Mi a véleményetek erről az oktatással kapcsolatos nézetemről?
Én is tudom, hogy nem csak a bérükkel van bajuk a tanároknak, ne írjátok ezt le nekem. De őszintén nem hiszem, hogy igazán jó tananyag lenne itthon valaha is. Az igazán kritikus gondolkodásra építő, nem (szinte teljesen) felesleges dolgokat bemagoltató és/vagy elemző tananyaghoz az egészet kukába kéne dobni abból, ami a mai tananyag alapját adja. Ugyanis a mai tananyag (szinte teljesen) felesleges dolgokat magoltat be és elemeztet, aminek közvetve is minimális az előnye, már ha van neki, de közvetlenül meg 0. És nem hiszem, hogy ez érdemben változna. Egyetemmel kapcsolatban az a nézet, hogy úgyis az számít, hogy a munkahelyeden mit tanulsz, a diploma csak azért kell, hogy felvegyenek. Pedig az egyetemen célzott szakok vannak, de még ott se az "életre" megy ki az oktatás, pláne nem gimiben.
Szóval így ennek fényében vicces, hogy a "jövőt építő" tanárok hasztalan dolgokat tanítanak az embereknek. Inkább mondjuk nem vicces, hanem ironikus. A "jövőt" építik de mégse olyan anyagot adnak le, aminek haszna is lenne a jövőben.
A másik ami zavar, hogy minden tanár megmagyarázhatja, hogy az Ő anyaga márpedig hasznos. A magyartanár megmagyarázhatná, hogy a verselemzés az milyen kiemelkedően fontos, a kémiatanár a kémia kötések ismeretét, a történelemtanár meg egy lecke fejből bemagolását.
Persze az is zavar, hogy egyetemen mik zajlanak, de ez a kérdés főképp gimikről szól.
Mindenkinek más a fontos, tény hogy lehetne ésszerűsíteni a tananyagot.
Én például bevezetném a háztartás tant.😉
Lehetne böven átalakítani, de azért az nem mondható, hogy az általad felsorolt dolgok mind haszontalanok. Ezek mind egy alapvetö tájékozottságot adnak a téged körülvevö világról, kultúráról, a dolgok menetéröl. Ezek nélkül tudnál néhány celeb nevet, meg hogy mi az aktuális trend a tiktokon.
Az általános müveltség fontos része a kritikus gondolkodásnak. Valóban lehetne belöle lefaragni, de ezek nem hiába lettek kitalálva az évszázadok alatt.
Szóval te is tudod, hogy a tanárok nem dönthetik el, hogy mit adnak le, mint tananyag, de azért őket hibátatod, mert a tananyag haszontalan?
Pont ezért is tüntetnek, sztájkolnak, mert az alaptanterv, kerettantervek és a tankönyvek is ótvar szrok.
#3: igen-igen, egy alapvető kulturáltsághoz, műveltséghez nagyon hozzátartoznak azok az ismeretek, amit egy iskolás fölösleges maszlagnak tart. De ezt az ő szintjén még nem látja be, hisz fiatal, tapasztalatlan.
Ők úgy gondolják, mint pl. az itteni hősünk Martin is :-DDD, hogy youtube-os live-olásból meg lehet élni.... Pffff.....
Ja-ja, nagyon fontos a kritikus gondolkodás - és ez bizony hiányzik a mai fiatalok nagy részéből. Rákeres valamire, és a legelső találatra kattintva már írja is be a házifeladatba, vagy kiír róla ostobenkó kérdést. :-D
Nulla forráskritikai érzékük van sajnos.
Szóval azt mondod, hogy "értem és érzem, hogy változtatás kéne... .de úgyse fog menni"?:D Mert kb ez jött le az írásodból.
ha így állunk hozzá, akkor tény, hogy nem fog menni.
De egyébként nem kell kukázni az egészet. A tudás, amit jelenleg átadnak alapvetően nem rossz, csak a szemlélettel van gond. Mert van haszna a verselemzésnek, csak nem mindegy, hogy "mir eogndolt a költő?" jelleggel a tanár lediktálja, vagy a gyerekeket buzdítja a gondolkodásra. Tény, hogy ez időigényesebb és ezért az össz-anyagot meg kell vágni, hogy beférjen az időkeretbe, de ezért is hívjk a reformot reformnak:D
Az más krédés, hogy nincs a vezetőség részéről szándék erre a korszerűsítésre. Ha nem akarod, tényleg nem fog menni.
Szóval nem azért nem fog megtörténni a reform, mert ez egy nagy változtatás vagy ilyesmi, haenm azért, mert sneki nem fogja megcsinálni. De alapvetően lehetséges.
A kiindító véleményedben igazad van: a tanyag elavult, nem kompatibilis a világ aktuális elvárásaival. Amikor viszont azt a konklúziód szűröd le, hogy a megoldás, hogy inkább engedjük el az egészet, nagyobbat nem is tévedhetnél. A helyes következtetés az, hogy az iskola hozzáállását és a tananyagot komoly reformnak kell alávetni, mert az iskola NAGYON fontos.
A tanárok bérezése és megtartása pedig azért elengedhetetlen, mert míg a régi iskolarendszerben el lehet lavírozni azzal, hogy elmondom a tananyagot és kijavítom a dolgozatot. Egy olyan oktatási rendszerben viszont, ahol a diákok együttműködésen alapuló készségfejlesztése zajlik, sokkal magasabb kvalitásokat követel meg egy tanártól. Ahhoz pedig JÓ tanárok kellenek.
Úgy gondolom, nincs értelme a jelenlegi dolgokat toldozni-foltozni. Az egészet ki kéne dobni a kuakab, és az alapokról rendesen felépíteni. Aztán majd lesz, ami egyezik, meg lesz, ami nem, de semmi sem "marad", hanem felülvizsgálva hasznosnak lesz titulálva, és bekerül.
A tanárok bérezése fontos, hogy az iskolák tudjanak válogatni köztük, és a szadista Marika néni ne azért tanítsa a matekot, mert nincs más, hanem az igazgató mondhassa, hogy jól van, ki van rúgva, csókolom, semmi gond, itt van másik négy jelölt, akik közül a Gizi néni a legjobb, élvezetes órákat tart, kedves, szeretik a gyerekek, és akit ő tanít, az érti is matekot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!