Támogatnál egy ilyen oktatási rendszert? (szavazni is lehet)
1. Megszüntetném a kétszintű érettségi rendszert, a 2005 előtti állapotot állítanám vissza, az akkori érettségi szinvonallal. Négy kötelező érettségi tárgyat írnék elő:
-matematika
-magyar nyelv és irodalom vagy történelem (választható)
-idegen nyelv: angol, német, orosz, francia, stb. választható.
-fizika, kémia, biológia vagy szakmai tárgy (választható).
Az idegen nyelv kivételével minden érettségi tárgyhoz tartozna egy 500 oldalas feladatgyűjtemény, és egy megoldáskötet. Az érettségi feladatok mindegyike a feladatgyűjteményből lenne összeválogatva.
Az érettségi napján reggel 8órakor a televízió bemondaná hogy melyik sorszámú feladatok jelentik az érettségi feladatokat. A feladatgyűjtemény pedig ott lenne minden vizsgázónál, így a papír -és tintapazarlás megszűnne.
Az idegen nyelv érettségi a középfokú nyelvvizsgának felelne meg. Aki letette a nyelvvizsgát, annak az eredménye lenne beírva az érettségi bizonyítványba. A nyelvvizsga költsége egy alkalommal államilag lenne finanszírozva.
2.Kötelezően előírnám, hogy mindenkinek (piacképes) szakmát kell szereznie. Érettségi esetén ez az érettségit követő 2éves technikumi képzés lenne. A technikumi képzés, amelyet a középiskola valamely egyetemmel (vagy főiskolával) közösen is szervezhet jelentené a feltételét az egyetemi vagy főiskolai tanulmányoknak.
3.A felsőoktatás jelenlegi felvételi rendszerét teljes mértékben megszüntetném. Minden felsőoktatási intézmény egyénileg határozná meg a felvételi követelményeket, és szervezne felvételi vizsgát.
Az egyetemi képzés egységesen 4év lenne, a főiskolai pedig 3év, amely felesleges tárgyakat nem tartalmazna.
4.A középiskolákban az idegennyelv oktatása kitüntetett szerepű lenne. Alapszabály hogy minden nap kell lennie, kb. 10 fős vagy kisebb csoportokban. A tanulóknak a csoportok között szabad átjárhatóságot biztosítanék hogy megtalálhassák a számukra legmegfelelőbb tanárt.
5.Az oktató-nevelő munka során megengedném a testi fenyítést, de ez csak a tanóra szándékos zavarása esetén lenne alkalmazható. A tanárok elleni fizikai bántalmazást minden esetben szigorúan szankcionálnám, a jegyzőköny felvétele után az ilyen esetek kezelése a rendőrség feladata életkortól függetlenül.
6.Az oktatás megfelelő minőségét az iskolákban időszakosan megjelenő népi ellenőr ellenőrizné, beülve, meghallgatva a tanórákat. Minden tanárnak kötelező lenne évente 5db 45 perces oktatófilmet készítenie egy-egy általa kiválasztott tananyagból, amelyek a diákok rendelkezésére lennének bocsájtva a hatékonyabb tudásátadás érdekében, de ugyanakkor ezeket az anyagokat a népi ellenőr is megkapná.
7.Az általános iskolákban az egy hétre eső órák számát 20 órában (20x45perc) maximalizálnám, középiskolákban pedig 25 órában (25x45 perc). Érdeklődéstől függően változatos szakkörök működnének, pl. informatika, barkácsolás, kézműves, idegennyelv vagy éppen marketing és jogi ismeretek, stb. ezeket az iskola délutánonként vagy igény szerint hétvégénként szervezhetné.
8.Az iskolai dolgozóknak és a diákoknak az iskolák épületeit, a berendezési tárgyakat meg kell becsülniük, vigyázniuk kell azok épségére, állapotára, mintha az övék lenne.
9.A tanárok tisztességes bérezést kapnának. Általános iskolákban az alapbér nettó 600ezer, középiskolákban nettó 700ezer lenne, amelyhez tanév végén prémium társulna a munka minősége, eredménye alapján, de legfeljebb 2havi bérezés.
Magyar VAGY történelem???
Heti 25 órában olyan mennyiségű tananyagot lehetne leadni, ami ma egy nyolcadikos szintnek sem felelne meg. Ezzel ugrott is az érettségi régi színvonalának visszaállítása.
Ugyanez igaz a 4 éves egyetemi képzésre. Inkább növelni kellene az idejét. Ki döntené el, mi a felesleges tárgy?
Idegennyelv: akkor az első hetek nem állnának másból, mint hogy a diák keresi a neki szimpatikus tanárt, szintet. Megint csak idő menne el a közös, egységes haladásból.
"A feladatgyűjtemény pedig ott lenne minden vizsgázónál, így a papír -és tintapazarlás megszűnne."
Lényegtelen pont, de mitől kevésbé pazarló minden diák számára minden évben 3-4 tantárgyhoz, 500-500 oldalas feladatgyűjteményt nyomtatni, mint 2-3 papírra felírni a feladatot?
Plusz egy kérdés: a középikolai emelt bér azért járna, mert a egy 16 éves srácot keményebb meló verni, mint egy 8 évest?
Mi a bérkülönbség oka?
#3 Nem hiszek abban hogy a kötelező tanórák számának a növelése szükséges a több tudás megszerzéséhez, és abban sem hogy mindent apró részleteiben kell a tanárnak leadnia. Meg kell adni a tanulóknak azt a lehetőséget, hogy kialakuljon az önszorgalmuk és önállóan is tudjanak tanulni, kérdéseik legyenek. Az egyetemi képzésre ugyanez vonatkozik, azzal kiegészítve hogy az egyetemnek a szakmai alapismeretekre kell koncentrálnia, a többit elsajátítja az egyén a későbbi munkahelyén.
Az idegennyelv vonatkozásában a tanuló feladata hogy a fonalat felvegye, hiszen épp az ő érdeke hogy tanárt választhat.
#4 A feladatgyűjteményt nem szükséges minden évben nyomtatni, hiszen az csak ritkán változna, pl. 20évenként egyszer. A tanulók által használt példányok pedig visszaforgathatóak a könyvtári állományba, amelyeket a következő évfolyam használhat.
#5 A technikumi képzést nyílván úgy érdemes választani, hogy az valamelyest kapcsolódjék a későbbi tanulmányokhoz.
#7 A középiskolai tanárnak mélyebb tudásanyagot szükséges átadnia.
Lehet hogy régimódi, de rendszerezett és tervszerű. Nem tudom megérteni hogy miért ne lehetne elfogadni egy ilyen rendszert.
A mai keszekusza oktatási rendszer Ön szerint jobb?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!