Milyen intézkedéseket hoznál a magyar légszennyezés csökkentésére?
Budapesten és egyes vidéki nagyvárosokban mindig iszonyatos a szmog. Ennek valószínűsíthető oka, hogy mi járunk a legrégebbi csotrogány, füstokádó, környezetszennyező autókkal az EU-ban.
Röviden felvázolom egy autó körfolyamatát:
A német megveszi újonnan az autót, amit 5-7 év után lecserél, eladja a használtat a töröknek vagy más bevándorlónak. A török szintén használja vagy 5 évig és megveszi tőle a "gazdag" magyar. A gazdag magyar szintén használja jó pár évig amíg már csotrogány nem lesz, aztán megveszi tőle a csóri magyar. A csóri magyar meg gyakorlatilag a bontóig használja, a cigányok meg végül vas formájában eladják a MÉH-be.
Aztán csodálkozik a magyar, hogy miért van ilyen büdös szmog, miért néz ki és érzi magát 10 évvel öregebbnek, miért hal meg 50-60 évesen rákban vagy szív és érrendszeri betegségben, amíg a német egészséges tiszta levegőt szippant, és él boldogan 80-90 éves koráig.
Hát ezért!
Ha te lennél a döntéshozó felelős, te is betiltanád a régi szar verdákat? Akinek nincs pénze, biciklizzen vagy járjon tömegközlekedéssel. Ne szégyellje felvállalni, hogy proli.
Erősen fejleszteném a tömegközlekedést, elsősorban a villamos és a metró vonalat.
Néha pár méter sín kiépítésével is nagyot lehet fejleszteni. A 3-as villamost bevinném Csepelre (ez azért nagyobb beruházás)
A csepeli és a tököli HÉV-et régen be kellett volna vinni a Kálvin térre. A 3-as metrót összekötni a vasúttal a KöKinél (erre megint látok esélyt mert a felújított kocsiknak nem lesz hosszú élettartama) Az Örs Vezér Terénél, amióta emlékszem ígérik a mertó és a HÉV összekötését.
Ezekkel a közlekedési szennyezés erősen csökkenthető.
A szilárd tüzelés jó kályhában, gondos fűtés mellett nem olyan szennyező, mert rengeteg fahulladék keletkezik, ami egyébként a szemétlerakóban végezné.
A forgalom szervezését szakemberekre bíznám. Ha az autók kevesebbet állnak dugóban, kevesebbet keresnek parkolóhelyet, akkor kevesebbet fogyasztanak.
A fizető parkolás rendszerét teljesen átszervezném, kizárólag forgalomszervezési szempontokat figyelembe véve. Pl: Az első 20 perc ingyenes. A második az X forint, a 3. az 2X és így tovább.
Ennek feltétele, hogy a Bíróságokat, minisztériumokat minden olyan "szolgáltatást", amit az ember nem önként vesz igénybe ki kell költöztetni a fizető övezetből. A fizető zónák határán ki kell alakítani olyan parkolási lehetőségeket, amelyek olcsóak, és az autós reménykedhet benne, hogy ha ott hagyta az autóját, akkor ott is találja meg.
Támogatnám az 'iránytaxi' szolgáltatást.
Ez nagy tévedés kérdező:a fával és főleg szénnel való tüzelés miatt van szmog.Főleg fűtési szezonban jelentkezik ez a probléma.Az államnak kell állnia minden lakás fűtéskorszerűszítését.1-2 évig ne épüljön új stadion és meg is lesz rá a keret.
Párizsban sokkal újabb autókkal járnak de mégis gondot okoz a szmog,tehát amit írtál az önmagában nem állja meg a helyét.Sok az autó csak ezen nem könnyű változtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!