Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért baj az, ha Karácsony...

Miért baj az, ha Karácsony Gergely tesz is valamit a légszennyezés ellen BP-en?

Figyelt kérdés
Sajnos Magyarországon az autósok a zt hiszik nekik mindent szabad és eddig ez sajnos így is volt. A magas szmog tartalommal és az ózon lyukkal pedig mitsem foglalkoznak. zöldként állíthatom, hogy a fővárosban mindig is nagyon szennyezett, rossz minőségű volt a levegő. Kellene valamit tenni a zöldebb főváros irányában, mert ha ez így halad akkor egyre nehezebb lesz lélegezni. Az autósok önző módon uralják az utakat, elszorítják a kerékpárosokat és dudálnak. Ez a közlekedési "kultúra" ami itt megy teljesen elmaradott és primitív. Ausztriában a legnagyobb forgalomban is kiszáll az autós és áttessékel a zebrán ha éppen sok poggyász van nálad. Ilyen idehaza még sosem fordult elő velem, itt örülhetsz ha nem gázolnak halálra a zebrán.

2020. szept. 12. 02:32
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
98%
Bp-n a probléma eredendő: amikor megszülettek az első automobilok, azokban az időkben alakultak ki Bp "ikonikus" utcái, Andrássy, Nagykörút, stb. Bp utcaszerkezetét egyszerűen nem 5-600 ezernyi haladó és parkoló gépkocsira tervezték. Ha ez a sok autó csettintésre elektronyossá változna, ugyanakkora dugók lennének (persze kevesebb szomggal, az se mindegy) Én amikor eddig Bp-n jártam, a tömegközlekedés mindig hering volt. A tömegközlekedés mostani állapotába a most autóval járó százezreket nyilvánvalóan nem lehet belepasszírozni (esetleg egy évi kétmillió Ft-s gépkocsi extra adóval :)) A másik, amit lehet kárhoztatni, az a felfogás: a 60-70-es évek óta a közlekedési fejlesztéseket az autósforgalomnak rendelték alá (pl. a 68-as közlekedési koncepció volt a korszak hírhedt vasútirtása). Kb. az volt a fejekben, hogy bicgilizik a részeg paraszt a tanyán meg a Pistike, de az "ember az gépen jár". Vegyük észre, hogy ez a bringás téma nem annyira régen türemkedett ki, 50 éven át a közlekedés-fejlesztés kb. pont szart a bringások fejére, legfeljebb közlekedési akadálynak tekintették őket. Ennek a gennyrakásnak a megoldásához igazi Superman kellene.
2020. szept. 12. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%

BP alapproblémája még mindig az,hogy nagyon kevés a parkolóház, illetve az alagutak hiánya.


Egy nyugat-európai városban minden sarkon mélygarázs van és sok az alagút, ami jelentősen növeli az áteresztőképességet.Plusz a zöld terület is több, ami tisztítja a levegőt.

2020. szept. 12. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
62%

#12 "Egy nyugat-európai városban minden sarkon mélygarázs van és sok az alagút, ami jelentősen növeli az áteresztőképességet.Plusz a zöld terület is több, ami tisztítja a levegőt."

A mélygarázzsal egy építésvezető ismerősöm szerint a probléma a vacak talajszerkezetből is adódik. Többek között a metró fejlesztéssel is hasonló gondok vannak. Alföld és hegy csücskére, folyópartra épült városról van szó. Szutyok homokos, agyagos talajba nem egyszerű tervezni.

A másik, az hogy a zöld tisztítja a levegőt, egy téves berögződés. Sajnos azok a gázok és mikrokorom szemcsék amik károsító hatása nagyon magas, ugyan úgy jelen vannak a zöld felületek mellett is. Amíg a kibocsátást nem csökkented, nem tudod megszüntetni. A szén-dioxid önmagában nem káros vagy mérgező, az az üvegházhatáshoz járul hozzá viszont az generikus probléma, nem lokális. Mondhatni egy városban elhelyezhető zöld felületnek a szén-dioxid csökkentő hatása a bolygóra nézve elhanyagolható, több kibocsátással jár a megvalósítás mint utána a hatás. A kibocsátásban kell keresni a megoldást. Erre is az autók számának csökkentése a megoldás. Generikusan pedig a megújuló energiaforrások arányának növelésével.

2020. szept. 12. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 peca1000 ***** válasza:
65%

Gergő növeli a szennyezést, mert tovább tart eljutni A-ból B-be, ès az araszoló autók mellett a bringàsok sem akarnak közlekedni.


P+R parkolók kellenek, az agglomerációig kivitt metró és HÉV, és a már épülő, nagy elkerülő autópálya megépítése.

2020. szept. 12. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
100%

13#


Akkor parkolóházak.

Nézd meg,hogy mondjuk egy német BP méretű városban mennyi van.

Pedig, Németországban aztán autóznak az emberek.Jóval magasabb az egy főre jutó autók száma, mint Magyarországon.


A városok mégis kevésbé dugósak, mint BP.

Ez a forgalomszervezés és a sok alagút miatt van.


Budapesten hiányoznak az alagutak, aluljárók.


Az emberek igényeihez kell alkalmazkodni és nem erőltetni valamit, ami kipattant valakinek a fejéből.

2020. szept. 12. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
36%

1.Karàcsony Gejgô egy hangember, egy demagóg,egy kapkodó, kamuzó, semmihez nem èrtô fiù.


2.A lègszennyezès 70%-èrt nem az autósok felelnek, hanem a korszerûtlen fûtèsi rendszerek.


(Pl amikor Kovàcs nèni befût szènnel v. fàval, az sokkal rosszabb, mint bàrmilyen verda.Illetve Budapesten az 5. ès a 6. kerületben, nincs kièpítve a tàvfûtèsi rendszer; Tarlósèk vagy 2 ève el kezdtèk èpíteni, kèrdès, hogy Karàcsonyèk folytatjàk-e.)

2020. szept. 13. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
100%
#15 Igen, az jó alternatíva lehetne. Viszont annak is van súlya, kiterjedése, ha a fizikai megvalósíthatóságot nézzük. Hova férne el jelenleg Budapesten egy 10-12 ezer autó befogadására alkalmas parkolóház? És hova férne el ebből mondjuk 10 darab, ami a jelenleg mozgó autómennyiség 20-25%-át be tudná fogadni? Csak viszonyításképp, az Aréna mélygarázsa nem egészen 3 ezer gépjármű tárolására alkalmas.
2020. szept. 13. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%

17#

Úgy, hogy sok kicsit építenek.

Mondjuk, ezt nem most, hanem évtizedekkel ezelőtt kellett volna.

Nyugat-Európában az 50-es években épült irodaházak, társasházak alatt is van mélygarázs.


De, parkolóházakat is lehet építeni, úgy 4-5 emelet magasságában.olcsóbb, mint a mélygarázs,csak nem helytakarékos.



Mondjuk, amikor felújítanak egy teret, akkor mehetne alája mélygarázs.Vidéken, Győrben van erre példa.



Új irodaházra, bevásárlóközpontra, társasházra nem szabadna engedélyt adni mélygarázs nélkül.

2020. szept. 13. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
32%

A kerékpárút egy jó alternatíva. P+R parkolókkal az agglomerációból érkezőket lehet ösztönözni a tömegközlekedésre. Igen, többet kellene költeni közösségi közlekedésfejlesztésre, és drágítani az autóhasználatot, valóban érezhetően versenyképessé kellene tenni a közösségi közlekedést.


De ami még fontosabb, és ez országos hatáskör - szakítani kell azzal a felfogással, hogy a jogsi szinte alanyi jogon kell, hogy járjon életfogytig. Szerintem bizonyos esetekben véglegesen el kell tiltani embereket a vezetéstől. Pl. cserbenhagyásos gázolás, háromszorosan visszaesett ittas vagy tudatmódosítós vezetésnél, háromszor elvették a jogosítványát valamiért, bűncselekmény elkövetésénél autót használt, és hasonló. Az alkalmassági vizsgát is sokkal szigorúbbá tenném, nem könnyíteném.

2020. szept. 14. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!