Az igaz, hogyha nemn lenne az üzemanyagáron a literenkénti 120 forintos jövedéki adó és a 27% Áfa, akkor az üzemanyagár literenként 280 forint körül lenne?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10:
Nem tehetnek meg, csak abban az esetben, ha minden mas termek afajat csokkentene. Erre is van EU eloiras. Viszont az afa csokkentes legtobb esetben nem a vegso fogyasztonak, hanem az eladonak kedvezmeny, nem garancia, hogy csokkennek is az arak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Magyarországon még kifejezetten alacsony. EU-s előírás a dolog, és nálunk csak a kötelező minimum van rajta.
De igen, értelemszerűen az adók nélkül jóval alacsonyabb lenne az ára. De a jövedeki termékek lényegében erről szólnak. Ilyen peldául a dohanyáru is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező
Mindig ez a téves hit megy közöttetek ellenzékiek között, hogy ha csökkentenék valamin az adót, akkor majd húúú de sokkal olcsóbb lenne.
Nem lesz.
2015-ben lecsökkentették a nyershús ÁFA tartalmát 27%-ról 5%-ra. Az 22%-os azonnali árcsökkenést kellett volna jelentsen. Nem ez történt. Az árak azonnal emelkedtek a termelőknél és így a kereskedőknél is. Kevesebbe került a hús, de nem 22%-kal és lassan tovább is emelkedett. Annyi maradt meg az ÁFA-csökkentésből - és ez is volt amiért csinálták - hogy a magyar termékek versenyképesebbek lettek, mint a máshonnan behozott hús - és ma már nem arra a húsra kell kitenni a hentesek többségénél hogy magyar, amit itthon termeltek meg, hanem csak azt a néhányat kell jelölniük, ami nem magyar, mert hazai húst árusítanak többnyire a boltok.
Ugyanez volt utána több más alapvető élelmiszerrel is, majd 2019-ben a tejjel is. Mindnél ugyanez ment végig. Ma nem olcsóbb a tej, mint volt 2019-ben, csak a költségvetésbe nem megy be az a 22%-nyi adó belőle.
Az üzemanyag egy olyan kiemelt termék, ahol nagy az adóbevétel és ha ezt elengedik, akkor ugyanaz történik - kevesebb adóbevétel és visszaemelkedő árak. Te nem fizetnél jelentősen kevesebbet érte a tankolásnál, a cégek sem, viszont a költségvetésben nem lenne pénz.
Vagy, ha mondjuk csökkentenék a kutaknál dolgozók járulékait.
Ez is egy részleges megoldás lehetne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!