Támogatnátok az oktatásban egy olyan tantárgy bevezetését, ami bővebben tanít az ókori civilizációk kultúrájáról, történelméről, művészetéről, nyelvéről?
Általános első osztálytól középiskola végéig létező tantárgy lenne Antik Örökségünk néven, az Ókori Egyiptomra, az Ókori Görögországra és az Ókori Rómára koncentrálna.
Ezen civilizációkról tanulnának a gyerekek bővebben, mint történelem és irodalom órán.
Az órákon lenne latin nyelvoktatás is legalább olyan szinten, hogy Cézárt olvasni tudják, mellette minimális ógörög, valamint ha belefér az időbe, van rá hajlandóság és megfelelő tanár, akkor egy kicsit a középegyiptomi nyelvbe is belekóstolnának, amit II. Ramszesz korában beszéltek.
Én abszolút imádtam volna. Ugyanakkor nem támogatnám, mert nem mindenkit érdekel, és a gyakorlati haszna is kevés, ráadásul a tananyag már így is annyira túlzsúfolt, hogy már a jelenlegi anyagra se lehet hosszú távon emlékezni, mert nem hagynak neki időt rögzülni. Sokkal inkább amellett lennék, hogy már gimnáziumban legyenek választható tárgyak, és miután az alapműveltséghez tartozó ismereteik megvannak a diákoknak mindenből, onnantól választani lehessen, hogy mi érdekli alaposabban, a reál, a humán, a természettudományos vagy a művészeti tárgyak, és ebből kellene x kreditet teljesítenie.
Fanatikusan imádom az ókori Egyiptomot, de lássuk be, az az évente kb. tíz ember, aki meg akarja tanulni a hieroglifákat, megtanulhatja egyetemen is, emiatt tanárokat kiképezni gimibe, amikor már angol- és számtechtanár sincs elég, hát... Azzal egyetértek, hogy valószínűleg a cosinustétel se érdekel sokkal többeket, de erre lehetne az a gimis szakosodás, amit fentebb írtam, hogy csak annak kellene tudnia, aki reálos irányba indul el.
(Egyébként II. Ramszesz korában már jó pár száz éve nem a középegyiptomi nyelvváltozatot beszélték, ettől függetlenül ha valahol bekerül a tananyagba, akkor tényleg azzal érdemes kezdeni, és erre építve a korábbi óegyiptomi, ill. a későbbi újegyiptomi és későkori nyelvváltozatot is, a kopt az, amit ettől függetlenül egy szinte külön nyelvként is meg lehet tanítani. Egyetemen is így szokták.)
Nem. -Fárasztják így is elég felesleges hülyeséggel a diákokat, - csak azért kitalálnak tantárgyakat, hogy tartalmasnak tudják eladni a semmit, legyen mivel elgányolni az ifjú korukat.
Akinek speciális ismeretekre van szüksége, az be fog mindenféleképpen iratkozni egy szakiskolába, ahol tanítják a speciális ismereteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!