Leteszed az autót ha lehet és jársz tömegközlekedéssel hogy elkerüljük az üzemanyaghiányt?
Nem, kifizetem. Az én dolgom hogy bírom vagy nem...
Maximum veszek egy kis köbcentis dízelt és egy biciklit..
Az igazság az, hogy eddig is így közlekedtem. Vagyis van autóm, használom is, de csak akkor, ha konkrétan jóval előnyösebb, mintha busszal mennék.
Néhány példa:
- sok/nagy csomagot kell vinnem valahová;
- lényegesen rövidebb idő alatt tudok valamit elintézni, mintha busszal mennék;
- olyan helyre megyek, ahová autó nélkül nagyon nehéz lenne eljutni.
Ebből az következik, hogy átlagosan havonta egyszer tankolok 45-50 litert. Most tele van a tank, mert pont múlt hétvégén tankoltam. Eszembe sem jutott, hogy ilyen sorállás lehet a benzinkutaknál mostanra, csak nekem akkor fogyott ki. :-) Most egy hónapig nem fogok tankolni.
Ebből azonban nem fogok leadni csak azért, mert sokan most pánikba estek és felvásárolták a benzint.
10 literből lejutok a Balatonra 1 és egy negyed óra alatt. De ha brutál dugó van, akkor is max 2 óra. 2 főre a vonat 5000, a BKV 2 átszállással 350 * 4 = 1400 Ft, összesen tehát 6400. 640 Ft-os benzinárral még pénzemnél vagyok.
Időben pedig a BKV + vonat alsó hangon 3 és fél óra, de olyan még nem volt h a MÁV pontos lett volna, szóval inkább 4. A cuccokat cipelnem kell, nyáron általában nincs hely leülni és ha mégis, akkor vmi büdös ember mellett szenvedsz 2.5 órát.
És ezt amúgy 2 emberre számoltam, nyilván ha vannak gyerekek, mondjuk 2, akkor akár 25%-t spóroltál az autózással még ilyen brutál benzinárak mellett is!
Én úgy gondolom a tömegközlekedés csak annak jó aki nem tud számolni, vagy végtelen sok ideje van. Meg persze nyugdíjasoknak, diákoknak.
Ha a zöldek azt akarnák hogy vonattal járjanak az emberek akkor sokkal sűrűbb, gyorsabb, pontosabb és persze sokkal olcsóbb vasúti közlekedésre lenne szükség. Ez egyébként technikailag lehetséges szóval innentől hadd ne én érezzem magam rosszul hogy dilettánsak ülnek a MÁVnál meg a Parlamentben. A vasúti közlekedésnek nemcsak hogy olcsóbbnak kéne lennie mint az autónak, de közelítenie kéne a 0-hoz az árnak, végülis ez egy darab guruló vas a vason, minimális energiával és mérnöki bravúrral tudsz szállítani többezer embert. Ehhez képest jelenleg ott tartunk hogy a repülő (!!!) olcsóbb mint a vonat Európán belül. És azért ha valaki kiszámolja hogy mennyi energia kell egy olyan nagy vas levegőben tartásához, meg mennyi ahhoz hogy meglökd és elguruljon Amszterdamig, hát rohadtul nem jön ki a matek. Mivel a repülőtársaságok se veszteségesek, azt feltételezem h a vasútnál valahogy a bevétel 90%-át lenyúlja valaki.
Az meg már hadd ne az én problémám legyen. Oldják meg ezt a zöldek, aztán átülök a vonatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!