Alternatíva lehet ez?
A baloldali gondolkodásuak szerint a rezsicsökkentés,a nyugdíjprémium és a benzin ár maximalizációja rossz. Mi lenne ha listázva lennének, és mentesülnének az efféle állami hozzájárulásoktól?
Mert ugye úgy lenne ez hiteles ha nem élnének ezekkel a lehetőséggekkel, hisz nézőpontjuk szerint ez rossz.
Ha meg élnek alapjáraton ezzekkel a segítségekkel, miért akarják megmondani a jobboldali többségnek hogy mi lenne a jó?
A: vállalják fel magukat és legyenek listázva
B: egyszer csak befejezik ezt a kettös gondolkodást.
10/ Attól mert te nem érted a kérdés tartalalmi mivóltát, még nem ok hogy általánosíts.
Érv nélkül vádaskodni meg csak az ostobák szoktak. 🤷♂️
Egyrészt, nem tudom, hogy milyen ostobának kell valakinek lennie, hogy így értelmezze a kritikát, miközben senki nem ezt mondta.
Másrészt, én nem vagyok baloldali, viszont szerintem is ostobaság, és abban az esetben én belemennék az ajánlatodba, ha ez azzal járna, hogy
A) kevesebb adót fizetek, mivel pl. a nyugdíjprémiumot az én adómból is fizetik, vagy
B) ugyanannyi adót fizetek, de én meg megkapnám a nyugati szintű oktatást és egészségügyet, amit normális kormány esetén kapnék.
13/ Ott hazudtolod meg magad hogy azt állítod nem vagy baloldali, mégis a nyugati(baliberális) OKTATÁSRA vágysz.. Szerintem annyi értelme van ilyen emberrel vitázni bármiben is, mint egy halat lufifújásra tanítani.. :)
Ui: Remélem a gyerekedet is ezzel a nyugati mintával tanítod meg számolni 🤷♂️
#14
Ha a hülyeség fájna...
Nem balliberális oktatásra vágyom, hanem minőségi oktatásra. Azt a minőséget pedig a hozzánk hasonló társadalmak esetében kizárólag nyugaton találod meg.
Jó a japán oktatás is, viszont a mi társadalmunkba nem lehet beilleszteni, mivel nálunk liberálisabbak az emberek az oktatást illetően, mint Japánban. Így a japán oktatás bevezetése nálunk semmi hatást nem érne el.
Ilyen szempontból pedig igen, aki nem teljesen ostoba, az nyugati oktatást szeretne. Mondjuk én inkább északit, mivel a finnt ismerem és tudom, hogy jó.
Másrészt, nem én állítom magamról, hogy nem vagyok baloldali, én töltöttem ki jó pár politikai tesztet, hogy mi hova sorol és sosem kerültem balra, kedves retardált.
Persze veled kapcsolatban már az is vicces, hogy leostobáztad magad: "Érv nélkül vádaskodni meg csak az ostobák szoktak." :DDDD
Amúgy a videót nem ismertem, de elég vicces.
#9
Az egyszerű baloldali emberek ellen folytatsz hergelést, uszítást, mintha a jobboldali emberek felsőbbrendűek lennének. 🤷♂️
16/ Hergelés, úszítás egy kérdés tetszőleges válaszadása?
Gondolom téged sem sz eszedért szeretnek..
15/ Lemerem fogadni te is csak picsogni tudsz, meséld el kérlek miért nem jó szerinted a hazai oktatás? ( :
@17 Bár nem a 15-ös, hanem a hármas válaszoló vagyok, de mint pályaelhagyó tanár nagyon szívesen válaszolok a kérdésedre.
Az elvárt és teljesíthető didaktika szempontjából tökéletesen elavult az oktatás, ilyen osztálylétszámokkal vagy frontálisan oktat az ember vagy 3-4 órán keresztül tervez egy órát, hogy 6-7 csoportos forgásban is lehessen működtetni, csak ha 22-25 órában tanítani kell, akkor egy idő után erre nem igazán marad kapacitás. A frontális oktatás semmilyen későbbi, organikus tudásszerzési módszerhez nem hasonlít, nem így tanulsz a munkahelyeden, nem így keresgélsz a wikipédiát, nem így csapsz fel egy könyvet otthon, nem így beszélgetsz egy sör mellett politikáról a barátaiddal. A magyar diákok jelentős része ennek megfelelően nem tanul meg megfelelően érvelni és prezentálni (előbbi kiválóan lekövethető itt is, egymást érő stróman és ad hominem érvek záporoznak), agilisan tanulni (még olyan tudományágak kijelentései is elavultak mióta én általános iskolás voltam, mint a paleontológia, pedig azt gondolná az ember, hogy a dínókról relatíve statikus a diskurzus), jó kérdéseket feltenni. Míg a valóságban már rég felhőalapú webappokkal dolgozik mindenki, informatika órán Wordös szövegszerkesztéssel bohóckodnak, meg PowerPointtal, ahelyett, hogy mondjuk egy Miro boardon terveznék meg, hogy egy folyamatot hogy osztanak fel csapaton belül. A nyelvoktatás katasztrófa, ennyi óra mellett minimum egy felsőfokú nyelvtudás megszerzése simán elérhető lenne a leggyengébb sulikban is (min ahogy ez skandináviában így is van), ennek ellenére funkciótlan passzív tudással, bátortalanul jönnek ki emberek a közoktatásból. A valóság meg az, hogy aki nem beszél angolul legalább C1 szinten, az fehérgalléros munkakörben (leszámítva az állami szférás piszmogásokat) semmi jóra nem számíthat és akkor még nem beszéltünk a második/harmadik nyelvről.
Gigantikus strukturális problémákkal ia küzd a rendszer, a 4/6/8 osztályos gimik mellett futó ezer különböző tagozat, szakosodás és kutyafüle garantálja azt, hogy kasztosodjék az oktatás, a legjobb szülői háttérrel rendelkező gyerekek fixen az állami rendszer legjavát kapják, lásd például hogy jellemzően milyen jövedelmi környezetbe tömörülnek a legjobb általános iskolák, illetve hogy a gazdagabb szülők inklináltak abban, hogy vagy cipelik messzire 8 osztályosba a csemetét vagy egy nagyvárosi alternatív intézménybe adják, mert így lesznek a legjobb lehetőségei. Ez teljesen gátolja azt, hogy az oktatás betöltse azt a társadalmi mobilitási funkciót, amely az egyik alapeleme lenne.
Ha az elavult módszertan és a strukturális gondok nem volnának elegek, akkor még ott van az, hogy rövidesen nem lesz tanár. Most kaptam a hírt, hogy a korábbi angoltanáris csoportomból kevesebb, mint 10 évvel a diplomázás után az utolsó (!) pályán lévő ember is szakmát váltott. A legtöbben el sem tudtak kezdeni a pályán dolgozni, mert egyszerűen Budapesten nem lehrt megélni a fizetésből. Én pályaváltás után 5 évvel kilencszer annyit kerestem, mint a kezdőbérem és nem Izlandon vagy Svájcban, hanem itt, Magyarországon. A pedagógusok fele 50 év feletti, a következő 5 évben a pályán levők közel 30%-a megy nyugdíjba. Több iskolában már most sem tudják megoldani példáu a kémia oktatását, de van, ahol alapfokú nyelvvizsgás ember tanít angolt alsóban.
A felsőoktatásra inkább ki sem térek, amikor vendégprofesszorok voltak nálunk, mindig el voltak hűlve hogy ilyen kiváló emberanyagot ilyen méltatlan külső körülmények között oktatnak itt éhbérért dolgozó doktorált (adott esetben habilitált, nagydoktor vagy akadémikus) emberek.
Szóval igen, akad probléma, de ha nem csinálunk valamit, akkor 10 év múlva már nem nagyon lesz, mert bedől a rendszer tanárhiány okán.
Abban egyettértek hogy a bérezés szánalmasan kevés , ez teljesen jogos.
Máskülönben a te szubjektív véleményed írod, ami nem biztos hogy életszerű és jobb minőségű lenne, mint az un. frontális oktatás.Erre tökéletes példák vannak a nagyvilágon pl az USA ahol mások a strukturális jellegek alapvetően, mégis gyalázatosan rossz kompetencia felmérések születnek.
Az informatikára kitérve meg nem tartom relevánsnak általános iskolába hogy a word avagy paint programoknál bonyolultabb diszciplinákkal ismerkedjenek meg. Hisz akit komolyabban érdekel a téma az úgyis szakosodni fog..
De a mára már elavultnak tünő kvázi történelmi dogmákat, mint a finn-ugor eredet (stb) tényleg jó lenne már reformálni. Elég nevetséges amikor egy 19. Századi Bécsi történeti iskola tanulmányait tekintik a realitás tanainak a 21.században,holott az archeogenetika rendre cáfolja a régebbi bevett tételeket.. :)
@19 Na, például olyanok miatt is fontos lenne a jó oktatás, hogy az emberek megértsék, hogy a nyelvrokonságnak a világon semmi köze a genetikához.
Az informatika mára nem szakosodás kérdése, hanem mindenhol ott van. Mobilappon mutatod be a repjegyedet, CV-t szerkesztesz magadnak, webformon foglalod az időpontot a fodrászhoz, 20 különböző jegykezelési és számlázási rendszert használsz a munkahelyeden ésatöbbi.
A frontális oktatás idejétmúltsága nem szubjektív kérdés, hanem didaktikai evidencia, nyugodtan olvass utána bármilyen kutatásban, ami az elmúlt 30 évben készült. Az USA elég rossz példa, struktuálisan hasonlóan borzasztó, mint a magyar, sőt, sokkal erősebben lejt a pálya a magas minőségű oktatásért fizetni képesek fele, míg a lakosság java messze első világbeli országok színvonala alatti képzéshez fér hozzá.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!