Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Vajon működne ha benzinárstop...

Vajon működne ha benzinárstop helyett mindenhol ingyenessé tennék a tömegközlekedést?

Figyelt kérdés
Mi történne valójában? Hogy bírná a gazdaság? Én például autósként azt mondom, hajlandó lennék vidéki városomban (Székesfehérvár) többet fizetni a benzinért DE bármikor ingyen buszozni (alighanem majdnem mindig mindenhova busszal mennék).

2022. ápr. 12. 15:20
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ennek az ötletnek főleg Bödeháza, Tornaszentandrás, Kaposgyarmat lakosai vennék hasznát.
2022. ápr. 12. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 mindentudó99 ***** válasza:
100%
Na most szerinted egy vidéki faluban ahol naponta kétszer jár busz mit érne ez? Ne Budapestből indulj ki ahol 5 percenként jár busz villamos. Itt falun marad nekünk az autó
2022. ápr. 12. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Faluhelyen viszont eleve nem kényszerül az ember akkora távokat tenni mint egy városban, nem? Vagy tán kerékpárral is meg tudja tenni az ember, ha az kellene. Fogalmam sincs hogy mondjuk Lepsényen mik a lehetőségek és az igények
2022. ápr. 12. 16:09
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Kérdző, pontosítást kérünk

Te a helyi tömegközlekedésre ondolsz, vagy a helyközire IS? (utóbbi uye tartalmazza a MÁV és VOLÁN járatokat városok között, stb..)

2022. ápr. 12. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Igazából mindkettő. Ami a MÁV-ot illeti egyébként, arról már korábban is azt hallottam hogy a jegyárak nagyjából rámennek a jegy körüli adminisztrációra.
2022. ápr. 12. 16:32
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Nah, hát ha a helyközi is ingyen van, akkor azért annak már tényleg csökkentenie kellene az autósok számát.

A helyi tömegközlekedés ingyenessé tétele tényleg csak a fővárosban érné meg.

Ugynaakkor vidéken vannak olyan faluk ahol napi 2 volánbusz jár. Ott nem az árával hanem a sűrűségével van gond.

És a sűrűbben járó járatok esetén is bővítésre lenne szükség (több utasvagon, ahol eddig óránként járt járat ott most félóránként kéne stb...) mert csak akkor működik az egész, ha el is bírja az utazóközönséget.


Anyagi szempontból nem érné meg vszeg egyszerűen mert csökken a benzinvásárlás (azaz az állam bevétele), csökken a közvetlen bevétel a jegyek ingyenességével, ugyanakkor nő a költség a járatok sűrítésével.


Nem mintha most a hatósági ár nem költséget generálna a fogyasztássaal, de ennek talán valaha vége lesz és akkor visszaáll a rend.


Szóval utópiának jó, de nem lenne ami nagyon fedezné a költségeket. Szerintem.

2022. ápr. 12. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#3 Falu helyen nagyobb távokat kell megtenni mint budapesten.

Én példám: reggel 7:20 kor kocsiba ülök és megyek 27 km-t munkába. Majd délután haza.

Ugyanez busszal: 5:30 as busszal indulok, (előtte nincs, a következővel nem érek be) kétszer átszállok 30 perc várakozással és még 40 percet szobrozok a munkahelyem előtt.

Vagy nálunk van egy kis bolt ARO termékekkel, vagy szomszéd faluban (8km) van egy Coop.

Ha festeni akarok akkor és festék kell akkor oda vissza 50 km kell mennem.

2022. ápr. 14. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!