Magyarországon az oktatás miért ennyire szocialista jellegű, ha a rendszerváltás már évtizedekkel ezelőtt mevolt?
Az unokatestvérem Nagy Britanniában él, most lett középiskolás a lánya.
9-3-ig van iskolában.Van 1 óra rendes ebédszünetük, napi 5 órájuk van.A házifeladat elenyésző a magyar viszonyokhoz képest.
Magyarországon meg nem hogy javulna, hanem egyre rosszabb.
Például 0. óra már anyám idejében is volt.Kelj hajnalban bolond diák.Ezt még mindig nem voltak hajlandóak eltörölni.
Az óraszámokat meg emelik, ahelyett,hogy a hatékonyságot növelve csökkentenék.
Az oktatás egy olyan terület,ahol alig nyúltak a régi szocialista modellhez.
Pedig vannak nagyon szép minták amiket át lehetne venni, akár a brit modell.
Mit hasonlítasz össze?
Mekkora a leadott tananyag? Mi a követelmény szint? Mi a 'várható' eredménye?
Kérdező, fogalmad sincsen az oktatásról.
Két éve jött az iskolánkba egy fiú, aki előtte a németeknél "tanult" az általánosban. magyar srác, magyar család, nincsenek nyelvi problémái. A hetedik osztályt kellett volna kezdenie.
A tanév kezdete előtt megnézték pár tárgyból az általános ismereteit, készségeit (nem a tárgyi tudását), mint irodalom, matek, történelem, természetismeret. Aztán a szülőkkel közösen - a gyerekkel egyetértésben - arra a döntésre jutottak, hogy NE a hetediket kezdje el a srác, mert meg sem közelíti azt a szintet, amivel minimálisan képes lenne elvégezni. Csinálja meg ismét a hatodik osztályt és próbálja meg BEHOZNI A LEMARADÁSÁT.
Nem sikerült neki - de ez csak rajta múlt, mert nem tanult, ahogy előtte kint sem.
Éppen így voltak sok évvel korábban barátaink is, akik fontolgatták, hogy hazaköltöznek a britektől. Csakhogy szembesültek azzal, hogy töredékét sem tanulták a gyerekek annak, ami a magyar oktatásban szükséges és elégséges. Tényleg marha jól érzik magukat a gyerekek az iskolában, ez így van. Csakhogy eredménye igencsak kevéske. Tovább tanulni, diplomát szerezni egyetemen nem az átlag diák fog a brit iskolákból sem, hanem az a kevés, aki KÜLÖN hajlandó tanulni, képezni magát.
Más az iskolarendszerünk, más maga a szokás és az iskola feladata itt és ott. A pedagógiai módszerek azonban itt is a legújabbak. Ami nagy különbség, az az elvárt tudásanyag. És messze nem arról van szó, mint 20-30 éve, hogy a diákok kiemelkedő tárgyi tudásra tegyenek szert, az internethasználattal több szintet ZUHANT VISSZA a diákok tudása, képessége és hajlandósága a tanulásra. Amit én tanultam általános iskolában egyes szaktárgyakból gyerekként, annak töredéke az amit most el lehet várni egy diáktól és még ez ellen is lázadoznak, hogy túl sok. Nem az. csak nem hajlandóak azzal foglalkozni amivel abban a pillanatban kellene. Szerintem az ha egy nyolcadikosnál elvárás lenne hogy tudjon pár értelmes gondolatot elmondani arról, hogy mi a szilárd halmazállapot vagy hogy ki tudja számolni egy autó gyorsulását egy versenyen, az nem extrém elvárás - hanem inkább már nevetséges lecsúszás.
#9 Oh, megint a hanyatló nyugat!
A német és a brit gyerekek semmit sem tanulnak ezért hülyék maradnak, ami meg is látszik az országuk mutatóin, nem hasítanak úgy mint mi.
Ezért jönnek ide az egész nyugatról szakértők, hogy tanulmányozzák a mi nagyszerű oktatási rendszerünket, mert irigylik sikereit és szeretnék lemásolni azt a nyugaton is méltán hírhedt, bocsánat, híres egészségügyi rendszerünkkel egyetemben, hogy végre ők is olyan életszínvonalon éljenek, mint mi itt Igaz-Magyarhonban!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!