Mi a véleményed a benzinár-stopról?
Leszögezném nem vagyok szakértő, ezért kérném nálam okosabbak véleményét.
Mehet lejjebb a piaci ára, ha elmúlik a háború vagy egyéb esetekben? Maradhat továbbra is a benzinár-stop?
Vagy mi lenne a megfelelő döntés?
Kiengedni piaci árra, hagyni a 480-on, felemelni a hatósági árát mondjuk 500-600 forintra vagy talán az egyetlen értelmesebb döntés, ami bekövetkezése valószínűtlen: a kormány lenyeli az árkülönbséget, beszerezni drágán és itthon eladja a jelen hatósági áron vagy afelett?
Én a következőképp állok hozzá:
Spórolok. Nem rúgom neki, figyelek a fogyasztásra és visszafogom az autózást.
Jelenleg 1.5 tankkal kijövök hó végére, ami nekem piaci áron is belefér. Tudom, ez csak én vagyok. Van aki kevésbé szerencsés
Be se kellett volna vezetni.
Ahol lett volna értelme, az az áruszállítás, mert ugye az szinte mindennek az árához hozzáadódik. A csirke far-hát árához is, amire szintén árstopot találtak ki.
De azért, hogy Menő Jenőnek legyen pénze most is a füstös Audijával driftelni az utakon, hát, erre fölösleges áldozni.
Én egyébként E5-ös benzint tankolok, ami végig piaci áras maradt. Semmi gondom nem volt a tankolás kifizetésével, hozzáteszem, előtte sem voltam az a típus, aki a WC-re is autóval járt. Az autózzon, aki meg tudja fizetni. Lehet menni busszal, biciklivel és gyalog is, de még egy motorkerékpár (vagy segédmot. ker.pár) fogyasztása is töredéke egy autóénak, ha valakinek végképp lehetetlen másképp munkába járnia.
#1
Az mondjuk tényleg jó lenne.
#2
Oké!
#3
Ezzel egyet értek. Autózzon aki megtudja fizetni. Persze, mindig jó spórolni, de ha meg kell fizetni meg kell. Nem mehetsz be alkudozni a kutassal.
Én úgy vagyok vele, hogy a lakossági szinten nem kellett volna bevezetni. Az ár emelkedésével csökkent ovlna a fogyasztás, azaz több tartalék lenne, nomeg energiaválság és gazdasági válság közepette nem árt, ha visszább fogjuk a fogyasztást. (ok, gazdasági válságnál kell pörgetni, de akk ne az energiát..).
Ez a hatósági ár csak arra volt jó, hogy az átlagoshoz képest is bőven többet tankolt a magyar idén nyáron. Pont akkor, amikor amúgy sincs sok, most direkt még többet. Hát szuper:D
Ahol viszont lett volna értelme, az a céges/árúszálítással kapcsolatos hatósági ár.
A megemelkedet tüzemanyagárak beépültek a boltokban kapható temrékek árába, hiszen a szállításnak is ára van, és ez most megemelkedett. Viszont egy hatósági ár, ami ezt az árnövekedést blokkolja, az a termékek árán is meglátszana, azaz a bolti termékek ára nem ilyen mértékben emelkedett volna, mint jelenleg. Persze, emlekedett volna, de nem ennyivel.
Azaz csökkentette volna az infláció mértékét.
Hogy a jövőben mit tartok jónak? Hát.. ezt, amit leírtam:D Még mindig meg lehetne lépni, bár az inflációra gyakorolt hatása már kevésbé lenne érzékelhető. De a lakosságtól azért csak elvenném. Essssetleg szociális alapon egyeseknek meghagynám. Gondolok itt arra, akinek baromi nagy szüksége lenne rá. Bár ezt nehéz rendesen ellenőrizni, mert a jövedelem nem elég hozzá... de ha az állam akarná, meg tudná oldani.
"Mehet lejjebb a piaci ára, ha elmúlik a háború vagy egyéb esetekben?"
Már jóval a háború előtt hatósági ár lett bevezetve.
Na meg a folyamatosan gyengülő forint sem javít a helyzeten. Év elején még 350-be került egy euró, azóta meg már 420 közelében.
Aki nem tudná, gázért, olajért, import áramért, gyakorlatilag a teljes külkereskedelmünkért euróban fizetünk.
Lakossági szinten nem kellett volna bevezetni vagy a piaci árhoz folyamatosan igazodva korrigálni. Tehát mondjuk a benzin piaci ára 850 Ft/l akkor a lakossági olcsóbb egy 20%-kal.
Áruszállítás, egészségügy és olyan tevékenységek esetében, amely a közt szolgálja vagy segít a totális gazdasági összeomlás megelőzésében, ott maradjon egy rögzített ár, akár a 480 Ft/l.
Viszont ebben a formában tarthatatlan, főleg úgy, hogy az állam nem nyel be semmit ebből. Akkor tenné azt, ha csökkentené a jövedéki adót és/vagy az áfát a benzinre vonatkozóan. Így csak áthárítja a veszteséget a benzinkutakra, amelyek egy ideig képesek voltak benyelni, de mostmár nagyon sok nem fogja tudni.
Mindamellett az embereknek sokkal egészségtudatosabban kellene élniük, le lehet tenni azt a k**va autót városon belül. El lehetne tölteni egy hasznos fél órát biciklizéssel vagy sétával az oviig, iskoláig, munkahelyig akár, nem csak az autóban ülve youtube, face meg egyéb telefon nyomkodós dolgokkal. Persze van, amikor sietni kell vagy sz*r az időjárás vagy úgy adódik a helyzet de például a nyáron sem láttam sokkal kevesebb autót a városokban pedig semmiből nem tartott volna heti 5 autókázás helyett 2-re leredukálni, a többi napon meg egyéb közlekedési formát választani A-ból B-be jutáshoz.
Részemről nincs autóm, se jogsim, mert nem is akarok, biciklivel, sétával vagy futva járok mindenhova. Nagy ritkán tömegközlekedve de azt is kerülöm ha lehet. Persze én meg ez alapján a másik véglet vagyok és nem is gondolom, hogy eszerint kellene élnie mindenkinek de tudatosabban mind az egészségnek, mind a környezetnek és nem utolsó sorban a pénztárcának is jót tenne, szerintem.
"Áruszállítás, egészségügy és olyan tevékenységek esetében, amely a közt szolgálja vagy segít a totális gazdasági összeomlás megelőzésében, ott maradjon egy rögzített ár, akár a 480 Ft/l."
Az áruszállítás nem omlik össze, ott eddig is piaci alapon ment. Ott simán elvész az emelés a rendszerben mert mindenki továbbterheli míg végül inflációként ( annak egyik összetevőjeként ) jelenik meg a polcokon.
Nagy infláció alatt árstopot bevezetni akkora nagy gazdasági hiba volt, hogy az már siralmas. Ennél csak az a szomorúbb, hogy nincs kötelezően gazdaság tudomány oktatva sulikban, így a fideszesek csak tapsolnak érte...
Mikor infláció van, az embereket arra kell ösztönözni, hogy kevesebbet költsenek, nem pedig árstopot bevezetni.. Nyílván jelen helyzetben ez nem oldotta volna meg minden problémánkat, de enyhített volna az infláció mértékén.
Másik dolog, hogy bármi féle árstoppos beavatkozás tankönyvi példa arra, hogy mit nem szabad csinálni. Természetesen bizonyos szektoroknak árstopot adni nem lett volna ördögtől való dolog, de kivétel nélkül mindenkinek...
Egyszerűen nevetséges, hogy mit megnem tesznek a népszerűségért. Remélem tudjátok fidesz szavazók, hogy 50 év múlva kommunista időkhöz hasonlóan lesz elkönyvelve a tankönyvekben és a 21. század leggusztustalanabb pártjának lesz titulálva mo történelmében.
Gyakorlatilag akkor jobb lett volna ha nem vezetik be az ár-stopot, legalábbis nem ebben a formában.
Egyébként az üzemanyaga növekedés biztos visszafogta volna a kis lurkókat, mint ahogy mondtátok.
#8
Egyébként igen. Elintézik, hogy olcsóbb legyen itthon minden, a vállalkozásokat és az országot tönkre teszik, de legalább a buta magyar (akinek nem inge...) elhiszi, hogy az Orbán megmentette a magyar családokat. Fantasztikus.
En is azt mondom hogy az arstop rossz, piacia arat kene fizetni es akkor kevesebbet autoznank feleslegesen. Pl 500meterre a boltba.
De ha nem lenne az arstop akkor itt a kerdesek arrol szolnanak hogy miert nem avatkozik bele a kormany, miert nem ad kedvezmenyt stb
Az ilyen dontesek mindig olyanok hogy az egyik reteg egyetert vele, mert kussban van a masik meg ellenzi mert mint mindennek, vannak negativ következményei es ok ezt latjak. Nyilvan a kormany is latja ezeket, de ugy van vele hogy azok rosszabbak lennenek nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!