Mik az összefogás tervei a pedagógusok minősítési rendszerével, ha az ellenzék nyeri a választásokat? Eltörlik? Vagy legalább megszüntetik a Pedagógus I-ből a Pedagógus II-be lépési kötelezettséget?
Nem eltörölni kell, hanem értelmesebbé tenni.
Minden munkakörben van ellenőrzés, továbbképzés. Miért pont a pedagógusoknál ne legyen, akik az egyik legfelelősebb munkát végzik?
Az egész oktatásügyet újra kell szervezni, és ezt olyanokra bízni, akik tényleg hivatástudattal és nagy tapasztalattal rendelkeznek. Vannak szerencsére olyanok, akiknek van rálátásuk (pl nyugdíjközeli, vérbeli pedagógusok, akik esetleg módszertani fejlesztéseket is javasoltak már - mind a diákok, mind a tanár-jelöltek oktatására.)
Magát a minősítést (és a fizetés nagyságát) pedig nem ilyen nevetséges, központi, bürokrata módon fogják megoldani. Nem ártana, ha végre figyelmbe venék már azt is, hogy hol/kiket nehezebb tanítani, és ott több lenne a fizu. Esetleg bevezthetnének egy egyszerű pontrendszert, amivel kis mértékben lehetne növelni a fizut (pl. plusz szak, minden egyes helyettes0tést kifizetni stb stb).
"Minden munkakörben van ellenőrzés, továbbképzés."
Pontosan: a pedagógusoknál is van továbbképzés. Legyen az elég, plusz az, hogy a saját felettesei (az igazgató, az igazgatóhelyettesek, a munkaközösség-vezető) meg vannak-e elégedve a munkájával. Ha nem, rúgják ki!
"Esetleg bevezthetnének egy egyszerű pontrendszert"
Arra nálunk már volt valami elképzelés iskolaszinten, de teljes hülyeség lenne. Pontrendszerrel (főleg valami egyszerűvel) nem lehet azt kifejezni, hogy az egyik tanár a lemaradókat korrepetálja, a másik meg iskolai hangversenyt szervez...
"Legyen az elég, plusz az, hogy a saját felettesei (az igazgató, az igazgatóhelyettesek, a munkaközösség-vezető) meg vannak-e elégedve a munkájával."
Nézd, én tanítottam. Oké, hogy van elvileg továbbképzés, de az vagy elavult vagy le se tojják. A kollégák nagy része, tisztelettel a lehúzott évek miatt, de úgy tanít, ahogy 1980-ban megtanították neki a főiskolán... És tananyagban is azt a szemléletet. Lehet, hogy a szorzótábla és a másodfokú egyenlet nem változtak, de mondjuk a történelem és az irodalom igen...
Ez meg hogy a saját vezetői ellenőrzik majd, a gyakorlatban javulást nem hoz. Tisztelet a kivételnek, mert vannak nagyon jó igazgatók is, de a legtöbb sógor-koma-haver alapon dönt. Iszonyú belterjes társaság a tanári pálya. Aki benne van a klánban, az marad, akármilyen rossz tanár. Aki meg valami miatt nem kerül be, az lehet szuper tanár, ki fogják csinálni a kollégák.
Egyetértek, de még egy apró kiegész0tést tennék ehhez:
"Lehet, hogy a szorzótábla és a másodfokú egyenlet nem változtak, de mondjuk a történelem és az irodalom igen..."
A matekot is másképp kell tanítani, mert mások a gyerekek ma már.
"van elvileg továbbképzés, de az vagy elavult vagy le se tojják"
Hogyhogy elavult? Évről évre újabb és újabb továbbképzések jelennek meg mindenféle tantárgyakhoz kapcsolódóan, amikre jelentkezni lehet, pl. digitális tananyagfejlesztés, stb. Kötelező részt venni ilyeneken és valami követelmény is van mindig, amit teljesíteni kell, csak akkor számítják be elvégzett továbbképzésként, vagyis az ellenőrzés is megvalósul.
"vannak nagyon jó igazgatók is, de a legtöbb sógor-koma-haver alapon dönt"
Ezt hány igazgató hány döntését ismerve vontad le következtetésként?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!