Alternatíva lehet ez?
A baloldali gondolkodásuak szerint a rezsicsökkentés,a nyugdíjprémium és a benzin ár maximalizációja rossz. Mi lenne ha listázva lennének, és mentesülnének az efféle állami hozzájárulásoktól?
Mert ugye úgy lenne ez hiteles ha nem élnének ezekkel a lehetőséggekkel, hisz nézőpontjuk szerint ez rossz.
Ha meg élnek alapjáraton ezzekkel a segítségekkel, miért akarják megmondani a jobboldali többségnek hogy mi lenne a jó?
A: vállalják fel magukat és legyenek listázva
B: egyszer csak befejezik ezt a kettös gondolkodást.
#17
Oh, látom nekem szólt egy kérdésed, bár #18-as elég jól leírta, így szerintem csak pár kiegészítést teszek hozzá.
Egyrészt, már azt nem értem, hogy miért gondolod, hogy nem tudok érvelni, amikor te is azt mondod, hogy rossz.
És mielőtt ebbe is belekötnél, abból a kijelentésből következik, hogy a tanárok keveset keresnek.
Ha egy szakma alacsony bért kap, akkor nem a legjobb diákok fognak az adott szakra jelentkezni. Egy 450+ ponttal rendelkező diák simán elmegy mérnöknek, közgazdásznak, mert jóval többet keres majd, mint tanárként.
Ha pedig már így is a gyengébb rétegből kerülnek ki a tanárok, akkor gyengébb minőséget fognak hozni (kivétel persze van, de nem az a jellemző).
Másrészt, minden negyedik magyar funkcionális analfabéta. Ez is szerintem jól szemlélteti az oktatás minőségét.
És azért reagálnék arra is, amit azóta írtál:
#19
"Máskülönben a te szubjektív véleményed írod"
Ez pont nem igaz.
Nagyon sok dolog, amit írt egyáltalán nem szubjektív, hanem már kutatásokkal alátámasztott.
Azért mert te nem ismersz egy kutatást, még nem feltétlenül az ő szubjektív véleményét írja le.
"Hisz akit komolyabban érdekel a téma az úgyis szakosodni fog.."
Csak, hogy ezzel a logikával kb. minden ki lehet venni a tananyagból.
Nem tartom relevánsnak iskolában tanítani a szorzást, mert akit érdekel az "szakosodni fog".
Nem tartom relevánsnak iskolában tanítani az Árpád-házi királyokat, mert akit érdekel az "szakosodni fog".
Stb.
Egyrészt, nem igaz a kijelentésed. Ha a diák le van terhelve - nálunk le van, ezt megint felmérés igazolta -, akkor szabad idejében a legritkább esetben fog utánanézni dolgoknak.
Másrészt, van amikor erre esélye sincs. Pl. akármennyire szeretne programozást megtanul, ha otthon nincs számítógépe (és amúgy ezt mindenre el lehet mondani, amit példának hoztam fentebb).
Nincs mindenkinek otthon nete, könyvtára, hogy a diák magától tanuljon meg dolgokat, de még lenne is, akkor sem lehet elvárni egy 10 évestől, hogy forrás kritikus legyen, tudjon önállóan tanulni stb.
A tanár okkal van az iskolában. Ő vezeti a gyereket a tanulásban, és normális esetben a diák önálló tanulásra kutató munkára először középiskolában lehet képes (persze a mi oktatási rendszerünk nem normális).
"De a mára már elavultnak tünő kvázi történelmi dogmákat, mint a finn-ugor eredet (stb) tényleg jó lenne már reformálni"
Élő bizonyítéka vagy annak, hogy rossz az oktatás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!