "szerencsés" helyzetünk van, hogy pár éven belül a jelenlegi tanárok 50%-a amúgy is nyugdíjba megy, szóval a lecserélődés gyorsan megoldható:D Mámrint megoldható LENNE, ha tenne bárki bármit is az oktatás érdemi fejlesztésére...
" És ugyanaz a tanár hirtelen mitől lesz jó, ha magasabb lesz a fizetése? Nem fog kicserélődni a tanári kar..."
Persze, hogy nem, de ilyet nem is mondott senki. Nem ugyanaz a tanár lesz jó, hanem több lesz a jó tanár, akikre alapozni lehet. Jelenleg ott tartunk, hogy már a tanári végzettség sem kritérium, mert nincs kit felvenni, mert a Tesco pénztáros többet keres.
Figyelj, én nem vagyok tanár, de nagyon szeretek tanítani, ezért a munkahelyemen belső tréner vagyok. Tapasztalom, milyen nehéz ügy egy tananyagot jól átadni, de én ezt úgy egymilliós bruttó fizetés mellett tanulom. Közben nézem a gyerekem osztályfőnökét, és simán van annyira szakmai, mint én, de jó esetben a negyedét keresi. Csodálom, hogy még csinálja.
"Mindenkinek más a fontos, tény hogy lehetne ésszerűsíteni a tananyagot.
Én például bevezetném a háztartás tant.😉"
Annak legalább sok köze van egy random magyar ember életében, nem úgy, mint a kovalns kötéseknek. Bár jó kérdés, hogy ebből hogyan lenne egy tantárgy, aminek van eleje meg vége meg közepe is.
Az előző kommentemhez még annyit, hogy van olyan dolog, ami közvetlenül százezer emberből 1 életében játszik szerepet, és akkor a tanárokat ebbe ne számoljuk bele. Akkor mennyire kéne azokkal traktálni a gyerekek fejét? Engem nagyon érdekel néhány irtózatosan érdekes dolog, de elismerem, hogy a legtöbb ember nem foglalkozik azzal, hogyha az ősrobbanáskor nem volt idő, akkor mitől indult is el a tágulás, mármint hogyan és miért, már ha van értelme ennek a kérdésnek. De nekem többek között ez fontos téma, még ha nincs is rá válaszunk. De amit a legtöbb ember soha hallani sem fog, azt miért kellene fejből kenni?
Ma 21:19 kor kommenteltem, a kovalens kötést el is írtam.
"A kiindító véleményedben igazad van: a tanyag elavult, nem kompatibilis a világ aktuális elvárásaival. Amikor viszont azt a konklúziód szűröd le, hogy a megoldás, hogy inkább engedjük el az egészet, nagyobbat nem is tévedhetnél. A helyes következtetés az, hogy az iskola hozzáállását és a tananyagot komoly reformnak kell alávetni, mert az iskola NAGYON fontos.
A tanárok bérezése és megtartása pedig azért elengedhetetlen, mert míg a régi iskolarendszerben el lehet lavírozni azzal, hogy elmondom a tananyagot és kijavítom a dolgozatot. Egy olyan oktatási rendszerben viszont, ahol a diákok együttműködésen alapuló készségfejlesztése zajlik, sokkal magasabb kvalitásokat követel meg egy tanártól. Ahhoz pedig JÓ tanárok kellenek."
Valamit le szeretnék írni, de nem lesz szimpatikus nektek. Alapból én el akarok húzni ebből az országból, nem is akarom, hogy jobb legyen itt bármi is. Vagyis ellentétes gondolataim vannak, ambivalensek. Valahol szeretném, hogy jobb legyen ez az ország, valahol meg egyenesen azt, hogy rosszabb legyen. Alapvetően a kérdésemet nem azért írtam ki, hogy hagyjuk a fenébe az oktatást azért, mert most szar. Vagy felőlem hagyhatják, de azt meg azért, hogy ne legyen jobb/rosszabb legyen ennél. Ugye ezzel kapcsolatban is kettős érzelmeim vannak, ahogy az országgal kapcsolatban is. Az biztos, hogy le akarok innen lépni. Ezt ki akartam írni magamból, alapvetően sokszor azt érzem, hogy azt akarom, hogy rosszabb legyen. Néha meg azt, hogy azt akarom, hogy jobb legyen (az oktatás, vagy maga az ország)
De a kérdésem arról szólt, hogy milyen joggal hívják azt a jövőnek, ahol verselemzést kell tanulni, meg fejből mindenféle évszámot, meg csomó olyat, aminek max közvetve lehet haszna egy átlagos emberre, akkor is max minimálisan.A kérdésem egyrészt nem megoldani akarja az oktatás helyzetét az elhanyagolással, másrészt meg a kérdés arról szólt, hogy mégis miért a haszontalan anyag jelenti a jövőt. Bár az igaz, hogy a haszontalan anyagból köll éreccségizni'.
Amúgy meg ha jó tanárok lennének de a tanyag szar lenne, akkor hogyan lehetne érdemben oktatni? Ha az a követelmény, hogy magolj be 100 évszámot, akkor nem mindegy ki magoltatja be?
Viszont konkrétan erre a mai tananyagra azt kéne mondani, hogy kukába való az egész szar. Viszont ezt szerintetek valaha elfogadnák? Őszintén kérdezem ezt tőletek. Inkább azt tartom reálisnak, hogy a felesleges anyag kisebb hányadát mondjuk kiveszik, lévén legyen kisebb a terhelés. De a nagyrészét meg meghagyják. De mindenesetre az egész alapját kéne kicserélni, ami túl drasztikusnak tűnik nekem. Eleve melyik tanár terjesztené ezt elő? Kukába az anyag 90% val, mert nincs értelme.
Az anyag 90%-a erős túlzás, hogy haszontalan.
Anyanyelv fontos, szövegértés, helyesirás, olvasás, számolás, biológia alapjai, első és második idegen nyelv, ebből mit húznál ki? Történelem is fontos, az alapok.
Szerintem a tantárgyak értelmesek, max túl részletesek. Én támogatnám azt, hogy alaptudást adjanak át az iskolák, majd arra lehetne építeni egy specializált órarendet, ahol ilyen részletességgel csak azokat tanulod, ami számodra fontos. Vsak ugyebár az iskolában ezt egy negyedikes nehezen tudja eldönteni, mire 18 évesen meg kiszenvedi magából, hogy mi is akar lenni, addigra már rég késő elkezdeni az osztástól tanulni a matekot emelt szinten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!