A 21. században miért kell az elavult jelenléti oktatással vesződni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagyon nem mindegy a korosztály, sem az egyéni igények.
Általános iskolában pl. megkerülhetetlen, kezdve azzal, hogy az önálló tanuláshoz tudni kell olvasni, számítógépet tudatosan, hatékonyan használni, és a különböző tantárgyak tanulásában is "rutint" kell szerezni.
Középiskolában és egyetemen már egy kicsit más a helyzet. Gimiben még a legtöbben igénylik, egyetemen már egyre kevésbé, bár sokan pl. hatékonyabban tudnak tanulócsoportban tanulni.
Nem mindegy az sem, hogy mennyi a gyakorlati oktatás, itt most csak az elméleti anyag átadásról beszélek.
Nálunk egyetemen jó volt az online oktatás, sokkal jobb, mint a jelenléti
- akkor állítottam meg a felvételt, amikor akartam, tehát ha nem értettem valamit, elfáradtam, visszakerestem valamit stb.
- rögtön gépbe jegyzeteltem (én jobban tudok tanulni gépelt szövegből, pedig szép kézírásom van)
Most van 8-9 előadásom egy nap, a 6. óra után már csak azért ülök benn, hogy ráírjam a nevem a katalógusra, a diák egy részét hetekkel később sem töltik fel, az előadásokon meg nem tudok mindent leírni. Plusz utazom kb. 3 órát naponta. Arról nem is szólva, hogy több szabvált azért nem lehetett felvenni, mert azt mondták, nincs elég hely a teremben:(, más termet meg luxus lenne keresni hozzá...
Itt a hétvége, próbálom behozni a heti lemaradást, majd vasárnap hulla fáradtan beesek az ágyba és az egész hét feleslegesen megy majd el és hétvégén fogok tudni megint hatékonyan tanulni. De ez én vagyok, nekem nagyon jól megy az önálló tanulás, sokan nincsenek így ezzel.
(Amúgy semmi kifogásom a jelenléti VALÓDI gyakorlatok, és jelenléti számonkérések ellen, sőt, mert többször is volt technikai problémám online számonkérésen, így ez is egy plusz stressz, de az előadások jelenléti formája tényleg egy rossz vicc. Kényelmetlen és nem hatékony.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"-Általanosban még lehet, de egyetemen lehetne már jelenléti. Fizethetem a drága lakbért, tönkremegyek anyagilag
-A 21. században miért kell az elavult jelenléti oktatással vesződni?
- A jelenléti oktatás is múzeumba való."
Ezekből nem az jött le, hogy arról lenne itt szó azoktól akik a jelenléti ellen érvelnek, hogy csak bizonyos területeken hanem minden területre be kell ezt vezetni. De egyébként nem jó a közeg otthon a tanulásra. A rokonságban van középiskolás meg általános iskolás is. Mind a ketten azt csinálták, hogy beléptek az oktatásra aztán hol a FIFA hol a LOL ment.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ennek egy ennél sokkal banálisabb, ugyanakkor mélyebb oka van.
Mégpedig, hogy az iskola nem csak tanulásra van.
Az iskola a közösségi élet színtere abban a korosztályban. Ott lehet barátkozni, egyáltalán társadalmi életet élni, szociálisan fejlődni, (meg hát csajozni is).
Ha nem lenne jelenléti oktatás, akkor kB mindenki teljesen antiszociális lenne, gyakorlatilag beszélgetni nem tudnának rendesen az emberek. Japánban ez online oktatás nélkül is látszik (eleve zárkózott társadalom), az ottani fiatalok között rengeteg a teljesen bezárkózó, (aminek egy még durvább változata a Hikikomori), és nagyon sok a magányos ember, aki saját zárkózottsága miatt nem is képes nyitni. Borzasztó dolog ez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az iskola a közösségi élet színtere abban a korosztályban. Ott lehet barátkozni, egyáltalán társadalmi életet élni, szociálisan fejlődni, (meg hát csajozni is)." - Ja, ezt pont most mondjátok, a vajai eset után???? Tudom, ritka az ilyen, de azért nem példa nélküli. És rengetegen szenvednek életre szóló lelki sérüléseket az osztályukban.
A tanárok nem nevelnek, legtöbbjük akkor sem ismeri fel az iskolai zaklatást, ha az orra előtt csinálják, de beavatkozni sem mer (meg nem is érdekli). A gyerekek meg nagyon kegyetlenek tudnak lenni egymással. Barátkozni meg igenis lehet osztályon kívül is! A sulin kívül is van élet!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A tanárnak tanítani kell nem nevelni" - ok, de akkor pl. a kicsi gyerekeket engedjék haza 12-13 óra körül, mint régen, és ne kelljen ott r*hadniuk reggeltől késő délutánig. (Ez vonatkozik a kötelező óvodai "NEVELÉSRE" is). Szóval ha a gyerek az iskolában tölti az egész napját, akkor igenis, elvárható, hogy a PEDAGÓGUS (tudom, nagyon elavult kifejezés), NEVELJE is, ne "csak" tanítsa.
A szülő sok helyen be se mehet az iskolába. A szülő nincs ott, hogy lássa mi zajlik, hogy rászóljon stb. A pedagógus az egyetlen felnőtt, aki ott van. Ha ő nem törődik vele, akkor csak nőnek, mint a dudva - amúgy látszik is...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!