A civis lakóknak mi bajuk van a megyeszèkhelyükkel?
10-es
Tegyük fel,hogy sok mindenben igazad van..
De akkor is az menő ès büszkeség,hogy BMW gyár van ott!
Tudod te,hogy pl,a miskolciak mit èreznek mai napig?
"Debrecen már a középkor óta Fideszes"
Ezt azért nem mondanám. Én emlékszek még az SZDSZ-es városvezetésre, amikor az 5 év alatt annyit tudtak felmutatni, hogy felépítették a TÁG-ot (állítólag ott is volt valami korrupció), meg felfestettek a járdára biciklisávot, és azt nagy ünnepélyesen átadták. Na nem is lettek többet megválasztva. Kósa hozott változást Debrecenbe, és amióta Fidesz-kézben van, fejlődik.
Az, hogy a BMW Magyarországra jött, ahhoz a Fidesznek semmi köze! (mint ahogy az Audi és a Mercedes sem a Fidesz miatt jött Magyarországra!)
És ahhoz sincs semmi köze a Fidesznek, hogy a BMW Magyarországon belül Debrecent választotta: országon belül a döntést leginkább Debrecen nemzetközi, működő repülőtere indokolta! [link]
A BMW 2 évig kereste az új helyszínt Európában, mire végre döntöttek.
A döntés idején még diesel és hybrid kocsik gyártását tervezték, mára az egészet módosították, és kizárólag új-tervezésű elektromos autókat fognak gyártani. Ehhez az egész gyárat újra kellett tervezni... (ezért a lassúság, hogy a Covidról ne is beszéljünk!)
Oké,de de miért is pont a debreceni volt katonai repülőtér fejlődött? Szerintem nem véletlen...
A mezőkövesdit miért nem fejlesztették anno? Pedig sokkal jobb, ès földrajzilag is orientált.
16-os, "Az, hogy a BMW Magyarországra jött, ahhoz a Fidesznek semmi köze! (mint ahogy az Audi és a Mercedes sem a Fidesz miatt jött Magyarországra!)"
Szerintem ebben ne legyél ennyire biztos, ha az Audihoz és a Mercedeshez nem is, de a BMW-hez lehet köze a Fide$znek. A fide$z vezetése és személyesen O1G már a kezdetektől el van kötelezve a bajor politikai elit befolyásos alakjai mellett amivel kapcsolatban áll a BMW tulajdonosi köre is. [link]
Nem véletlenül az van ebben az országban amit a németek akarnak, aztán meg persze az oroszok, de az egy másik történet.
17: az érzelmeid és a valóság közt hatalmas a szakadék!
Mezőkövesd valóban az egyik legnagyobb futópályával rendelkező repülőtér!
Igazából soha nem üzemelt sem katonai, sem polgári céllal! Tartalék repülőtér volt, és a Varsói Szerződés idején "menekülő" reptér a honvédségi fejeseknek, akik azért szálltak le itt, mert itt nem volt vámellenőrzés...
Évente pár tíz repülő szállt le, nem több. A rendszerváltás után bezárták.
A honvédség átadta állami kezelésbe - azóta rohad az egész! A futópályája már használhatatlan le és felszállásra, mert a betonlapok elmozdultak, így már semmit sem érnek! Voltak kísérletek Klementina feltámasztására, de mára semmi esély nincs rá!
Debrecenben az oroszok kivonulása után pusztulásnak indult minden. Állami tulajdonban volt, mígnem a város előállt, hogy kéne neki a reptér! Az állam el is adta Debrecennek a saját repterét 1,2 milliárd forintért! (ez az egyetlen reptér az országban, melyet anno pénzért adtak el az adott városnak!) A Debreceni Vagyonkezelő szép lassan el kezdte a romokat eltakarítani, és a kerozin-ittas, szennyezett talajt kicserélni. A reptérhez tartozó lakótelepet (régi orosz tiszti lakásokat)tokkal vonóval felújították, és ki/eladták! Ma is szép kis ligetes lakópark. A reptér megtisztítva már piacképes lett volna, de a pénz elfogyott, mert a számla már 4 milliárd fölött volt. Voltak kísérletezések, különböző járatokkal, de mindig valami ok miatt kudarcba fulladtak. Ugyanakkor 2004-ben megkapta a nemzetközi minősítést (határőrizet, vám), így hatóságilag a Liszt Ferenccel lett azonos rangú. De a város nem tudta tovább finanszírozni, ezért eladta egy debreceni milliárdos cégének 5,1 milliárdért. Így került a Herdon István tulajdonában lévő Xanga Group cégcsoporthoz. A Xanga el kezdte a charterekkel, és folyamatosan fejlesztett a tűzoltóságot, a hótakarítást stb. stb. És végre szép lassan beindította menetrendszerinti járatokat, elsőre a WIZZAIR rekülte Londont. Aztán szép lassan jöttek az eredmények, és fejlődött minden! Sorra kezdtek nőni a desztinációk számai, úgyhogy a WIZZ bárisgépet (később gépeket) vezényelt Debrecenbe. 2015-ben a Légügyi Hatóság megnyitotta az első (és máig egyetlen) vidéki irodáját.
Mivel a Xangának a fő profilja az ingatlanfejlesztés, így a reptér már terhet jelentett neki, így visszaadta Debrecen városának a repteret (pár százalékos résztulajdon maradt csak a Xangánál). 2019-ben már évi 600 ezerre nőtt a forgalom. Aztán jött a Covid, a teljes leállás. Közben a város átadta a reptér üzemeltetési jogát a Magyar Államnak (a terület maradt a városé), és az állam a fejlesztés mellett döntött: egy 3 milliós utasterminált tervezett a Bord studió, így hatalmas beruházások valósulnak meg a közeljövőben, miközben a forgalom ismét nagyon biztatóan alakul!
(a Xanga közben logisztikai központot, raktárakat is épített, ezzel a teherforgalom feltételeinek alapjait is lerakta!) Nos, röviden(!) ennyi a két reptér története. Nem a Fidesznek, hanem kifejezetten a Xangának köszönhető, hogy megalapozta a debreceni reptér jövőjét, Debrecent feltette a térképre!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!