Ellenzékiek! A fővárosi dugókról is a kormány tehet?
Imádom, hogy a sok okostojás hibáztatja az önkormányzatot, mert dugó van.
Repüljünk vissza 2018 őszére, egy szép szeptemberi hétfő reggel szerintetek nem volt dugó? Dehogynem. Akkor se lehetett a körúton, vagy éppen a belvárosban normálisan közlekedni.
Nyilván nem menti fel a jelenlegi önkormányzatot, de 3 éve is pontosan ilyen dugók voltak a belvárosban Tarlós alatt.
Azzal egyetértek, hogy a rakpartokat le kell zárni az autós forgalom elől, mert felbecsülhetetlen az, hogy mennyit dobna Budapesten úgy a turistáknak, mint az ottlakóknak az, ha a Római parthoz vagy a Kopaszi gáthoz hasonlóan beköltözne az élet a belvárosi Duna partra is.
De előtte valami alternatíva kellene. Tömegközlekedés nem fejlődött annyit, hogy csúcsidőben gond nélkül ennyi utast elbírjon, arról nem is beszélve, hogy a közbiztonság meg egyre xarabb mindenhol, adónkból fizetett katonák, rendőrök pedig semmit nem tesznek a drogos, várost terrorba tartó nyomorékok ellen.
Parkolni nem lehet, szóval az, hogy külső kerületből/agglomerációból bejössz autóval, és azt leteszed valahova, az nem játszik.
Bicikliút fejlesztésre szánt pénzeket a mostani és az előző városvezetés karöltve lopta el, az AutoCAD-ben 1 millió forint/térképre felbaxott egyenes vonal tervekkel elkészültek ezek a csodás bicikiutak, amik a 6 sávos út közepén mennek, mellékutakról nem is hallottak a tervezők, és azt meg teljesen normálisnak gondolják, hogy az 50 km/h-s autó út és bicikliút lámpa nélkül keresztül baxódjon egymáson...
10 Pontosan, évente 20 ezerrel nő az asztmás betegek száma Magyarországon, a túlságosan szennyezett levegő miatt. Mindannyiunk érdeke a levegő szennyezettségének csökkentése.
"rengeteg járda annyira le lett szűkítve, hogy gyalogosan kényelmetlen rajtuk közlekedni", pontosan, annyira szűkek a járdák, hogy a szembejövő járókelőknek gyakran kell egymást kerülgetniük, hogy el tudjanak férni, gyakran lapjával elfordulva sikerül csak ez. Ez roppant zavaró. Ezeket a városokat egyszerűen nem ekkora autós forgalomra tervezték annak idején. Sok utcát lehetne sétálóutcává átalakítani.
Karácsony tehet róla, hogy megígérte a dugódíjat a kampányban, de gyáva bevezetni.
Ha elveszti az (elő)választást és nem kell kampányolnia, talán megjön az esze és megteszi, amit kell.
Ha meg véletlenül nyerne, akkor úgyis új főpolgármester lesz.
Bizony, a Fidesz a Felelős, ha úgy tetszik, Orbán-Tarlós páros.
Orbán tette fizetőssé az M0-t
Orbán nem fejezte be az M0-t három ciklus kétharmad alatt, pedig a kiemeltstratégiai beruházás törvény pont az ilyesmire való.
Orbánék cseszték el a Deák híd felújítását, kihagyva a pályázatból korábban a saruzást, ezért most újra kellett felújítani a hidat, korlátozni rajta a forgalmat, ami miatt az M0-s környékéről is a város belseje felé kerültek még akkor is, ha csak a Duna túlpartjára akartak menni.
Tarlós nem újította fel a Lánchídat, holott úgy tervezte, hogy 2019-re már végez is vele
Tarlós nem újította fel a 3-as metrót, holott úgy volt, hogy 2019-re már rég végez vele. Emiatt metrópótlók járnak, ami miatt buszsávok vannak.
Úgyanez vonatkozik a Blaha Lujza tér felújítására is és a rakpart felújítására is.
Orbán nem ad elég közpénzt Budapestnek a közlekedésfeljesztésre betartva ezzel azt az ígéretét, amivel megzsarolták a szavazópolgárokat.
Ezen felül az autók támogatása miatt is jóval több autó van a fővárosban és az agglomerációban.
A dugóhelyzet súlyossága egyébként kb. 10%-kal rosszabb, mint két évvel ezelőtt, tehát nem olyan hú de nagy az eltérés. Viszont tavaly a COVID miatt gyakorlatilag nem volt, másfelől most a Fidesz milliókat költ a dugóhisztire. Ebből a pénzből akár adományozhattak volna minimum egy vadi új buszt, az legalább hasznos lett volna, és tettek volna a dugó ellen - Orbán és Tarlós helyett is.
"#14 A dugódíjat megígérte, és meg is akarta tartani, de Orbán törvényben tiltotta. "
"Karácsony Gergely főpolgármester-jelölti programjában azt ígérte, hogy ideiglenesen bevezetné Budapesten a dugódíjat, amelynek sorsáról a próbaidőszak után népszavazáson dönthetnének a fővárosiak. "
Nem kéne olyat ígérni, amit törvényt tilt és akkor nem kéne számonkérni a betartását.
Ha tudom, hogy valamit törvény tilt, azt nem ígérem meg. Ez lenne az alap.
Másrészt a kormány megmondta, hogy hajlandó a törvényt módosítani.
Miért ne lenne az, hogy támogassa Karácsonyt abban, hogy magára haragítsa az autósokat.
De még a megválasztás után is ezt nyilatkozták:
2019.11.19:
"Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén."
Aztán a levegő munkacsoport javaslatára idén már ez volt a válasz, hogy ebben a ciklusban nem lesz bevezetve.
Ezek a tények. Ha lepontozzátok, akkor is.
"Óriási károkat okoz a budapestieknek a hatalmas gépjárműközlekedés. Jelentősen hozzájárul a fővárosi rossz levegőhöz, ami miatt évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 000 megbetegedés történik. Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza."
#18
"Nem kéne olyat ígérni, amit törvényt tilt és akkor nem kéne számonkérni a betartását.
Ha tudom, hogy valamit törvény tilt, azt nem ígérem meg. Ez lenne az alap."
Nem kéne ostobaságot írni.
A törvényt a COVID kapcsán hozta Orbán, COVID meg még nem volt akkor, amikor Karácsony meghirdette a programját.
"Másrészt a kormány megmondta, hogy hajlandó a törvényt módosítani.
Miért ne lenne az, hogy támogassa Karácsonyt abban, hogy magára haragítsa az autósokat."
Nosza rajta!
"Aztán a levegő munkacsoport javaslatára idén már ez volt a válasz, hogy ebben a ciklusban nem lesz bevezetve."
Nem egészen. Az lett, hogy ebben az évben megmondja, hogy hogyan korlátozzák a dízeljárműveket Budapesten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!