Mi a véleményetek a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséről ?
„a Coscónak ebben semmi okossága nincs, nekünk ez a vonat megy így 8 órával is. Nekünk teljesen mindegy, hogy nyolc- vagy négyórás ez a szakasz, amíg a szerb és a macedón szakaszokon ott áll a vonat. Ez a négy óra eleve nagyon kis különbség." Nagy Gábor, a Cosco magyarországi képviseletének vezetője.
Én még mindig nem látom az értelmét. Érdekes, hogy Belgrád és a határ között érinti Szerbia második és hetedik legnépesebb városát. Budapest és a határ között meg elkerüli a nagyobb városokat. Amiket a politikusok mondanak mellette érvként annak 80-90% hatalmas túlzás, ami a népnek szól, hogy itt mekkora szuper dolog, de valóságtartalmuk közelít a 0-hoz.
#15 Te troll vagy, vagy hülye? Mert, hogy nem logisztikus vagy, az hét szentség.
Görögben nem lesz, hanem van és volt kikötő, Pireusz is már egy ideje a Kínaiaké, de nem véletlenül nem arra ment/arról jött semmilyen export/import eddig sem. Az, hogy 1-2 órával rövidebb lesz a vasúti út ennek a rövid szakasznak a felújítása miatt, az a teherárut hidegen hagyja. Hetekig utazik az árú tengeren, majd napokig vasúton, 1-2 óra időspórolás nem oszt nem szoroz. Ami időérzékeny azt úgy is repülővel hozzák Kínából, nagyon max közvetlen vasúton.
Nem fogsz találni olyat a szakmában, aki egyetértene ezzel az elmebajjal. Még csak arra sincsenek terveik, hogy Belgrádtól tovább fejlesztenék a pályát legalább Szalonikiig.
"Rajtunk keresztül megy majd a kínai áru nyugatra."
"Pireuszból legfeljebb Münchenig lehet majd elérni”-Nagy Gábor, a Cosco magyarországi képviseletének vezetője.
Ha nem tudnád a Cosco a világ negyedik legnagyobb tengeri szállítmányozó cége, illetve a legnagyobb kínai szállítmányozó vállalat.
Persze, ő biztos nem tudja annyira, hogyan működik a szállítmányozás, szembe a magyar politikusokkal.
Az látszik, hogy te is csak politikusok semmit mondó szavait ismételgeted, nem pedig szakmai érvet. Nyugat vegyük Németországot, Kína legnagyobb kikötőjéből Sanghajból Hamburgig egy FCL szállítás 33-40 nap között van, onnan viszont 1 vasúttal el lehet szállítani Münchenbe 1 nap alatt, azaz 34-41 nap.
Ugyanezen szállítás Sanghajból Pireuszig 27-37 nap, erre jön a Pireusz-Belgrád tehervonattal, ami átlagosan 4 nap, akkor ugyanott vagyunk, hogy 31-41 nap és akkor az áru be sem lépett még Magyarországra, mindezt olyan három országon keresztül, ahol nem stabil a vasútszállítás és a 4-ből akár 8 is lehet.
Szóval akkor, miért is vinnék erre a nyugatról vagy nyugatra az árut?
Ha már felhoztad Kádárt, a szocializmus idején sokkal nagyobb és komolyabb szerepe volt a vasútnak, az áru forgalom igen nagy hányada azon történt, sokkal nagyobb, mint az elmúlt 30 évben, szóval igen rossz példa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!