Támogatnád, hogy az állam bevezesse az iskolában a kötelező vita órákat/foglalkozásokat?
Figyelt kérdés
Röviden azért, hogy javítsuk az országban hanyatló vagy konkrétan már nemlétező vitakultúrát.2021. júl. 13. 14:19
11/23 A kérdező kommentje:
#9 Milyen volt?
2021. júl. 13. 15:19
12/23 anonim válasza:
9-es válaszoló, örülj neki, de nem ez a jellemző, sem középiskolákban, sem BA képzésen. Az első számú prioritás a mai napig a tankönyv, vagy a tanár által leadott információ hűséges visszabüfizése. Az eredmény egy halom biorobot, aki kitűnően fel tudja mondani azt, amit egyszer valaki már megfogalmazott (feltehetően olyan valaki, akinek olyan tanárai voltak, mint neked), de önálló vélemény terén kenterbe veri bármelyik random német tizenéves. Nem azért, mert annyival intelligensebb lenne, hanem kreatív megoldásokra ösztönzik, még akkor is, ha nem minden megoldása lesz nyerő.
13/23 anonim válasza:
Megnőne az iskolai bunyók száma, főleg az iparikban. Ipariban egy vitaórát, a késelésóra követne kint az utcán....
14/23 anonim válasza:
Ez sem normális, hogy itt a válaszadók egy része, azt feltételezi, hogy a vita az egyenlő a veszekedéssel. Nulla a vitakultúránk, az érvelésről nem is beszélve. Nem ismerjük az érvelési hibákat, inkább személyeskedünk helyette egy sort és meg van oldva. Nagyon támogatandó lenne, hogy tudjunk vitázni, nem vitatkozni vagy veszekedni.
15/23 anonim válasza:
Van ilyen most is, benne van bizonyos tantárgyak tantervében, meg a "szent NAT-ban" is. Az más kérdés, hogy az adott pedagógus foglalkozik-e ezzel.
16/23 anonim válasza:
"Középiskolába, és egyetemen is volt nekem, vita órám."
És szidástan?
17/23 anonim válasza:
#14
De egy tekintélyelvű osztályban szerinted a kis stréber, ha egy vita során kioktatná a menőgyereket, utána a gyengébbik mit kapna?
A strébert nem pejoratív értelemben értettem. Az iskolákban sok a gorilla, az elkényeztetett idióta, akikkel ha az okosak leállnának vitázni, majd kapnának az erősebbektől. Ellehet játszani ezzel a gondolattal, csak amíg a szülők majmokat nevelnek gyerekek helyett, ez nem lesz lehetséges. Előbb a szülőket kéne kitanítani arra, hogy értelmes gyerekeket neveljenek, akik érdemesek a vitára.
18/23 anonim válasza:
#11 jó volt közép suliban 4 of órát szántak rá, és nem lehetet szabadon választót témában vitázni. Egyetemen (közgáz) ott sokkal jobb volt, féléves tantárgy volt, kéthetente volt óra, a tanórákon megtanultunk érvelni, manipulálni, megtanultuk a vita szabályait, és vizsga időszakban, vizsgáztunk belőle, a vizsga úgy nézet ki, hogy két ember vitázót egy szabadon választót témában. Bármilyen kényes, vagy nem kényes témát lehetet választani.
19/23 anonim válasza:
Ezért kellene elsősorban először a tanárokat ezen a téren továbbképezni. Azt hiszed, külföldön nincsenek nullás IQ-jú gorillák az osztályban? Dehogyis nem. A különbség az az, hogy a tanár pontosan tudja, hogy hol kell közbelépnie, és úgy terelni a vitát, hogy a közelébe se kerüljön az elfajulásnak. Ez nem arról szól, h felvetsz egy kellően szaftos témát, aztán lesz ami lesz, ezt pankrációnak hívják, nem vita órának. A vitának végig van egy moderátora, aki egy másodpercre sem engedi ki a kezéből a gyeplőt. Ez persze egyrészt baromi fáradalmas, másrészt speciális tudást is igényel, persze hogy egyszerűbb automatára kapcsolni, és azt ontani magadból, amit 20 éve ontasz minden egyes 10. osztályos történelem óra keretei között. Ezért is írtam, hogy amíg a körülmények nem adottak ahhoz, hogy ez minden tantárgy szerves része legyen, kell egy külön ilyen óra, külön erre specializálódott tanárral. Aztán ha kitanítottak 2-3 évfolyamnyi pályakezdőt új tanítási koncepciókkal, akkor el lehet kezdeni lassan integrálni az egész elvet a hagyományos tananyagba, és akkor szépen lassan fölöslegessé válik a külön vita óra. Ehhez viszont tényleg a teljes pedagógus képzést kell megreformálni, addig, amíg max érdekességként hallanak ilyen alternatív tanítási technikákról, veszett fejsze nyele az egész.
20/23 anonim válasza:
Nem lenne rossz, főleg akkor, ha mellette a kritikus gondolkodás, az információelemzés és az értő olvasás is hangsúlyt kapna végre. Nem ez a legfontosabb teendőnk, de egy teljes oktatási reformba beleférne. A jelenlegi rendszerben viszont nem terhelném még ezzel is a diákokat, úgy látom, van elég bajuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!