Miért hiszik hogy ennyire rossz a magyar oktatási rendszert?
Szóval, ha három évvel ezelőtt kérdezi meg valaki tőlem, érettséginél, akkor kiröhögtem volna, hogy "Te nem jártál suliba h nem tudod?"
És persze, amikor benne voltam nagyon kellemetlennek éreztem, bár nem volt akkor sem megerőltető. De azóta külföldön tanulok egyetemen (Anglia), és brutális látni h milyen hiányosságok vannak. A törit teljesen elferdítve tanítják. A gyarmatosítás le van tudva annak hogy "etikettet tanítottak a barbároknak", vesztes csatákról nem tanulnak, ahogy a háborús bűnökről sem. Hacsak nem matek szakos valaki, brutál hiányosságok vannak. De amúgy is minden tantárgyból. Ami pedig szakos tantárgy, abban pedig (legalábbis a sajátomon belül) semmivel sem tudtak többet mint én, kb. ugyanaz a szint volt amikor kijöttem.
Otthon sem tökéletes, mert ha jó középsuliba kerülsz, messze jutsz, ha rosszba, akkor szar lesz, de egyszerűen bennem egy világ omlott annó össze 3 éve, mert otthon meg mindenki a nyugati oktatással példálózott.
Na, egyrészt nem lepődök meg azon, hogy a politika kategóriában egy csomó "buktam ebből, abból" ember van, nagyon látszik a színvonalon, duh.
Azért tanulsz matekot, meg mindent is, mert például 6 évesen, esetleg amikor mész középiskolába 14 évesen még alig körvonalazódik, hogy mi leszel, ha nagy leszel sőt, akár sokkal később is változhat minden.
#18
Én se voltam jó tanuló középiskolában sőt, a vége felé azon rugózott az agyam, hogy melyik OKJ-t vállaljam be, azóta a második mérnöki bsc képzésem végét taposom.
Megsúgom azt is, hogy az IQ szinted senkit sem érdekel, és semmit nem jelent. Hülye vagy matekból. Ez kb. olyan, mint az "én humán beállítottságú vagyok", ami lefordítva magyarra a hülye vagyok matekból szinonímája. Mivel nem az lesz humán beállítottságú aki hülye matekból, hanem aki jól tud rajzolni már elég fiatalon, vagy zenél, vagy fest és ebből kiemelkedő, és semmi párhuzam sincs e-között és a matekjegy között.
Ha ennyire nem ment a középiskola se, veled voltak problémák. De nem baj, nem kell mindenkinek okosnak lenni.
"Ebből most az következik hogy vagy ennyire megbízhatatlan az iq teszt vagy pedig..."
A mensa iq tesztjén értem el ezt az eredményt.
"Egy másodfokú egyenlet nem egy nagy dolog. Megjegyzel 1 darab képletet és ennyi. Még levezetned sem kell. SŐT! Még megjegyezned sem kell, mert használhatsz függvénytáblát érettségin!"
Itt nem arról van szó, hogy kis vagy nagy dolog e, hanem hogy semmi értelme nincs, semmilyen hasznát nem veszed az életben. Ráadásul az emberek többségét nem gondolkodni tanítja meg, ahogy te hiszed, hanem csak egyszerűen bemagolják a tételt, és ennyi. A gondolatok elismétlése és a gondolkodás között elég nagy a különbség. Az oktatási rendszer a gondolatok elismétlésére fekteti a hangsúlyt, nem arra, hogy megtanítsa az embereket gondolkodni. Még a matematika is.
"Bocs, de ha nem tudsz behelyettesíteni 3 számot egy képletbe, akkor nem érdemelsz érettségit, még a hihetetlen 122 iq-dal sem..."
Bárki be tud helyettesíteni 3 számot egy képletbe, még egy óvodás is. Csak épp mi értelme van? Mondj már egy példát az életedből, amikor hasznát vetted ennek.
"Bárki be tud helyettesíteni 3 számot egy képletbe, még egy óvodás is. Csak épp mi értelme van? Mondj már egy példát az életedből, amikor hasznát vetted ennek."
Hm.. de te mégis megbuktál matekból... kétszer...
Amúgy mi értelme van?
-sportban tudod használni ívszámításra
-szökőkút és hídtervezés
-elektronikában
-stb.
Értem. Tehát mivel te képtelen voltál azt megtanulni, amit egy "óvodás" is képes, ezért értelmetlen és nem kéne tanítani.
Egyébként volt már dolgom mensa, meg egyéb iq tesztekkel is, és mensa tagokkal is, hidd el, az iq nem számít semmit. Nem attól intelligens valaki. Viszont aki bukik matekból, az gáz. Pláne kétszer. Ha nem érsz el egy szintet akkor ne a palánkot akard már lejebb vetetni.
"Hm.. de te mégis megbuktál matekból... kétszer..."
Hát igen, mert már gyerekként is teljesen értelmetlennek láttam, hogy bemagoljam azt a sok baromságot, amire soha nem lesz szükségem, és ami ráadásul egyáltalán nem is érdekel. Ami nem érdekel, arra nem tudok odafigyelni. Kínszenvedés volt végigülni a matekórákat.
Az oktatási rendszernek arról kéne szólnia, hogy a segítsen kibontakoztatni a bennük rejlő képességeket, nem pedig arról, hogy egységesen ráerőszakolja minden gyerekre ugyanazt a tantervet, és robotszerűen bemagoltassa ugyanazokat a gondolatokat. A magyar oktatási rendszer egy robotképző, megöli belül az embert. Én személy szerint a földig rombolnám az egészet, és alapjaiból tervezném újra, hogy ember barát legyen.
De jó is vót' az, amikó' nem kellett az gyerkőcöknek az iskolába' mennie mer' akkó' lehetett dógozni a fődeken és nem kellett az csúnya gonosz mátekot meg másodegyenleteket csinányi.
De tényleg, ha neked nincs haszna a másodfokú egyenleteknek, akkor nem is kell őket megtanulnod, és azt is tetted. Jó vagy te valami segédmunkásnak, szakmunkásnak, vagy szalag mellé, zsákot pakolni stb. vagy bölcsésznek, büfébe. Nem is értem, hogy azok, akik nem terveznek semmi komoly egyetemet, végzettséget, amiből meg lehet élni (műszaki, természettudományok, ügyvéd stb.), mégis miért erőltetik a gimnáziumot?
"Hát igen, mert már gyerekként is teljesen értelmetlennek láttam, hogy bemagoljam azt a sok baromságot, amire soha nem lesz szükségem, és ami ráadásul egyáltalán nem is érdekel. Ami nem érdekel, arra nem tudok odafigyelni. Kínszenvedés volt végigülni a matekórákat."
"Bárki be tud helyettesíteni 3 számot egy képletbe, még egy óvodás is."
De, de, de, akkor hogy buktál meg? Vagy azt állítod hogy egy óvodás szintjén sem vagy?
Amúgy ki beszélt magolásról? Mint mondtam használhatsz függvénytáblát. Ja, bocs, igen, a betűket valóban be kell magolni.
"Az oktatási rendszernek arról kéne szólnia, hogy a segítsen kibontakoztatni a bennük rejlő képességeket, nem pedig arról, hogy egységesen ráerőszakolja minden gyerekre ugyanazt a tantervet, és robotszerűen bemagoltassa ugyanazokat a gondolatokat. A magyar oktatási rendszer egy robotképző, megöli belül az embert. Én személy szerint a földig rombolnám az egészet, és alapjaiból tervezném újra, hogy ember barát legyen."
Értem. Nem ment, ezért ahelyett hogy elismered hogy nem ehhez van adottságod, inkább pusztuljon a rendszer. Kiváló meglátás.
Szabad megkérdeznem mi lett a foglalkozásod végül? Oly kíváncsi vagyok hogy a megnem értett zsenik merre mennek az életben manapság!
Szerintetek ez alapján jó a magyar oktatás?
Én 22 vagyok, egyetemre járok és már most sem tudnám felidézni hogy a jóistenbe kell megoldani egy másodfokú egyenletet. Most lehet jönni hogy így úgy szégyen de nem érdekel ahogy akkor se érdekelt az egész. Megtanultam, leérettségiztem matekból 69 pontra aztán annyi. Hiába akarjátok bemesélni, érdektelen dolgot bemagoltatni totál felesleges mert nem profitál belőle az ember semmit, mivel 5 perccel azután hogy nem terrorizálnak vele el is felejti az ember.
Sajnos a matek nem fejleszti a gondolkodást csak és kizárólag magolni tanít. Én volt hogy megoldottam egy feladatot csak nem úgy ahogy az adott formula szerint kellett volna=0 pont. Hol segít ez a gondolkodáson? Egyébként a matek az egy dolog. De az hogy kémiával meg fizikával kellett még 11.ben szórakozni az nevetséges. Az a baj hogy a jelenlegi oktatási rendszer nem a jó képességeket jutalmazza, hanem szinte csak a seggelést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!