Magyarország miért nem tud metrót építeni?
A 4 -es metró építését eredetileg 1978 -ban kellett volna elkezdeni. Ehhez képest csak 2014 -re lett kész. A 3 -as metró felújítása már megy egy ideje és a 4 -es metróhoz hasonlóan egy vicc a kivitelezés időtartama. Már a kettes metró építésével is problémák voltak és meg is csúszott rendesen.
Sokan mondanák érvként a 45 év kommunizmust és az ezzel kapcsolatos lemaradást, viszont ebben az esetben ez nincs így. Itt van a moszkvai metró építésének története egy korrupt 100% -ban kommunista országban:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTrm9NywgMM&t=1s










"Moszkvának 12 millió lakosa van, Budapestnek kevesebb mint a hatoda.":
Tehát elég lenne hatod annyi metró, továbbá az egy főre jutó GDP is magasabb Magyarországon és ez a kommunizmus alatt is magasabb volt.





Szófiában és Bukarestben is folyamatosan épülnek az új szakaszok, szóval hülyeség a Moszkva és Budapest közötti méretkülönbséggel érvelni.
Az ok egyszerűen annyi, hogy egy utolsó korrupt, balkáni szar koszfészek ez az "ország".










"Tehát elég lenne hatod annyi metró"
Nem feltétlen hatod, de a metrónak akkor van értelme, ha baromi sok utast tud szállítani. Moszkva méretben is nagy, területben négyszer akkora mint Budapest emiatt a moszkvai megró strukturája is más mint a budapestié. Pl Moszkvában vannak vonalak ahol az ÁTLAGOS megállótávolság majd 2,5km nálunk meg a 2-es vonal éri el átlagban az 1km-es megállótávot..
"továbbá az egy főre jutó GDP is magasabb Magyarországon és ez a kommunizmus alatt is magasabb volt"
Ez király, de a metrót dollárért vagy euróért építik nem a GDP/capacita nevű valutáért. Oroszország egy 140 milliós ország aminek a GDPje pont egy nullával több, mint a miénk és az állami források kiszórásának területi eloszlása messze nem olyan egyenletes mint nálunk. Tudod, a nagy Oroszországban vannak Magyarországnál nagyobb területek ahol se út, se közmű...
Ezektől függetlenül szerintem hozzánk is kellene még metró, én látnám értelmét az M3 és M4 hosszabbításának ( egyáltalán az M4 miért épült meg a budaőrsi rész nélkül? )..
"Szófiában és Bukarestben is folyamatosan épülnek az új szakaszok, szóval hülyeség a Moszkva és Budapest közötti méretkülönbséggel érvelni."
Egyáltalán nem hülyeség. A metróvonalak részletesen:
Moszkva 405km napi 6,5millió utas (wiki2015)
Budapest 39,5km napi 1,38millió utas(KSH)
Bukarest 77,5km napi 720ezer utas (Wiki2017)
Szófia 52km napi 450ezer utas (Wiki 2017)
Milyen baromi jó a románoknak, hogy kétszer akkora hálózaton fele annyi utast szállítanak el naponta, mint mi. Nagy biznisz :D
Nálunk valószínűleg másak a metróépítés kritériumai, mint náluk. A 4-es metrónál az EU forrás igénybevétele miatt elég komoly utasszámelvárások voltak, lehet a románok és a bolgárok nem EU pénzből finanszírozzák és ott mehet máshogy is ( mehetne nálunk is máshogy ).
A közlekedés témakörben több metrós kérdés is volt az elmúlt pár évben, érdekes beleolvasni: ott sincs egyetértés abban hogy nálunk mi érné meg és mi nem, pedig ott sokkal komolyabb érvekkel dobálóznak mint én itt.
"Az ok egyszerűen annyi, hogy egy utolsó korrupt, balkáni szar koszfészek ez az "ország"."
Szerintem nem ez az ok, de kétségkívül igaz ránk :D
"Az ok egyszerűen annyi, hogy egy utolsó korrupt, balkáni szar koszfészek ez az "ország"."
Szófia és Bukarest a definíció szerint balkán.
"Nem feltétlen hatod, de a metrónak akkor van értelme, ha baromi sok utast tud szállítani. Moszkva méretben is nagy":
A 17. kerületből például simán indulhatna egy metró, vagy akár hév, ami lemegy a belvárosban a föld alá, ahogy Ausztáliában van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!