Támogatnád, hogy az állam bevezesse az iskolában a kötelező vita órákat/foglalkozásokat?
Jó lenne, csak éppen az elmúlt évek követelései vezettek oda, hogy CSÖKKENT a tanórák száma és még azt sem lehet tanítani a diákoknak amire amúgy eddig is nagy szükségük lett volna.
Egy új tárgy vagy foglalkozás kötelező bevezetése azzal járna hogy vagy megint nőne vele a diákok terhelése, vagy ki kellene venni valami mást, amikor már most is kevés az idő mindenre. Mi kerüljön ki cserébe?
#1 Nincs kötelező hittan.
Etika óra van és helyette lehet választani annak aki azt akarja, a Hit és erkölcstan órát.
Egy konkrét vita órának több hátránya lenne mint előnye. Olyan sebeket ejtenének egymáson a gyerekek, amik túl mutatnának az adott tanórán és esetenként kontrollálhatatlan következményekkel járnának. Abúzus, kiközösítés, fizikai konfliktus, stb.
Etika órán lehetne tanítani vitatkozás módszertant. Hogyan érvelj, ellenérvelj, magyarázz és, hogy fogadd el, ha a másiknak más a véleménye .... nemellett elnézve a Facebook-os kommenteket a helyesírásra és a fogalmazásra is nagyon erősen rá kellene feküdni.
De még mennyire, hogy bevezetném. Nem csak a nemlétező vitakultúra miatt, hanem azért is, mert van szóbeli megmérettetés. Ezek után meg csodálkozunk, hogy felnőtt emberek csak hebegnek habognak, ha véletlenül meg kell szólalni valahol. Mégis mi a franctól tudnának kerek, értelmes mondatokban beszélni, ha ehhez nincsenek hozzászokva, és nem is tanították nekik?
Arról nem beszélve, hogy Kelet-Európában még mindig nem divat, hogy szavakba foglald a véleményedet. Mi több, kis kortól fogva arra vannak trenírozva a gyerekek, hogy a tanárnak/szülőnek/ főnöknek mindig igaza van, ha véletlenül lenne véleménye, azt feltétlenül tartsa meg magának, máskülönben büntetés várható. Nyugat- európai egyetemen tanulok, és a mai napig az egyik legnagyobb kihívás, hogy ELVÁRÁS a tények mellett a saját vélemény ismertetése, ütköztetése és megvédése. Egy merő rémálom, amikor felém fordul a tanár, és megkérdezi: “ Ön mit gondol?” És úgy veszem észre, hogy ez nem csak nekem rémálom, hanem szinte minden kelet-európai hallgatónak. A nyugatiak meg csípőből, 5-10 percen keresztül fejtik ki az egyáltalán nem hülye meglátásaikat.
Na ezt lehet kitűnően gyakoroltatni a vita-foglalkozásokkal. Az ideális persze az lenne, ha ez minden tantárgy szerves része lenne, de amíg ez nem kivitelezhető, egy külön tantárgy bevezetése a megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!