Miért mondják, hogy az infláció 10-15%-os, amikor valójában 150-200%-os a drágulás?
Amiket a cégnél használunk alapanyagokat, azok most kb. háromszor annyiba kerülnek mint tavaly. Amiket a boltban venni szoktam, azok ára több mint duplája a tavalyinak. Például:
A kifli tavaly 79 Ft. volt, idén 199.
A vaj, tavaly 599 Ft. volt, most 1099.
A túrorudi tavaly 239 Ft. volt, most 439.
A tölcséres fagyi tavaly nyáron 79 Ft volt, most 199.
A kalács tavaly 259 Ft. volt, most 699.
Stb.
Szinte nem találni olyan árut, aminek az ára nem ment volna fel brutálisan. (Jó a csirkefarhát maradt, de az is csak azért, mert árstop van, ha feloldják, annak is fel fog menni az ára.)
De akkor mindek ment ugyanilyen brutálisan le az ára, hogy kompenzálja ezeknek a hétköznapi termékeknek az áremelkedését?
Egyértelműen hamis érték a 15%, de még a 30% is az lenne. Egy ideje már csak a feledékeny és diszkalkuliás szavazóknak szólnak a statisztikai hivatal számai. A többi ugyanúgy látja, ahogy te is. A számolni valamennyire tudó, de hiszékeny embereknek meg a mindenki más a hibás reklámok szólnak.
A nem hiszékeny, számolni tudók, jó emlékezetőek látják, hogy nem csak a szankciók, hanem a magyar kormány is sáros ebben.
Nem hiába alig van hatása már a 11,75 százalékos alapkamatnak is, mivel a valódi infláció ennek a többszöröse.
12: Régen tanultam egy bankos közvetítői tanfolyamon, hogy vannak negatív szavak, amiket nem szabad kimondani az ügyfél előtt.
A politikában is vannak ilyen szavak: megszorítás, adóemelés, stb. Mennyivel "szebben" hangzik a kiigazítás, vagy a "valósághoz igazítás"? 🙂
Az értelmesebbje persze tudja, hogy továbbra is megszorításokról és adóemelésekről van szó, de a többieknél viszont működik.
16.
Úgy értem a bank szektorban
16-os, szerintem ő a marketinges szavakra gondolt. Csak néhány példa. A NEM szót kerülni kell, mert ezzel vagy a képébe vágjuk, hogy téved valamiben, vagy csalódottságot fog érezni. Nehéz megtenni, mert gyakori és magától jöhet egy kérdésre. Helyette ki kell emelni azt, amiben igaza van és utána elmondani a lehetőségeket.
A HÁT, VALÓSZÍNŰ, LEHETSÉGES szavak bizonytalanságot sugallnak. Sok hasonló szó van. Nem csak a bankszektorban vannak meg ezek, hanem általában a marketingben. A szavakon kívül vannak alkalmazható panelek, kifejezések, módszerek a marketingben attól függően, hogy mit akarunk elérni.
" vannak negatív szavak, amiket nem szabad kimondani az ügyfél előtt."
Rezsicsökkentés csökkentése mely szónak a gyengitett változata?
Mert az inflációról beszélnek olyankor, értelemszerűen, nem arról, hogy mi mennyit drágult. Egy termék árának növekedését sokkal több tényező befolyásolja, mint az infláció.
Teszem azt, ha valamely gyümölcs terméshozama idén nagyon visszaesett, simán drágulhat az is többszörösére, akkor is, ha az infláció konkrétan 0 lenne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!