A "tudás alapú" társadalomnak miért nem hangoztatják a hátrányait?
Ugyanis, vannak hátrányai.
A társadalom nem állhat csak és kizárólag orvosokból,mérnökökből,közgazdászokból.
A tudásalapú társadalmi elképzelésnek pedig kvázi ez a célja.
Ez azért rossz, egyrészt mert a társadalom nem fenntartható, ha csak szellemi dolgozók vannak.Kellenek olyan emberek, akik bekötik az infúziót, felhelyezik a katétert.Illetve, elviszik a szemetet, felmosnak, a gyártósoron összeszerelik az okostelefont...stb.
Másrészt, a társadalom elveszíti a hierarchikus berendezkedését, ami a működés alapja.
Több nyugat-európai országban is ez a modell lett a dominánsabb.A negatívumai közé tartozik,hogy a fejekben kialakult az alantas munka és a nem alantas munka fogalma.Ez azt eredményezte,hogy ott az emberek egyáltalán nem akarnak alantasnak vélt munkaköröket betölteni.Emiatt is találták ki,hogy akkor majd lesznek szegény országból bevándorlók,akik majd ezeket elvégzik.
A fejlett távol-keleti országokban a fejekbe nincsen belekódolva az alantas és a nem alantas munka csoportosítás.Sikeresebb, értékmegőrzőbb társadalmak.
Baj van az arányokkal, de ezt most te is látni fogod nemsokára, most hogy összeszarja magát az építőipar a szar gazdaság miatt és az összeszerelő üzemek sorsa is kérdéses, hogy mennyire lesz rá kereslet a továbbiakban a válság miatt + az automatizáció mennyire nyomja majd le egy összeszerelő munkás értékét.
A két kezeddel egyszerűen nem tudsz annyit termelni, amivel fedezni tudsz egy modernkori életszínvonalat. Az régebben működött, de akkor 8 paraszt is élt egy parasztházban, és hajnal 6-tól sötétedésig dolgoztak csak a kajáért.
"A fejlett távol-keleti országokban a fejekbe nincsen belekódolva az alantas és a nem alantas munka csoportosítás"
Igen, ezért vezetik toronymagasan a távol-keleti országok tinédzserei az öngyilkossági statisztikákat. Dél-Koreában például évente több száz serdülő lesz öngyilkos az érettségi után, mert nem jutottak be az álomegyetemükre.
#2
A csóringer országokban magasabb az öngyilkosok,alkoholisták aránya,ahol a "munkaalapú" társadalmat erőltetik..
Kérdező, ahogy a 3-as már utalt rá, te kevered a fogalmakat.
A "tudás alapú társadalom" éppen úgy nem azt jelenti hogy mindenki kizárólag diplomás legyen meg kutató és feltaláló vagy űrhajós, ahogy a munka alapú társadalom sem azt jelenti, hogy ott meg mindenkinek kapálni kell a földeken vagy csavart készíteni a gyárban.
A tudás alapú társadalom azt jelenti, hogy mindenkinek lehetősége van tanulni, a tudásnak értéke is van és nem a betanított munkák adják a munkalehetőségek zömét.
Ahogy 1-es is írta, az arányok a fontosak. A tudás alapú társadalomban sokkal többen végeznek olyan munkát amihez magasabb szintű ismeret szükséges. Ez éppen úgy lehet egy jól képzett villanyszerelő tudása, mint a 3-asé, vagy vagy egy szakképzett takarító tudása, egy mérnöké vagy hogy a bolti eladóknak is van valamilyen képzettsége azon kívül hogy ismerik a kereskedelmet. Mert takarítani lehet úgy is, hogy "otthon is így szoktam, akkor jó lesz ez a kórházban is", mert úgy is, hogy az illető ismeri a vegyszereket, azok egymásra és a környezetére gyakorolt hatását, a takarítás során betartandó szabályokat stb.
Amire szerintem te gondolsz az az, hogyha nem értékelik az emberek magát az elvégzett munkát és azt hiszik, csak az számít értékes munkának amit számítógéppel végeznek, kocsit adnak hozzá és nagyon sokat lehet vele keresni.
Ehhez képest a munka értékét a társadalmi hasznossága IS megadja. Egy kórház sem tud működni rendesen ha nincs elegendő beteghordó, takarító vagy éppen aki főzi az ebédet, hiába van tele magasan képzett orvosprofesszorral. Ahogy ellenkező oldalról pedig hiába szerez bölcsész diplomát mindenki, ettől még munkát nem fog találni magának, mert nem szabadbölcsészeket keresnek a munkaerő piacon, hanem árufeltöltőt, pizzafutárt, gyógyszertári asszisztenst, burkolót meg villanyszerelőt.
Az a jó ha mindenki a lehető legtöbb tudást szerzi meg, az élethosszig tartó tanulás a jelen kor szuper lehetősége és egyben elvárása is. Ez nem azt jelenti azonban hogy iskolapadban kell tanulni mindenkinek élete végéig, vizsgázva meg diplomákat halmozva, hanem hogy az a villanyszerelő nem reked meg annál amit megtanult valaha a szakmájából, hanem folyamatosan megismeri az újabb rendszereket, eszközöket amik a munkájához kellenek és már nem csak egy sima villanykapcsolót tud bekötni a kliens házába, hanem akár komplett díszvilágítást is ki tud alakítani és egyéb modernebb dolgokra is képes - jól.
A nyugati országokban tényleg látni a negatívumok következményét: dolgozni már inkább bevándorlók jönnek bizonyos területekre, mert nem tartják azokat elismerésre méltónak. Majd amikor az ő gyerekeik nőnek fel abban a környezetben és már ők sem tartják megbecsülendőnek a szüleik munkáját, újabb bevándorlók kellenek, hoyg legyen aki dolgozik az ott élők helyett. Közben meg valóban bölcsész diplomával mennek gyorsétterembe meg árufeltöltőnek, mert valódi, használható tudást nem tanultak.
#9 Mert ez a politika rovat. Itt nem a válasz igazságtartalma vagy hasznossága van pontozva hanem hogy azok közül akik olvassák és pontozzák mennyien értenek egyet vele, vagy mennyinek tetszik amit leírt.
Hiába igaz ha a pontozók többségének nem tetszik hogy leírta ezt az igazságot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!