Miért nem örülnek a diákok, hogy visszakaphatják a méltóságteljes, egészséges diákéletet, miért lázadoznak, hogy nem akarnak iskolába menni?
8: Elmondom, mit kaptok vissza:
- A normális oktatást (ami egy nagy rakás trágya, de még mindig jobb, mint az online változata).
- Emlékeket. A mai napig nem felejtem, mennyit ökörködtünk a többiekkel szünetekben, órákon, néha még a tanár is beszállt a maga módján.
- Kelhettek ismét korábban. Hülyén néz ki, hogy ezt pozitívumként hozom fel, de ezt majd akkor fogod megérteni, mikor 3:30-kor csörögni fog a vekker, hogy vár a délelőttös műszak.
- Igazságot. Nem ismerlek, épp ezért feltételezem rólad, hogy az online oktatás alatt nem csaltál, és nem írattad meg a szüleiddel a dolgozataidat. Viszont ezt sok más diák nem mondhatja el magáról. Gondolom neked sem esik jól, hogy amiért te saját magad megküzdesz, azt másnak a segge alá tolják, és ennek sosem lesz retorziója.
Egyébként nem csak ti, diákok vagytok a világon, hanem a szüleitek is, akiknek amúgy is épp elég bajuk van azzal, hogy zavartalan életetek legyen. Most még az is a nyakukba szakadt, hogy mindig legyen valaki otthon a fiatalabb diáktársaitokkal, mert a kora miatt egyedül még nem maradhat otthon.
"Ugy-e te nem vagy diák?"
De igen, diák vagyok, szóval látom mi megy. Csak lusták, nem akarnak suliba menni
Én már egyetemista vagyok. A hallgatók kétharmada külföldi. Itthon nem kaphatnak oltást, de haza sem mehetnek érte, mert ki tudja, lehet, hogy azt mondják, 2-3 nap múlva be kell menni gyakorlatra - meg hát otthon sem kapnának csettintésre. (Ősszel ezt úgy játszották el, hogy délután 5-kor szóltak, hogy ennyi volt a rektori szünet, másnap reggel 8-kor gyakorlat.) A sokszor 3-4 órás "gyakorlatokon" úgy ülünk / állunk egymás mellett, hogy a vállaink összeérnek. Egyrészt a "gyakorlat" is sokszor igazából csak előadás, máskor meg 25-50-en állunk körbe egy-két asztalt, tehát sajnos még többet is látunk, ha feltöltenek egy videót.
Ott van az utazás is, ami alsó hangon is 3 óra nekem, meg az, hogy akkor a kolit is meg kell nyitni, ahol a járvány eleje óta folyton voltak megbetegedések (amikor még nyitva volt), ami nem is csoda, összezárnak több száz fiatalt, akik ráadásul hetente körbevonatozzák az országot.
Oltásnak a közelébe sem jutottam még, miközben egyre gyakrabban van itthon is huszonéves halott, a posztcovid szindrómáról nem is szólva. Se meghalni nem akarok, se fél tüdővel vagy károsodott szívizommal élni. Amúgy én itthon vagyok, nem császkálok sehova, és nem vagyok egyedül ezzel. Még többet is tanulok, mint a jelenléti rendszerben.
#12
Egyáltalán nem tudok veled egyetérteni.
A normális oktatásról:
Idén érettségizek, vagyis a május tizedikei nyitás már semmit nem jelent. Az utolsó évemet szinten teljesen online töltöttem. Közelébe se ér a jelenléti oktatásnak, írom ezt úgy, hogy nálam a tanárok szinte mindent beletettek abba, hogy az online oktatás is a lehető legigényesebb legyen. A többi diák kapcsán pedig szerinted számít az az egy hónap? Nem, nem fog sokat jelenteni.
Az élményekről:
Mint írtam, a végzős évem gyakorlatilag semmi. Se szalagavató, se szerenád, se osztálykirándulás, se osztályprogramok. Személy szerint nekem Erasmus+om se lesz, ráadásul az évfolyamból szinte mindenki jelentkezett a kormány által hirdetett két hetes külföldi nyelvtanfolyamra, amiből szintén semmi nem lehet. Igen, maradandó emlékek az órai és szünetbeli viccelődések, tényleg azok, csak éppen sokan a legjobb dolgoktól és lehetőségtől esik el, de ezen az egy hónapon már semmi sem múlik.
A koránkelésről:
Ezen jót mosolyogtam. Maradjunk annyiban, hogy nem mindenki úgy tervezi az életét, hogy délelőttös műszakban dolgozzon. A jövő zenéje, hogy ki mit és hogyan fog dolgozni, ne előlegezz meg semmit, rendben?
Az igazságról:
Személy szerint nem érdekel, ha más szüleivel íratja meg a dolgait, egészségére. Az viszont zavar, hogy például nekem nem adják meg az esélyt a szóbelire, holott előrehozott érettségiken mindig az sikerült jobban és ezzel tudnám felhúzni az írásbelit, ha az nem megy jól. Miért nem lehetett a szóbelit úgy megoldani, hogy aki szeretné, az megcsinálja, aki meg nem, az nem?
(#8)
AZ online oktatás azért jó mert nem kell menni iskolába, és nem fertőződöl meg.
A jelenléti pedig azért, mert vannak élmények csak most koronavírus idején semmi élmény max elkapod a koronavírust az iskolába.
"- Kelhettek ismét korábban. Hülyén néz ki, hogy ezt pozitívumként hozom fel, de ezt majd akkor fogod megérteni, mikor 3:30-kor csörögni fog a vekker, hogy vár a délelőttös műszak. "
Ez mi?
Munkahely függő az egész.. és igen, hozzá lehet szokni (emberfüggő) a munkahelyi viszonyok között is, nem fogja ezt korlátozni egy iskolai év "kimaradása".
Aki akar és tud, az ugyan úgy tanul, mint eddig. Nekem személy szerint a tanáraim szinte alig adtak pluszt a tudásomhoz szakgimnáziumba.. viszont nagyon szépen számonkérték.
Én és még sok más ember nem tud úgy visszatekinteni az ISKOLÁRA (ÉS itt NEM az iskola UTÁNI csavargásra, sem a "nagyon vicces" órai beszólogatásokra gondolok...), mint egy óriási löket és előrelépés az életben, azon kívül, hogyha nem járod ki nehéz életed lesz.
Visszatérve... aki akar és tud az most is részt vesz.
Az oltottság sem nyújt 100%-os védelmet, ergo (tömegközlekedés, 200-1200 fő / iskola) hazaviszed a családnak, hiába is vagy beoltva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!