Balosok! Mit szoltok hozzá, hogy Budapesten jobban elverte a fidesz a baloldalt, mint vidéken?
"Ez már április 3-án is nyilvánvaló volt, hogy nő a fővárosi Fidesz támogatottság, mivel csupán csak 50,7%-kal nyert az ellenzék Bp-en."
Az a baj, hogy ez az összeadogatás már az ellenzéknek sem jött be. Nem mindegy az, hogy hol nő ez a támogatottság. Angyalföldön, ahol hatalmas a hátrányból indulnak vagy a Hegyalján. Ilyen szintű dominanciája 2010-ben volt a Fidesznek Országgyűlési választásokon, mint most az ellenzéknek. Hazafias Népfront óta nem volt olyan baloldali párt, akik Budán az összes körzetet elhozzák.
"Csalódást keltő eredmény, kár lenne tagadni, nem is szabad és nincs is mit szépíteni ezen" - mondta Karácsony Gergely.
Reálisan értékelt.
11-es: igen, a kitiltott autósokból. Az autós közlekedés minden város számára egy elképesztő pénzügyi teher. Koppenhága a '90-es években például ugyanúgy autóközpontú volt, mint Budapest, pár biciklisávot leszámítva. Az úthálózat minősége katasztrofális volt, mert egyszerűen nem volt pénz a karbantartásra.
A város vezetése azt találta ki, hogy hagyják az autósokat a francba, és helyette egy csomó többsávos út külső sávjait átalakították bicikliutakká, egy csomó kisebb utat autósok számára egyirányúsítottak, elvágták őket a nagyobb utaktól, míg a biciklisek az ilyen utakon szabadon közlekedhettek akadályok nélkül. 5 éven belül a minden nap autóval közlekedők aránya 73%-ról lecsökkent 44%-ra, és a minden nap bicajjal közlekedők száma felugortt 8%-ról 31%-ra (ma már a város lakosságának 55%-a közlekedik minden nap bicajjal).
És hogy mennyibe került a biciklis infrastruktúra kiépítése? Nagyjából egy másfél kilométeres autópálya-szakasz árába. Ez a biciklis infrastruktúra legnagyobb előnye: elképesztően helytakarékos, óriási tömegeket képes gyorsan és hatékonyan mozgatni, és egyszerűen bitangolcsó az összes többi közlekedési eszközhöz képest. Ezzel szemben az autók büdösek, hangosak, környezetszennyezőek, sok helyet foglalnak (főleg parkolás szempontjából), és évente több ezer ember haláláért felelősek. Mindezt úgy, hogy messze a legkevésbé hatékony, és a legdrágább közlekedési módszer.
"az nem baj, hogy a körúton senki nem használja a bringasávokat?"
A biciklis infrastruktúra nem úgy működik, hogy leb@szunk egy útra egy vödörnyi festéket egy csík formájában, aztán rámondjuk hogy biciklisáv. A biciklisávnak csak és kizárólag egy- vagy kétsávos, alacsony forgalmú utakon van létjogosultsága. A magas forgalmú utakon bicikliutakat kell kiépíteni, nem sávokat. Szintén fontos, hogy ezek a bicikliutak valamiféle hálózatot alakítsanak, lehetőleg ne szakadjanak meg, és mégjobb, ha teljesen el vannak választva az autók által használt útfelülettől.
15
Mindezt Karácsony nem tudja?
azt mondja koppenhága
esetleg tedd már egymásra a két város alaprajzát
karácsony geri épp most puccsolta meg a nagykörút délről elkerülő galvani hidat
szóval egyrészt erről ennyit
másrészről koppenhága belvárosának szűk középkori utcái soha nem is voltak a forgalom fő ütőerei
egyébként az emberek nagy része nem hobbiból autózik a körúton, mert egyébként nem egy nagy élmény, de sajnos lehetetlen körbe autózni, mert a gyorsforgalmi utak nem léteznek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!