Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a véleményetek a Budapest-B...

Sulek Péter kérdése:

Mi a véleményetek a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséről ?

Figyelt kérdés

2021. márc. 16. 21:22
1 2
 11/18 molnarmarcell21 ***** válasza:
100%
Inkább ez, mint stadion. Tök jó lenne VALÓDI gyorsvasúttal összekötni Európa összes fővárosát, ami alternatívája lehetne a repülőnek.
2021. márc. 16. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
34%
Miért jobb egy üresen álló sinpár mint egy üres stadion ?
2021. márc. 16. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%

„a Coscónak ebben semmi okossága nincs, nekünk ez a vonat megy így 8 órával is. Nekünk teljesen mindegy, hogy nyolc- vagy négyórás ez a szakasz, amíg a szerb és a macedón szakaszokon ott áll a vonat. Ez a négy óra eleve nagyon kis különbség." Nagy Gábor, a Cosco magyarországi képviseletének vezetője.


Én még mindig nem látom az értelmét. Érdekes, hogy Belgrád és a határ között érinti Szerbia második és hetedik legnépesebb városát. Budapest és a határ között meg elkerüli a nagyobb városokat. Amiket a politikusok mondanak mellette érvként annak 80-90% hatalmas túlzás, ami a népnek szól, hogy itt mekkora szuper dolog, de valóságtartalmuk közelít a 0-hoz.

2021. márc. 16. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%
Rossz az alapötlet. A Budapest-Kecskemét-Szeged irány kellene fejleszteni. A Szerbia felől jövő kínai árunak kevésbé egyenes, de cserébe utasból is talán háromnál több lenne, ha már ráköltünk ennyit. A Budapest-Kelebia vonal is felújításra szorul, de azt nincs értelme kontinentális fővonallá fejlszeteni.
2021. márc. 16. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
0%
Persze hogy megéri. Gorogben lesz kínai kikötő. Rajtunk keresztül megy majd a kínai áru nyugatra. Aki szerint Magyarországnak ebből nem lesz hatalmas haszna az nagyon téved. Ez egy hatalmas külpolitikai siker. Persze a baloldal, ők külföldi érdekeket képviselnek, és BERUHAZAS helyett elosztogatnák a népnek a pénzt mint Kádár vagy Medgyessy. Csak az már nem jut el a tudatukig hogy az volt nincs pénz. Egy beruhazas ezzel szemben hosszú távon pénzt hoz. Csak sajnos a magyar emberek nem tudnak hosszú távon gondolkodni.
2021. márc. 17. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
84%

#15 Te troll vagy, vagy hülye? Mert, hogy nem logisztikus vagy, az hét szentség.

Görögben nem lesz, hanem van és volt kikötő, Pireusz is már egy ideje a Kínaiaké, de nem véletlenül nem arra ment/arról jött semmilyen export/import eddig sem. Az, hogy 1-2 órával rövidebb lesz a vasúti út ennek a rövid szakasznak a felújítása miatt, az a teherárut hidegen hagyja. Hetekig utazik az árú tengeren, majd napokig vasúton, 1-2 óra időspórolás nem oszt nem szoroz. Ami időérzékeny azt úgy is repülővel hozzák Kínából, nagyon max közvetlen vasúton.

Nem fogsz találni olyat a szakmában, aki egyetértene ezzel az elmebajjal. Még csak arra sincsenek terveik, hogy Belgrádtól tovább fejlesztenék a pályát legalább Szalonikiig.

2021. márc. 17. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

[link]


A videóban 14:30-tól kb. van szó vasútról.

2021. márc. 17. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

"Rajtunk keresztül megy majd a kínai áru nyugatra."


"Pireuszból legfeljebb Münchenig lehet majd elérni”-Nagy Gábor, a Cosco magyarországi képviseletének vezetője.


Ha nem tudnád a Cosco a világ negyedik legnagyobb tengeri szállítmányozó cége, illetve a legnagyobb kínai szállítmányozó vállalat.


Persze, ő biztos nem tudja annyira, hogyan működik a szállítmányozás, szembe a magyar politikusokkal.


Az látszik, hogy te is csak politikusok semmit mondó szavait ismételgeted, nem pedig szakmai érvet. Nyugat vegyük Németországot, Kína legnagyobb kikötőjéből Sanghajból Hamburgig egy FCL szállítás 33-40 nap között van, onnan viszont 1 vasúttal el lehet szállítani Münchenbe 1 nap alatt, azaz 34-41 nap.

Ugyanezen szállítás Sanghajból Pireuszig 27-37 nap, erre jön a Pireusz-Belgrád tehervonattal, ami átlagosan 4 nap, akkor ugyanott vagyunk, hogy 31-41 nap és akkor az áru be sem lépett még Magyarországra, mindezt olyan három országon keresztül, ahol nem stabil a vasútszállítás és a 4-ből akár 8 is lehet.


Szóval akkor, miért is vinnék erre a nyugatról vagy nyugatra az árut?


Ha már felhoztad Kádárt, a szocializmus idején sokkal nagyobb és komolyabb szerepe volt a vasútnak, az áru forgalom igen nagy hányada azon történt, sokkal nagyobb, mint az elmúlt 30 évben, szóval igen rossz példa.

2021. márc. 17. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!