Miért hiszik hogy ennyire rossz a magyar oktatási rendszert?
Szóval, ha három évvel ezelőtt kérdezi meg valaki tőlem, érettséginél, akkor kiröhögtem volna, hogy "Te nem jártál suliba h nem tudod?"
És persze, amikor benne voltam nagyon kellemetlennek éreztem, bár nem volt akkor sem megerőltető. De azóta külföldön tanulok egyetemen (Anglia), és brutális látni h milyen hiányosságok vannak. A törit teljesen elferdítve tanítják. A gyarmatosítás le van tudva annak hogy "etikettet tanítottak a barbároknak", vesztes csatákról nem tanulnak, ahogy a háborús bűnökről sem. Hacsak nem matek szakos valaki, brutál hiányosságok vannak. De amúgy is minden tantárgyból. Ami pedig szakos tantárgy, abban pedig (legalábbis a sajátomon belül) semmivel sem tudtak többet mint én, kb. ugyanaz a szint volt amikor kijöttem.
Otthon sem tökéletes, mert ha jó középsuliba kerülsz, messze jutsz, ha rosszba, akkor szar lesz, de egyszerűen bennem egy világ omlott annó össze 3 éve, mert otthon meg mindenki a nyugati oktatással példálózott.
Egyetértek abban, hogy sok felesleges dolgot tanít az iskola, és ráadásul nagyon nem hatékony módon. Én pl epiteszmernokkent dolgozom 10 éve, de a négy alapmuveleten kívül semmire nincs szükségem matematikából. Még egy nyamvadt szogfuggvenyre sem. Ehhez képest integralokat tanultam meg levezetni.
Ha rajtam állna, csak olyan dolgokból allna az általános és kozepiskolai oktatás, amit a mindennapi életben használ az ember. Másodfokú egyenlet nem lenne, de THM és villanyszámla igen. Információ elmélet helyett adatvédelem a közösségi médiában. Egyszikuek és ketszikuek helyett biologia oran a zöldségek feldolgozási lehetőségei. Kislabdahajitas helyett kresz óra biciklivel.
Itt tényleg sok olyan témakör van túllihegve, amelyből az iskolát elvégzők 97 %-a soha többé, sehol, semmit nem profitálhat. Semmit nem lehet kezdeni olyan ismeretekkel, hogy (pl.) a Petőfinek hány nője volt és kikkel, hol, meddig, melyik ágyban hempergett. Érdemben azzal se lehet sok mindent kezdeni, hogy 650, vagy 759,6 verse volt, - a lőtéri kutyát nem érdekli, csak néhány olyan embert, aki azt gondolja, hogy a kulturáltság buta statisztikákban mérhető ismeretanyag. Pl. főzni a mai napig nem tudok, - sokkal hasznosabb, a hétköznapi életbe lényegesen jobban hasznosítható és beleilleszthető ismeretanyag ez, mint hogy a Seggszpír megalapította a 17. század végén a Globus Konzervgyárat. A problémát tovább erősíti, hogy ezek az ismeretanyagok a haszontalanságukon túl elvártságukat tekintve igen csak egyoldalúak. -Kérdezz meg egy angolt, hogy mit tud a magyar irodalomról vagy történelemről! Én elhiszem, hogy ebből a semmitmondó tudományoskodásból n ember jól eléldegél, de ebből - rajtuk kívül - senkinek, semmilyen érdemi haszna nincs. Az sem életszerű, hogy attól lesz valaki "hasznos", ill. jó tagja egy társadalomnak, ha minél több FELESLEGES akadályt elé gördítve sikerül átverekednie magát addig az egyszerű célig, hogy rabszolgaként dolgozhat valamelyik rabszolgatartónak itt Magyarországon. Nem tudom, miért kell idegen nyelvvel - és hasonlókkal - szadizni olyan embereket tömegesen, akik már suhanc korukban tudják, hogy (pl.) pékek, kőművesek, vagy rovarirtók akarnak lenni, - miért nem lehet meghagyni nekik a döntést, hogy óhajtanak-e idegen nyelv ismeretre szert tenni vagy sem. Nem értem, miért XXVIII. rangú állampolgár az aki nem hajlandó ilyesmire!
Amit ma oktatásnak hívnak itt, az - százalékos arányát tekintve - eléggé haszontalan, teljesen felesleges akadályokat gördítenek az emberek elé csak azért, hogy dolgozhassanak, adózhassanak.
Olyan dolgokat sulykolnak bele az emberekbe, amelyek csak olyan dologra jók, mint az időt húzni, pénzt, energiát pazarolni, buta, semmit mondó statisztikákat számonkérni és hasonlókat - szemben azzal, hogy gondot okoz rengeteg fiatalnak a saját anyanyelvén gördülékenyen, összefüggően kommunikálni más emberekkel, helyesen írni, vagy felkészülni az élet alapvető dolgaira.
Nem érdekel, hogy lepontoztok, - kitartok amellett, hogy igenis sok olyan dolog van, amit tudniuk illene a diákoknak az iskolából kikerülve és sok olyan felesleges dologgal cseszegetik őket, aminek az életben soha többé nem veszik a hasznát.
#34: Szívemből szóltál abszolút, kivéve a nyelvoktatassal kapcsolatban, azt hasznosnak tartom.
- Pont a nyelvtudás segíthet abban, hogy az ember ne rabszolgaként dolgozzon később
- Ma már nagyon nagyon kevés szakma van, amit az ember srác korában kiválaszt, és haláláig változatlan. Nyelvtudas nélkül nehezebb a szakmai fejlődést nyomonkovetni.
- A mindennapi életben is hasznos: utazaskor, online információ kereseskor, de akár még a filmek is jobbak eredeti nyelven, szinkron nélkül.
- Ha az ember nem beszél más nyelvet, akkor kizárólag a magyar nyelvű sajtóból tud tájékozódni a világról. Ez pedig csőlatast okoz, minden aktualpolitikai nyalveres nelkul is.
#36: Szerintem is egy alapmuveltseg átadása a közoktatás feladata, de véleményem szerint pont ebben bukik el. Hogyan valna alapmuveltsegge, ha az ember szinte azonnal elfelejti az adott ismeretet? Az, hogy a tananyag 90 %-at elfelejtjük két dolgot bizonyít: egyrészt soha többet nem használjuk, másrészt nagyon nem hatékony az átadása (ha élmény kapcsolódna hozzá, megjegyeznenk akkor is, ha nem használjuk).
Az agyunkat pedig olyannal is fejleszthetnenk, amire később szükségünk van.
Kérlek, ne ertsd félre, nem a lustaság beszél belőlem, egészen érettségiig mindenhol evfolyamelso voltam. Megtanultam az anyagot, ha meg kellett.
Ráadásul ez nem csupán az én véleményem, Vekerdy Tamás gyermekpszichologus rendkívül ékesen beszél és ír a közoktatás kritikajarol. Az ő esetében pedig végképp nem mondhatjuk, hogy csak egy rossz tanuló sirankozik (:
,,Általában a rossz, meg a közepes tanulók szoktak sírni a sok "szükségtelen tananyag" miatt, de miattuk meg minek csökkenteni az elvárásokat? Kutyát nem érdekel a véleményük. Közben meg minden agymunka fejleszti az elmét, így nincs is "felesleges tananyag". Meg azért nem árt egy kis fegyelem és egy kis önuralom sem."
Igazi kádárista süketelés aminek se füle se farka. A többség gondolja az anyag jórészét feleslegesnek, nem a közepes tanulók. Igazából azok a gyökér kockák vannak kisebbségben akiket a világon semmi se érdekel igazán, éppen ezért tudnak akármit droid módjára beseggelni. Az meg hogy kínlódsz egy baromsággal nem fejleszti a gondolkodást az ilyen hülyeségeket nem tudom honnan szedik az emberek. A magolás nem fejleszt semmit, de legalább jó mert szenvednek a mocskos a fiatalok! Amúgy meg a közoktatás nem arra való hogy a tanulókat kínozzák, hanem hogy hasznos tudást adjanak át. Pontosan amiatt az idióta kisebbség miatt szopik mindenki aki 14-15 évesen még mindig nem tudja mit kezdjen magával. Na az ő véleményük az ami a kutyát nem érdekli! Ez a fegyelemduma meg tipikus proli szöveg. Ennyi erővel azt is lehetne mondani hogy menjenek a földre kapálni, vagy sorkatonának. Mondjuk még ezeknek is több értelme lenne mint a kovalens kötéssél szórakozni.
#39
Te vagy szerencsétlen hogy annyi az örömöd van az életben hogy tanulhatod a sok érdektelen marhaságot! Az ilyen élettelen megkeseredett hülyék szokták állandóan verni a nyálukat hogy milyen jó egésznap seggelni meg hogy a senkiházi fiatalok kínlódjanak csak. Gratulálok az ismerőseidhez annyit még te is elértél hogy ismersz valakit😄
Mellesleg hol releváns ez? Attól még a felesleges hülyeség, hülyeség marad hogy valaki mérnök lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!