Ellenzékiek! A fővárosi dugókról is a kormány tehet?
Szerintem ahol el van rontva:
-Fizetőssé tették az M0-t
-Nincs bezárva a körgyűrű egy nyamvadt híd miatt, amit több mint 10 éve nem képesek befejezni
-Eltolt városfejlesztési terv, bár valójában nem is volt ilyen egységes terv. Az autópályakat mind a város szívéből vezették ki, természetes lett, hogy ife terelődött a tranzitforgalom is, pluszásd az elsőt, fizetős M0.
Ki ajánlotta a (nagy)családosoknak az autóvásárlási kedvezményt?
Igy nézve:IGEN! 😂😂😂
Az elmúlt 20-30 évben teljesen rossz közlekedéspolitikát folytatott a fővárosi városvezetés, párttól függetlenül. Rengeteg utat kiszélesítettek, ami kontraintuitív módon nem csökkenti, hanem növeli a dugók számát és súlyosságát, közben a közösségi közlekedés továbbra is elavult. Nincs egy rendes könnyűvasút vagy BRT-s megoldás, nincsen rendes hibrid közlekedés, nincsenek P+R megoldások. A géppark elavult, a személyzet túlterhelt és alulképzett (itt nem csak a sofőrökre, hanem a karbantartókra is gondolok).
Annak ellenére, hogy a pesti oldal földrajzi adottságai szinte tökéletesek a biciklizéshez, a bicajos infrastruktúra katasztrofális, száz évvel le van maradva a nyugati városokhoz képest. A többsávos utak nagy részét le kellene szűkíteni, és bicikliutakat építeni a külső sávra, ez a megoldás sok helyen (pl. Koppenhágában) csökkentette a dugók számát és súlyosságát.
6: De a tiszta levegőhöz és csendes környezethez mindenkinek joga van. Rengeted ember idő előtti halálhoz vezet a szennyezett levegő. Budapest évről-évre átlépi az uniós országokban használt határértéket. Az közlekedés átalakítását már régen meg kellett volna kezdeni, hogy mihamarabb élhetőbb lehessen Budapest. Az utak túlterheltek, már nem bírnak el ekkora forgalmat, ezért alakulnak ki a dugók. Egyszerűen túl sok az autó. Szélesíteni és új sávokat nyitni már nincs is lehetőség. A belvárosban rengeteg járda annyira le lett szűkítve, hogy gyalogosan kényelmetlen rajtuk közlekedni. Könnyen belátható a jelenlegi tendencia mellett átalakítás nélkül csak rosszabb lehet a helyzet. A megoldás egyértelműen a szokások átalakítása, azaz a környezetbarátabb közlekedési módok népszerűsítése és vonzóbbá tétele.
Karácsony Gergely szerintem csak azt teszi, amit muszáj ebben a helyzetben. Bárki más lenne a főpolgármester neki is muszáj lett volna hasonló átalakítást eszközölnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!