Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Milyen benzin ár felett...

Milyen benzin ár felett teszed le az autót és jársz tömegközlekedéssel?

Figyelt kérdés

2022. febr. 9. 08:26
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
82%

20#


Az autók globális CO2 kibocsátása a torta nagyon vékony szeletét adja.Ezért felesleges vegzálni őket.

Csupán a zöldeknek kell egy ellenségkép.Kiválóan alkalmasak rá az autót használok, a másodlagos ellenségkép meg a húst fogyasztók.


A magyarországi üzemanyagok jelenleg is agyon vannak adóztatva.Ha még több adó kerülne rá, az még a GDP növekedést is negatívan érintené.


A közgazdaságtanban racionalitás uralkodik, a számok számítanak és nem a gazdasági fejlődést visszavető zöld szentimentalizmus.

2022. febr. 9. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:
28%

19.


Épp erről a proli,szocialista felfogásról beszéltem.

Attól, mert Nyugat-Európában is sokan szeretik a kis polgárias viselkedést, még nem az lesz a standard.


Az USA-ban rendes versenyszellem van.Látszik is,hogy sokkal hatékonyabb.

2022. febr. 9. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
100%
Tudnám miért kellett lepontozni hogy 300 forintot elérte az üzemanyag és azóta nem járok kocsival?
2022. febr. 9. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
64%

#20 Na, megint egy sötétzöld mesedélutánt hallhattunk, kár hogy tudásod nincsen a propaganda duma mögött, mert akkor tudnád mekkora butaságokat sikerült leírnod.

Megpróbálom egy kicsit oszlatni a sötétséget, hátha...

"Én annak vagyok a híve, hogy a környezeti terhelést is be kell árazni! Erre lenne egy jó megoldás a ún. szénadó, amit már régen be kellett volna vezetni."

Ettől semmi nem változna, csak drágább lenne minden. Aminek a következménye pont nem az lenne, hogy aki sokat használ az kevesebbet fog, hanem akinek nincsen pénze annak még kevesebb lesz és még kevésbé tudja megfizetni azt a technológiát ami környezetbarátabb, kevesebb fogyasztású.

Nem nekem fog gondot okozni ha ráteszed a "szénadót" vagy bármi emeletes baromságot az energiahordozókra, mert nekem most is kis fogyasztású, új kocsim van, a páromé is viszonylag új, jó fogyasztású autó. A kazánunk energiatakarékos, napkollektorunk van, napelemet fogunk éppen csináltatni pár hónapon belül. Akkor is meg fogom tudni fizetni a benzint ha kétszer ennyibe fog kerülni, meg ki tudom fizetni a villanyszámlámat, a gázfűtésemet, és tudok egy harmadik kocsit is venni a gyereknek ha nyáron meg lesz a jogsija - elektromosat, kisautót, itthoni töltő kiépítésével. Pont nem fogod csökkenteni vele azt amit szeretnél.

Ellenben azoknak a szomszédaimnak, rokonaimnak megy majd el sokkal több pénze a keresetéből, akiknek most is éppen csak fedezi a pénze a megélhetését. Nem fogja tudni még a kazán karbantartását sem kifizetni, mert elmegy a számlák emelt díjára, nemhogy pénze lenne szigetelésre, ablakcserére, új fűtési rendszerre. Nem ő fog kevesebb üzemanyagot használni, mert most sincsen kocsija, hisz nem tudja megfizetni, fenntartani - hanem emelkedni fog tőle a tömegközlekedésnek az ára, hiszen az bizony üzemanyaggal megy. Egyik oldalon ráteszel egy adót majd megpróbálod ezt kompenzálni bizonyos rétegeknek segélyekkel, kedvezményekkel - akkor valójában nem segítettél, hanem rontottál a helyzeten.

Bezzeg tuti egyike voltál aki hisztizett amikor a napelemekre környezetterhelési díjat tettek, holott az egy rendszernél csak pár ezer forintot jelentett, viszont tényleg komoly környezetszennyezők a napelem rendszerek - amikor a szemétbe kerülnek.

" Már pedig minden ma kipufogott rákkeltő, üvegházhatású gáz (+ illetve zaj) a földön elő összes élőlény jelenlegi és jövőbeli egészséges környezethez, levegőhöz való szabadságát korlátozza."

Megint egy igen egyoldalú szemlélet végletesen sarkítva.

A jelenlegi közlekedéstechnológia már nem olyan szennyező, mint a korábbi, ami nagyon pontosan mérhető is és a városok levegőjében sem a közlekedés jelenti - nálunk - a legrosszabb szennyezőt, hanem a tüzelés. Pont az a tüzelés, ami a gáz korábban megemelkedő ára miatt terjedt el újra, a fatüzelés kandallókban, kazánokban. Azért lett egyre több új lakásban, házban fatüzelésű kandalló, vegyestüzelésű kazán, mert a gáz ára évről évre drasztikusan emelkedett egészen 2012-ig. Sokkal olcsóbb volt fával tüzelni. Ma ez már megint nem igaz szerencsére, de a világpiaci árak beengedésével, egy ilyen újabb adó rátételével megint pont az lenne, hogy a sokkal szennyezőbb fűtést választanák az emberek.

Amúgy jó ha tudod, hogy az üvegházhatásért nem csak a CO2 a felelős, jóval jelentősebb hatása van a levegőben levő víznek, mivel mennyiségét tekintve nagyságrendekkel több van belőle. Ahogy azt is, hogy egy-egy vulkánkitöréssel annyi szennyezőanyag jut a légkörbe, mint Európa éves kibocsátása, vagy hogy a nagy zöldítés miatt Európából elvitt cégek - hogy ne kelljen az extra költségeiket fizetni a környezetvédelem miatt kiszabott adókban, egyebekben - ott termelnek most az európaiaknak, ahol tized akkora határok sincsenek az ipari szennyezésekre. A nagy sötétzöld környezetvédelem azt érte el, hogy az európai ipari termelés jelentős része most nem egy szigorú környezetvédelmi szabályoknak megfelelő mederben megy itt Európa valamelyik országában, hanem Kínában, a távol-keleten, dél-Amerikában vagy Afrikában. Nem csak az ipar szennyezőbb ami előállítja de még a fél világon át is kell utaztatni, hogy ide szállítsák utána.

Egy újabb adóteher még jobban elszegényítené azokat akik most is szegények, még kevesebb cég maradna Európában, még kevesebb munkahely lenne és még több szennyezést jelentene a környezetnek globálisan.

Kicsivel többet kellene a dolgok hátterével, a valódi tudással foglalkozni a sötétzöld propaganda helyett, annak tényleg lenne értelme!

2022. febr. 9. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:

Vannak, akik megtehetik, hogy autóval közlekedjenek, és vannak, akiknek a mindennapos használat pénzügyi gondokat okoz. Találkoztam a töltőállomáson olyan autóssal, aki 2000 forintért tankolt.


Akik tehetik, a Covidos fertőzés miatt is inkább saját autóval közlekednek. A környezetszennyeződésről szólva megjegyzem, a 60-as években 3 milliárd lakosa volt a Földnek, ma 7,8 milliárd.

2022. febr. 9. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:
100%

Videki kistelepulesen elek, otthonrol dolgozom, tehat napi szinten nem kell auto, de bevasarlashoz, rokonlatogatashoz stb. nincs mas lehetoseg.


A vonat ritkan jar es megbizhatatlan, buszkozlekedes gyakorlatilag nincs.


Egyetlen lehetoseg az auto

2022. febr. 9. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
100%
Már tömegközlekedéssel járok.
2022. febr. 9. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:
100%
Vidéken nagy a követési ideje a metrónak ... sokat kell rá várni.
2022. febr. 9. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
36%

Nem a benzinártól függ.

Itt a városban a tömegközlekedés struktúrája nem változott az elmúlt 50 évben. Csak a gond az, hogy egy 15 ezres városból lett egy 40 ezres. Így ha nem a már kiépített vonal mentén kell menned valahova, akkor több átszállás és ami 5-10 pec kocsival, az tömegközlekedéssel 45 perc, mert hogy át kell szállni és meg kell várni a csatlakozást. Sokszor még gyalog is gyorsabb lenne, de cuccokkal az sem mindig opció.

Pesten is kerülöm a tömegközlekedést, illetve igyekszem minimalizálni. Nem akarom, hogy megkéseljenek vagy kiraboljanak. Tudom, sznob vagyok. Arról nem is beszélve, hogy a 10 ezer forintos bérletet is sokallom tömegközlekedésre, főleg ha csak néhány megállót megy az ember.

2022. febr. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!