Ha az ellenzékel az a baj, hogy "inkompetens kormányzóképtelen banda", akkor mutassátok be a fidesz végtelen kompetenciáját a benzinárstop példáján keresztül! ?
Előbb sikerült veszteséges termelésre kényszeríteni a benzinkutakat. (Többért vették a benzint mint amiért adniuk kellett.)
Kötelező nyitvatartás, bizonytalanság (meddig tart az egész és mennyibe fog ez addig kerülni?), és azt se lehetett tudni, hogy a MOL ideiglenesen vagy véglegesen venné át az üzemeltetést (ami, lássuk be, nagyon nem mindegy).
Majd a nagykerárak fixálása után a MOL-on kívül senki nem szállított a magyar kutaknak, és olyan "ideiglenes logisztikai probléma" lett belőle, amilyet én még sose láttam.
Ha a FIDESZ is csak egy ilyen szánalmas vergődésre képes, akkor miért nem érdemel egy esélyt az ellenzék?
#20:
Nem biztos.
De így első körben már azzal is elégedett lennék, ha legalább az afrikai országok jelentős részénél komolyabb hellyé válnánk (ismét).
Az ideiglenes logisztikai probléma oka nem az árstop, itt félreértések vannak.
Egyrészt az importőrök csak a saját hasznukat nézték és nem alkalmazkodtak egy átmeneti időszakhoz.
A határmentén felvásárlási hullám indult el, fél Európa tőlünk "lopta" az üzemanyagot nagyüzemben.
Ebben az EU is hibás, mert engedték hogy pl. az osztrákok, szlovének, stb. hazánkat kifosszák üzemanyagból, de ugyanakkor elálltak az import biztosításától.
Tehát igazából duplán haszonlesők, ebből is látszik, hogy Magyarország nem számíthat az EU-ra és a nyugatra, és sok-sok más téren is hazánk kizsákmányolása folyik...
#15
Hát akkor szavazz az ellenzékre és lesz nyugati-európai szintű minimálbér. :D
#22
Barátom, Te értesz félre dolgokat.
1)
Az importőr egy profitorientált vállalkozó, miért kellene neki a veszteséget benyelnie? Egyedül a koldus várja el, hogy jószívűségből segíts neki, mindenki más a profitért tesz valamit. Nekem az is meredek, hogy a MOL mint nagyker veszteséget termel, ha részvényesük lennék, fájdalmasan felszisszennék.
2) A járműved tankjában - az említett jármű általi felhasználásra - mennyi üzemanyag van, annak semmihez semmi köze, azt még amikor volt VÁM se kérdezték.
3) Az EUs autós se hülye, ott tankol ahol neki jobban megéri.
4) Azelőtt ukrajnába meg szerbiába jártak a magyarok tankolni, akkor ők mik?
5) Az összes vonatkozó jogszabály már 10 éve is így működött, lehetett rá számítani, hogy ez lesz (max a mértéke volt kicsit magasabb a világpiaci árak hirtelen növekedése miatt).
6) Ha nem lett volna árstop, a szomszéd országok lakói nem "fosztanak ki" minket és az importőrök tovàbbra is hoztak volna.
#22 "Egyrészt az importőrök csak a saját hasznukat nézték és nem alkalmazkodtak egy átmeneti időszakhoz"
Aha, a fő importőr meg ugye a MOL....
Amúgy az OMV napi 5 milliót bukott az elmúlt hetekben ezen az árstopon. Nem hogy nullába jött ki, hanem annyit bukott pluszban, persze hogy nem akartak szállítani.
#25
Ja, pár kommenttel odébb még jo lett volna az osztrák, német, holland életszínvonal, most meg már mindegy mert meg van oldva a londoni mosogatással. Kicsit se kamu. :D
Kérdező,
Az a helyzet, hogy az egyik párt inkompetenssége rohadtul nem mentség a másik párt inkompetensségére.
A másik pedig, hogy a Fidesz egyáltalán nem inkompetens. Kiragadsz egyetlen példát, hajtod a magadét anélkül, hogy értenéd a problémát.
Az üzemanyag árát a világpiaci ár mozgatja, ami most rohadtul magas. Két megoldás lehetséges: vagy elengedjük az adót róla, de attól még tovább növekszik az ára, vagy pedig befagyasztjuk egy bizonyos áron, és nem megy feljebb az ára. Ez nyilván jár veszteségekkel a benzinkutasoknak, de válsághelyzet van, ez egy ilyen szituáció, majd lesz jobb is, ezt most át kell vészelni. A árbefagyasztás előtt százmilliós tételben voltak havi bevételeik, nem hiszem, hogy kenyérproblémával fognak küzdeni.
Az üzemanyag hiánya pedig nem kormányzati hiba, hanem ugyanazok miatt van, akik covid idején a wc papírt hordták pánikszerűen mindenhonnan.
"Az importőr egy profitorientált vállalkozó, miért kellene neki a veszteséget benyelnie?"
-A vállalkozásban mindig hosszú távon kell gondolkodni. Pillanatnyi veszteségek mindig vannak/lesznek, ettől még a hosszútávú nyereség megmarad.
"járműved tankjában - az említett jármű általi felhasználásra - mennyi üzemanyag van, annak semmihez semmi köze, azt még amikor volt VÁM se kérdezték."
-Itt nem egy tanknyi üzemanyagról van szó, hanem a tonnaszámban menő felvásárlásból legfőképp a határ mentén. A probléma azóta részben orvosolódott, jelenleg pedig egy stabilizálódási folyamat zajlik.
" Az EUs autós se hülye, ott tankol ahol neki jobban megéri."
-Ha megengedik neki.
"Azelőtt ukrajnába meg szerbiába jártak a magyarok tankolni, akkor ők mik?"
-Nem tonnaszámra, hanem átlagos felhasználásra. A mostani helyzet teljesen más, kamionok több éves jól bevált utvonalait alakították át (akár néhány száz km kerülőt is téve) a haszon reményében.
" Ha nem lett volna árstop, a szomszéd országok lakói nem "fosztanak ki" minket és az importőrök tovàbbra is hoztak volna."
-Vajon a multicégek pl. a magyar bérezéseket is arányosan emelték volna? Mert a fő probléma ebben lakozik: olcsó munkaerőt látnak hazánkban, de az ehhez tartozó reális üzemanyagár (pl. az osztrák arányokra alapozva) 250-300Ft lenne. Ezt vagy az EU-nak kell kompenzálnia, vagy az államnak legalább részben.
#26 A MOL nem importál üzemanyagot, hazai olajfinomítással állítja azt elő. Az importált kőolajmennyiség változatlan részükről, amit több ízben el is mondtak. Szóval mielőtt hülyeségeket irogatsz, tájékozódni kéne!
"Amúgy az OMV napi 5 milliót bukott az elmúlt hetekben ezen az árstopon. Nem hogy nullába jött ki, hanem annyit bukott pluszban, persze hogy nem akartak szállítani."
Ez pont alá is támasztja amit írtam, ellentmondás nincs.
Ennek ellenére látom, sikerült lepontozni a jó választ.
Már ez sem meglepő, sajnos tapasztalható hogy többnyire nem a túl sok szellemi értelmiséggel megáldottak teszik ezt.
#28 pontosan!
Pont azok a cégek, mint OMV, SHELL, MOL, stb milliárd forintos bevételeik vannak és nem csak itt.
Nem fognak kivonulni, mert kell a piac. Inkább lenyelik a békát, de maradnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!